To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Montaż wyświetlacza UKP w zegarach HC

sveno - 24-03-2013, 19:04
Temat postu: [EAxx] Montaż wyświetlacza UKP w zegarach HC
Jak zrobić coś takiego:


Będziemy potrzebowali kompletnego zestawu UKP firmy Telwis http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html

UWAGA wyświetlacz koniecznie LCD a nie OLED!!!

Potrzebna też będzie nowa tarcza zegarów mojego projektu


, można też ciąć starą, ale jak coś pójdzie nie tak to i tak będziecie potrzebowali nowej tarczy :) a ta ma już otwór na wyświetlacz i przeniesione kontrolki

Ponadto czeka nas wycieczka do sklepu z elektroniką, potrzebujemy kupić dodatkową taśmę IDE ot taką: http://www.telwis.pl/tama-do-lcd-do-ukp-p-125.html tylko, że ma mieć około 10cm długości. Są to takie samy taśmy jakie kiedyś były używane w komputerach stacjonarnych do podłączenia dysku z płytą główną.
Dalej będziemy potrzebowali takie piny:



długość na rysunku przybliżona, też je kupimy w sklepie elektronicznym, zsuwamy te plastiki tak, żeby były w połowie pinów, jak na zdjęciu wyżej. Za ich pomocą połączymy taśmę z zestawu UKP z naszą krótką taśmą.



Robimy to by umożliwić montaż, to złącze będzie umiejscowione pod plastikową osłoną zegarów.

Teraz dreptamy do auta po zegary, jak je wymontować opisane jest w tym tutorialu:
http://forum.mitsumaniaki...t=65978&start=0
pkt IX "Demontaż zegarów" to nic, że tam są analogowe, procedura jest ta sama.

Jak już mamy zegary w ręku to idziemy z nimi na warsztat. Trzeba je rozebrać na części pierwsze-dosłownie. Musimy doprowadzić je do takiego stanu, żeby ten biały plastik był solo.
Ściągamy ciemną szybkę-jest na zatrzaskach
ściągamy czarny plastik-jest na zatrzaskach
Ściągamy wskazówki, nie są niczym przymocowane, wchodzą na wcisk, najlepiej podważyć je widelcem :)
Ściągamy tarcze zegarów, są delikatnie przyklejone i przykręcone jednym wkrętem w prawym górnym rogu.
Zegary na drugą stronę (zieloną folią do góry) i odkręcamy wszystkie śrubki i wkręty, ważne, żeby zapamiętać gdzie która była, bo mają różne długości a to ważne.
Zegary na drugą stronę i mamy taki widok:



Znaczy się prawie taki, bo moje zegary pochodziły z VR4, u Was zapewne nie będzie modułu AYC.
Zanim ściągniemy tą grubą przeźroczystą plekse


trzeba zaznaczyć sobie na niej miejsce cięcia, jak na rysunku niżej:


jak już zaznaczyliśmy to wyciągamy pleksę i odkręcamy od niej wszystkie płytki. Wycinamy.

Dalej trzeba pozbyć się jednej komory:

jest to komora od kontrolki ciśnienia oleju (czerwona) i ją trzeba przenieść w wolne miejsce.
Wymiar "a" to głębokość wyświetlacza:


czyli "MAX 13.5" w praktyce tniemy jak najgłębiej się da :)
tak to wygląda po wycięciu:


Teraz potrzebujemy zrobić sobie frez. Ja wykorzystałem do tego kilka podkładek, długą śrubę M6, kilka nakrętek i pilnik do metalu.

Podkładka nacinana: duża podkładka (ale nie największa!!!) którą ponacinałem pilnikiem do metalu, tak, żeby jej krawędź miała ząbki, to był mój frez :) , oczywiście jak ktoś ma bardziej profesjonalne narzędzie może ich użyć, ja musiałem sobie jakoś poradzić bez takich :)
Duża podkładka, będzie pracowała jako ogranicznik, trzeba ją puścić po górnej ściance komór ikonek.
WAŻNe aby podkładka nacinana miała 1.6mm lub coś około tego, ponieważ ona frezuje rowek w który wchodzi płyta wyświetlacza (patrz rys wyżej wymiar 1.6mm)
Między podkładką nacinaną a dużą podkładką jest nakrętka i kilka mniejszych podkładek, ile jest czego to nie istotne, ważne, żeby odległość między podkładką dużą, a podkładką nacinaną była równa 9mm (potrzebna suwmiarka). Dlaczego? Spójrzcie na rysunek z wymiarami wyświetlacza, odległość od czoła wyswietlacza do płytki na której jest zamocowany wynosi dokładnie 8,9mm, dajemy setkę więcej, by tarcza zegarów nie opierała się na wyświetlaczu.
Frezujemy rowek, a potem z drugiej strony jak na foto:


Frezujemy po kawałku i przymierzamy wyświetlacz, pośpiech tu nie jest wskazany, po kawałku, aż dojdziemy do takiego wyniku:


Teraz trzeba wyciąć otwór na wstęgę do wyświetlacza, otwór ma być tak duży, żeby zmieściła się w nim złączka:

ja jak widać troszeczkę przesadziłem :) ale to nic, i tak tego nie widać :)
Podłączamy UKP i sprawdzamy czy działa, jeśli tak, to składamy wszystko do kupy:


UWAGA jak widać operacja ta jest nieodwracalna bo ingerencja w zegary jest bardzo duża, także przemyślcie 2 razy czy podołacie wyzwaniu, bo jak nie, to nowe zegary kosztują około 300zł :(

Nie mniej jednak jak się uda, to ergonomia o kilka leveli w górę no i +10 do respektu :)
Niebawem dokończę tutorial, tzn uzupełnię o opis de i montazu zegarów w desce.

