[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Montaż wyświetlacza UKP w zegarach HC
sveno - 24-03-2013, 19:04 Temat postu: [EAxx] Montaż wyświetlacza UKP w zegarach HC Jak zrobić coś takiego:
Będziemy potrzebowali kompletnego zestawu UKP firmy Telwis http://www.telwis.pl/uniw...-ukp-p-119.html
UWAGA wyświetlacz koniecznie LCD a nie OLED!!!
Potrzebna też będzie nowa tarcza zegarów mojego projektu
, można też ciąć starą, ale jak coś pójdzie nie tak to i tak będziecie potrzebowali nowej tarczy a ta ma już otwór na wyświetlacz i przeniesione kontrolki
Ponadto czeka nas wycieczka do sklepu z elektroniką, potrzebujemy kupić dodatkową taśmę IDE ot taką: http://www.telwis.pl/tama-do-lcd-do-ukp-p-125.html tylko, że ma mieć około 10cm długości. Są to takie samy taśmy jakie kiedyś były używane w komputerach stacjonarnych do podłączenia dysku z płytą główną.
Dalej będziemy potrzebowali takie piny:
długość na rysunku przybliżona, też je kupimy w sklepie elektronicznym, zsuwamy te plastiki tak, żeby były w połowie pinów, jak na zdjęciu wyżej. Za ich pomocą połączymy taśmę z zestawu UKP z naszą krótką taśmą.
Robimy to by umożliwić montaż, to złącze będzie umiejscowione pod plastikową osłoną zegarów.
Teraz dreptamy do auta po zegary, jak je wymontować opisane jest w tym tutorialu:
http://forum.mitsumaniaki...t=65978&start=0
pkt IX "Demontaż zegarów" to nic, że tam są analogowe, procedura jest ta sama.
Jak już mamy zegary w ręku to idziemy z nimi na warsztat. Trzeba je rozebrać na części pierwsze-dosłownie. Musimy doprowadzić je do takiego stanu, żeby ten biały plastik był solo.
Ściągamy ciemną szybkę-jest na zatrzaskach
ściągamy czarny plastik-jest na zatrzaskach
Ściągamy wskazówki, nie są niczym przymocowane, wchodzą na wcisk, najlepiej podważyć je widelcem
Ściągamy tarcze zegarów, są delikatnie przyklejone i przykręcone jednym wkrętem w prawym górnym rogu.
Zegary na drugą stronę (zieloną folią do góry) i odkręcamy wszystkie śrubki i wkręty, ważne, żeby zapamiętać gdzie która była, bo mają różne długości a to ważne.
Zegary na drugą stronę i mamy taki widok:
Znaczy się prawie taki, bo moje zegary pochodziły z VR4, u Was zapewne nie będzie modułu AYC.
Zanim ściągniemy tą grubą przeźroczystą plekse
trzeba zaznaczyć sobie na niej miejsce cięcia, jak na rysunku niżej:
jak już zaznaczyliśmy to wyciągamy pleksę i odkręcamy od niej wszystkie płytki. Wycinamy.
Dalej trzeba pozbyć się jednej komory:
jest to komora od kontrolki ciśnienia oleju (czerwona) i ją trzeba przenieść w wolne miejsce.
Wymiar "a" to głębokość wyświetlacza:
czyli "MAX 13.5" w praktyce tniemy jak najgłębiej się da
tak to wygląda po wycięciu:
Teraz potrzebujemy zrobić sobie frez. Ja wykorzystałem do tego kilka podkładek, długą śrubę M6, kilka nakrętek i pilnik do metalu.
Podkładka nacinana: duża podkładka (ale nie największa!!!) którą ponacinałem pilnikiem do metalu, tak, żeby jej krawędź miała ząbki, to był mój frez , oczywiście jak ktoś ma bardziej profesjonalne narzędzie może ich użyć, ja musiałem sobie jakoś poradzić bez takich
Duża podkładka, będzie pracowała jako ogranicznik, trzeba ją puścić po górnej ściance komór ikonek.
WAŻNe aby podkładka nacinana miała 1.6mm lub coś około tego, ponieważ ona frezuje rowek w który wchodzi płyta wyświetlacza (patrz rys wyżej wymiar 1.6mm)
Między podkładką nacinaną a dużą podkładką jest nakrętka i kilka mniejszych podkładek, ile jest czego to nie istotne, ważne, żeby odległość między podkładką dużą, a podkładką nacinaną była równa 9mm (potrzebna suwmiarka). Dlaczego? Spójrzcie na rysunek z wymiarami wyświetlacza, odległość od czoła wyswietlacza do płytki na której jest zamocowany wynosi dokładnie 8,9mm, dajemy setkę więcej, by tarcza zegarów nie opierała się na wyświetlaczu.
