Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Podświetlenie pokreteł nawiewu
killKeny - 24-03-2013, 22:03 Temat postu: [I 2.0] Podświetlenie pokreteł nawiewu Witam. Czy ktoś Was dobierał się może do podświetlenia pokrętła nawiewu. Padło mi podświetlenie, tzn. pokrętło siły nawiewu jest podświetlone, a kierunku nawiewu już nie. Mniemam, że jakaś żarówka tam siedzi i wyzionęła ducha... tylko nie mam pomysłu jak się do niej dostać.
elektryk - 25-03-2013, 10:32
Wyciągasz panel razem z radiem metodą "na wyrwę", zdejmujesz pokrętła, od spodu są 4 wkręty i oddzielasz panel przedni od pudełka z elektroniką. później wystarczy odgiąć trochę chyba 4 albo 6 zatrzasków i wyjąć płytkę z pokrętłami. Jeśli będzie nadal ciężko, to można wyciągnąć całą płytkę z elektroniką z "pudełka" albo odpiąć tasiemkę łączącą obie płytki.
Żarówka jest podobna do tych do podświetlania klawiszy, nie polecam wkładać LED bo tam jest dużo "światłowodów" rozpraszających na boki.
killKeny - 26-03-2013, 13:12
Bardzo dziękuję, będzie troszkę cieplej to się zabiorę.
Piotr32 - 26-03-2013, 16:06
Nie na wyrwę.
Zdejmujesz wloty powietrza po bokach radyjka podwadząjąc od dołu.
Potem odkręcasz panel radia wraz z włącznikiem awaryjnych.
teraz masz dostęp do panelu z sterowaniem nawiewami.
Wiem bo rozbierałem.
elektryk - 26-03-2013, 19:18
Piotr32 napisał/a: | Zdejmujesz wloty powietrza po bokach radyjka podwadząjąc od dołu.
Potem odkręcasz panel radia wraz z włącznikiem awaryjnych.
teraz masz dostęp do panelu z sterowaniem nawiewami.
Wiem bo rozbierałem. | Mam wątpliwości czy rozbierałeś Outlandera. W Outku wloty powietrza są w listwie ozdobnej powyżej radia (na rysunku oznaczone E). Konsola dzieli się na 2 części, górna (oznaczone H) z radiem, małym schowkiem i klimą oraz dolną (oznaczone K) z przyciskiem awaryjnych, zapalniczką i dolnym schowkiem.
W@sio - 26-03-2013, 21:57
Jest dokładnie tak jak napisał Elektryk, rozbierałem przy okazji montażu turbotimera, szkoda, że w ówczas nie miałem tego rysunku i musiałem "na czuja" rozbierać
gregorwcp - 07-04-2013, 22:24
Panowie chciałem zmienić panel nawiewu wersji standard z pokrętłami zwykłymi podobnymi jak w golfie 3 na te nowoczesne. Nie wiem jak to ująć, ale na powyższym zdjęciu montażowym są doskonale pokazane.Moje pytanie dotyczy czy można bez problemu i zmiany okablowania zamontować te ładniejsze (wg mnie) nowsze. Są do kupienia na Allegro za 180 zł z rozbiórki i chciałbym wymienić, ale w ogóle się na tym nie znam.Proszę znających temat o poradę z góry dziękuję!
elektryk - 08-04-2013, 00:27
Okablowanie jest raczej uniwersalne, ja mam u siebie fabrycznie panel elektroniczny, ale są nadal kostki do wersji z regulatorem mechanicznym. Oprócz wymiany panelu będzie potrzebny conajmniej sterownik do regulacji prędkości dmuchawy (w wersji mechanicznej jest rezystor w kanale nawiewu, w wersji elektronicznej klucz tranzystorowy), wymienić silniczek ustawiający cyrkulację powietrza zewnętrznego (w wersji mechanicznej nie ma czujnika położenia) i dodać silniczek do sterowania którędy ma lecieć powietrze. Jak znam mitsubishi to może nie być konieczna wymiana całej nagrzewnicy, z reguły jest zachowana duża kompatybilność, może być konieczne jakieś cięgno do silniczka lub jakaś blaszka mocująca itp.
albercik83 - 24-04-2013, 17:04
Witam. podepnę się pod temat. Sprawa polega na tym że chciałem wymienić żaróweczki w przełącznikach i w zegarach bo i to i to częściowo nie świeciło. Więc rozebrałem kilka przełączników i zegary i wydobyłem z nich niesprawne żarówki. Oto one:
1. żarówka z przełączników (średnica podstawki 8mm, wysokość 10mm)
2. żarówka z zegarów (średnica podstawki 11mm, wysokość 19mm)
Niestety w moim mieście takich żarówek nie idzie dostać w sklepach motoryzacyjnych.
Pytanie moje gdzie takie żarówki można kupić? Na allegro tego nie ma.
A może ktoś z użytkowników ma dostęp do takich żarówek to chętnie bym kupił za jego pośrednictwem
Pozdrawiam
elektryk - 24-04-2013, 20:09
Ja u siebie kupowałem coś takiego http://www.tme.eu/pl/deta.../brightmaster/# i wymieniałem samą żarówkę pozostawiając plastikowy cokół i gumowy kapturek. W niektórych wersjach cokołu wystarczy nawinąć drucik w innych trzeba lutować. Akurat TME nie jest najtańszych sklepem i pewnie znajdziesz taniej ale mają sprzedaż wysyłkową.
PS porównaj dokładnie wymiany, te w katalogu TME pokazałem jako przykład.
SŁAWEK1983 - 14-05-2014, 22:06
Witam.żarówki to typowy standard 1,2 W bez oprawki.
[ Dodano: 14-05-2014, 22:08 ]
żarówki wyciąga się z oprawek takie same są w zapalniczce, popielniczce podświetlenie nawiewu
radzi23 - 30-01-2016, 16:08
Trywialna sprawa.
Jak wyciągnąć tą żarówkę? Bez problemu do nich się dostałem, ale nie mogę ich teraz wyjąć.
elektryk - 31-01-2016, 10:27
radzi23 napisał/a: | Jak wyciągnąć tą żarówkę? Bez problemu do nich się dostałem, ale nie mogę ich teraz wyjąć. | A napisz dokładnie z czym masz problem.
radzi23 - 31-01-2016, 12:34
elektryk napisał/a: | radzi23 napisał/a: | Jak wyciągnąć tą żarówkę? Bez problemu do nich się dostałem, ale nie mogę ich teraz wyjąć. | A napisz dokładnie z czym masz problem. |
Problem miałem/mam taki, że nie mogłem ich ani wyciągnąć, ani wykręcić (próbowałem pesetą). Niestety przy próbach wyjęcia żarówki "wyrwałem" z tych czarnych gniazd do których wchodzą.
Reasumując miałem problem, pewnie teraz mam jeszcze większy.
W@sio - 31-01-2016, 19:28
Żarówka powinna bez problemu wyjść z oprawki plastikowej, nie jest tam wlutowana. Zatem raczej niczego nie popsułeś
|
|
|