Hugo - 24-03-2013, 20:07

sveno napisał/a:
operacja ta jest nieodwracalna bo ingerencja w zegary jest bardzo duża, także przemyślcie 2 razy czy podołacie wyzwaniu, bo jak nie, to
...lepiej wysłać zegary do Ciebie :mrgreen: Ogromny szacunek, ale tak na powaznie to ja zdecydowanie wymiękam. Zresztą nawet nie mam jeszcze UKP, może kiedyś...
adaxo - 24-03-2013, 20:47

Noo nareszcie, dzięki wielkie za tutorial.


BTW czemu nie może być oled?
sveno napisał/a:
UWAGA wyświetlacz koniecznie LCD a nie OLED!!!

jAZZMAN - 24-03-2013, 21:31

Świetnie! Dzięki.

Bardzo ładnie to Zrobiłeś. Pełna profeska :) i efekt zapierający dech w piersiach.

Oglądając wynik twojej pracy na pierwszej fotce nasunęło mi się pytanie o kolor LCD.
Mam pytanie co do koloru LCD, niebieski jest ładny, ale odbiega kolorystycznie od wystroju HC, Widzisz to na żywo i najłatwiej Ci ocenić, czy źle wyglądałby wyświetlacz z czarnym tłem i pomarańczowymi literami?

(Ostatni, na dole po prawej)


Jeśli mogę wtrącić, brakuje mi tu jednej rzeczy.
Opisu zamocowanie przycisków. Jeśli mogę zasugerować to mam trzy rozwiązania:
- w panelu sterowania otwieraniem okien po stronie kierowcy,
- w osłonie biegałki (pomiędzy biegałką a schowkiem na kubki)
- bardziej skomplikowana wersja (dla osób, które tak jak ja bardzo rzadko używają tych przycisków - zazwyczaj przy tankowaniu) zaadoptować przyciski od zegarka. Należało by zamontować przełącznik przełączający te 4 przewody pomiędzy UKP a ustawieniami zegarka (można kupić taki przełącznik) i gdzieś go zamontować niewidocznym miejscu. Mi, ze względu na to, że prawie nie używam tych przycisków odpowiada ostatni wariant :)
Przełącznik w tym stylu:


adaxo napisał/a:
Noo nareszcie, dzięki wielkie za tutorial.
BTW czemu nie może być oled?
sveno napisał/a:
UWAGA wyświetlacz koniecznie LCD a nie OLED!!!

Też się nad tym zastanawiałem, zgaduję, że z powodu rozmiarów albo miejsca na wpięcie taśmy ;)

P.S.
Świetna frezarka!


Waham się czy zamontować wyświetlacz w klasycznych (nie HC) zegarach do GDI. Dopiero koło środy będę skanował dla Ciebie obrotomierz GDI to obejrzę jak zbudowane są zegary.

Owczar - 24-03-2013, 21:41

jAZZMAN napisał/a:
Mam pytanie co do koloru LCD, niebieski jest ładny, ale odbiega kolorystycznie od wystroju HC, Widzisz to na żywo i najłatwiej Ci ocenić, czy źle wyglądałby wyświetlacz z czarnym tłem i pomarańczowymi literami?


Czarne tło i pomarańczowe litery mogłyby nie tak źle wyglądać. Ja mam czarno biały i ta biel odbiega kolorystycznie. Pomarańczowy przytłumiony przez przyciemnianą szybkę mógłby wyjść ok.

Ja mam zrobione tak, że nie robiłem przedłużki taśmy tylko wypinam ją z zegarów. Zamiast frezarki wycinałem nożem na gorąco ;)



[ Dodano: 24-03-2013, 21:43 ]
Pewnie zmiana podświetlenia na diody białe ciepłe załatwiła by sprawę, ale już mi się nie chce ;)

jAZZMAN - 24-03-2013, 21:54

Owczar, i po kolorach wskaźników oleju, widzę, że masz pierwszą wersję tarczy :)
Owczar - 24-03-2013, 21:55

Pierwszą, pierwszą, ale to akurat mnie tak nie boli :) Przywykłem, a i tak jest lepiej niż w mph i podwójną skalą :D
jAZZMAN - 24-03-2013, 22:07

Owczar napisał/a:
a i tak jest lepiej niż w mph i podwójną skalą :D

Tak mam w GDI a poza tym oszukuje o 30% :) dla tego będę zamawiał nowe tarcze :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group