Frezujemy rowek, a potem z drugiej strony jak na foto:
Frezujemy po kawałku i przymierzamy wyświetlacz, pośpiech tu nie jest wskazany, po kawałku, aż dojdziemy do takiego wyniku:
Teraz trzeba wyciąć otwór na wstęgę do wyświetlacza, otwór ma być tak duży, żeby zmieściła się w nim złączka:
ja jak widać troszeczkę przesadziłem ale to nic, i tak tego nie widać
Podłączamy UKP i sprawdzamy czy działa, jeśli tak, to składamy wszystko do kupy:
UWAGA jak widać operacja ta jest nieodwracalna bo ingerencja w zegary jest bardzo duża, także przemyślcie 2 razy czy podołacie wyzwaniu, bo jak nie, to nowe zegary kosztują około 300zł
Nie mniej jednak jak się uda, to ergonomia o kilka leveli w górę no i +10 do respektu
Niebawem dokończę tutorial, tzn uzupełnię o opis de i montazu zegarów w desce.
Hugo - 24-03-2013, 20:07
sveno napisał/a: | operacja ta jest nieodwracalna bo ingerencja w zegary jest bardzo duża, także przemyślcie 2 razy czy podołacie wyzwaniu, bo jak nie, to | ...lepiej wysłać zegary do Ciebie Ogromny szacunek, ale tak na powaznie to ja zdecydowanie wymiękam. Zresztą nawet nie mam jeszcze UKP, może kiedyś...
adaxo - 24-03-2013, 20:47
Noo nareszcie, dzięki wielkie za tutorial.
BTW czemu nie może być oled?
sveno napisał/a: | UWAGA wyświetlacz koniecznie LCD a nie OLED!!! |
jAZZMAN - 24-03-2013, 21:31
Świetnie! Dzięki.
Bardzo ładnie to Zrobiłeś. Pełna profeska i efekt zapierający dech w piersiach.
Oglądając wynik twojej pracy na pierwszej fotce nasunęło mi się pytanie o kolor LCD.
Mam pytanie co do koloru LCD, niebieski jest ładny, ale odbiega kolorystycznie od wystroju HC, Widzisz to na żywo i najłatwiej Ci ocenić, czy źle wyglądałby wyświetlacz z czarnym tłem i pomarańczowymi literami?
(Ostatni, na dole po prawej)
Jeśli mogę wtrącić, brakuje mi tu jednej rzeczy.
Opisu zamocowanie przycisków. Jeśli mogę zasugerować to mam trzy rozwiązania:
- w panelu sterowania otwieraniem okien po stronie kierowcy,
- w osłonie biegałki (pomiędzy biegałką a schowkiem na kubki)
- bardziej skomplikowana wersja (dla osób, które tak jak ja bardzo rzadko używają tych przycisków - zazwyczaj przy tankowaniu) zaadoptować przyciski od zegarka. Należało by zamontować przełącznik przełączający te 4 przewody pomiędzy UKP a ustawieniami zegarka (można kupić taki przełącznik) i gdzieś go zamontować niewidocznym miejscu. Mi, ze względu na to, że prawie nie używam tych przycisków odpowiada ostatni wariant
Przełącznik w tym stylu:
adaxo napisał/a: | Noo nareszcie, dzięki wielkie za tutorial.
BTW czemu nie może być oled?
sveno napisał/a: | UWAGA wyświetlacz koniecznie LCD a nie OLED!!! |
|
Też się nad tym zastanawiałem, zgaduję, że z powodu rozmiarów albo miejsca na wpięcie taśmy
P.S.
Świetna frezarka!
Waham się czy zamontować wyświetlacz w klasycznych (nie HC) zegarach do GDI. Dopiero koło środy będę skanował dla Ciebie obrotomierz GDI to obejrzę jak zbudowane są zegary.
Owczar - 24-03-2013, 21:41
jAZZMAN napisał/a: | Mam pytanie co do koloru LCD, niebieski jest ładny, ale odbiega kolorystycznie od wystroju HC, Widzisz to na żywo i najłatwiej Ci ocenić, czy źle wyglądałby wyświetlacz z czarnym tłem i pomarańczowymi literami? |
Czarne tło i pomarańczowe litery mogłyby nie tak źle wyglądać. Ja mam czarno biały i ta biel odbiega kolorystycznie. Pomarańczowy przytłumiony przez przyciemnianą szybkę mógłby wyjść ok.
Ja mam zrobione tak, że nie robiłem przedłużki taśmy tylko wypinam ją z zegarów. Zamiast frezarki wycinałem nożem na gorąco
[ Dodano: 24-03-2013, 21:43 ]
Pewnie zmiana podświetlenia na diody białe ciepłe załatwiła by sprawę, ale już mi się nie chce
jAZZMAN - 24-03-2013, 21:54
Owczar, i po kolorach wskaźników oleju, widzę, że masz pierwszą wersję tarczy
Owczar - 24-03-2013, 21:55
Pierwszą, pierwszą, ale to akurat mnie tak nie boli Przywykłem, a i tak jest lepiej niż w mph i podwójną skalą
jAZZMAN - 24-03-2013, 22:07
Owczar napisał/a: | a i tak jest lepiej niż w mph i podwójną skalą |
Tak mam w GDI a poza tym oszukuje o 30% dla tego będę zamawiał nowe tarcze
|
|
|