To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica

zazal - 26-03-2013, 16:53
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica
Witam,
Pierwszy post na forum, niestety dość smutny :(
Co do samochodu, 99r, skrzynia manual, przebieg 225 000km, 80 000tys przebiegu na LPG
Ostatnio wrociłem z trasy 2500km i chciałem sprawdzić co zmieniło się w płynach. Stan oleju ok, minimalny ubytek. Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego pustynia a ba dnie z 5cm "budyniu czekoladowego".
Zapaliła się mi czerwona lampka skąd takie coś jest w zbiorniku wyrównawczym.
Wyczytałem że może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub chłodnica oleju.
Sprawdzałem inne objawy:
- brak osadu na bagnecie czy korku oleju, olej raczej koloru takiego jaki wlewam
- dolewki oleju od 140 tys km ciągle robiłem takie same 1l na 10 000km, więcej nie wymagał, jeździł na 5w40
- wąż chłodnicy miękki
- auto nigdy się nie zagrzało, zawsze trzyma temperature
- na wolnych obrotach lekko szarpie
- moc taka jak zawsze, nie czuję różnicy.

Auto odstawiłem do mechanika na diagnozę, od początku mechanik zakładał na 99,9% ze pęknięta głowica i jedyne opłacalne wyjście to nowy silnik.
Dzisiaj przyjrzał się temu dokładnie i twierdzi że to na pewno pęknięta wewnętrznie głowica, że nie uszczelka. Podobno widać delikatne pęcherzyki powietrza pod korkiem chłodnicy, choć ja ich nie widziałem.

Pytanie co robić?
- brać auto z warsztatu, jeździć aż stanie i odmówi posłuszeństwa i wtedy wymienić silnik.
- wymieniać silnik odrazu, zakładać nowy rozrząd
- poprosić o rozbiórkę silnika i wskazanie gdzie jest pęknięcie, aby ewentualnie próbować ratować głowicę lub może okaże się ze to uszczelka po rozebraniu


Dzięki za wszelkie odpowiedzi ;)
PS myślałem że silnik będzie ostatnią rzeczą jaką będę musiał wymianiać w galu...

WreX - 26-03-2013, 17:17

Sama głowica nie wyjdzie taniej niż cały silnik?

Nie kopci na niebiesko? Z wydechu powinien się wydobywać charakterystyczny smród spalonego płynu chłodzącego tak przynajmniej w oplach było w przypadku uszczelki.

Nie cieknie Ci z któregoś wężyka ten płyn?

I opisz dokładnie co zostało na dnie zbiorniczka.. bo z tego co piszesz zrobiło się tzw masło... ale ja się spotkałem z takowym pod korkiem... dziwne jest to, że Ci oleju nie ubywa.

Dowiedz się też ile kosztuje zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie, na początek myślę, że warto było by ją sprawdzić czy są nieszczelności jak już będzie zdjęta.

Tu jeszcze coś z innego forum na temat masła w zbiorniczku wyrównawczym:

Cytat:
Chociaż sprawa dotyczy Alfy, ja miałem podobne doświadczenie z Astrą. Pewnego dnia zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się osad podobny do brudnego masła. Wszyscy znajomi oraz mechanicy stwierdzili zgodnie, że "padła" uszczelka pod głowicą. Okazało się, że winny był wymiennik olej-woda czyli chłodniczka oleju. Po wymianie części kłopotliwe okazało się wypłukanie układu chłodzenia, ale na szczęście kupiłem dobry preparat chyba Prestone i od mniej więcej roku Astra hula.

ogon56 - 26-03-2013, 17:38

Nowa głowica jeśli jest pęknięta, niech nie przyjdzie do głowy jej uszczelniać czymkolwiek. Aczkolwiek poszukaj też silników bo może się okazać, że całkiem dobry silnik z rozbitka będzie w cenie nowej głowicy, ale głowy sobie za to nie dam uciąć ;)
swinks_UK - 26-03-2013, 18:37

Jeśli bawisz się w ściąganie głowicy i jej regenerowanie, podmianę, czy co jeszcze...
To niestety w V6 zdejmujesz obie głowice i obie planujesz, niestety. Chodzi o wyrównanie potem stopnia sprężania :wink:

ivan1977 - 26-03-2013, 19:12

Ja proponuje sprawdzenie pekniecie głowicy przy kanale chłodzacym objawiało by sie płynem w oleju czyli potocznie mleko i kopcenie na niebiesko któremu towarzyszy taki kwaśny smród przy kanale wydechowym czuc bedzie spaliny w zbiorniczku wyrównawczym wymień płyn chłodzacy oczysc zbiornik i obserwuj czy dalej bedzie zachodził szlamem
robertdg - 26-03-2013, 21:30

T.j. pisze swinks_UK, demontaż obu głowic, sprawdzanie cisneniowe no chyba ze na uszczelce bedzie widoczne uszkodzenie, jednakze na poczatku zalecam sprawdzenie chlodnicy olejowej
zazal - 27-03-2013, 14:23

dzisiaj odebrałem auto od mechanika.
Myśle ze wymienie chłodnicę olejową, znikomy koszt, a może akurat będzie to.
Napiszę niedługo jakie będą efekty ;)
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi ;)

robertdg - 27-03-2013, 18:20

Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia
zazal - 27-03-2013, 18:21

tak, układ chłodzenia na pewno będę czyścił.
Mam pytanie, kto wie gdzie jest chłodniczka oleju? ;) szukam opisów do silnika, ale nie potrafie znaleźć :(

robertdg - 27-03-2013, 18:25


zazal - 27-03-2013, 19:21

wielkie dzięki :)
Marcino - 04-04-2013, 22:39

I jak się skoczyła historia?
zazal - 20-04-2013, 15:23

Dzisiaj mogę już napisać z czystym sumieniem że to chłodnica oleju.
Z kumplem zmostkowalismy przewody pomijajac ją, 1 płukanie układu chłodzenia i zalany nowy płyn. Po 2000km czyściutko w chłodnicy, zadnych problemów ;)

Teraz będę wymieniał tą chłodnicę oleju przy okazji zmiany oleju ;)
Dzięki wszystkim za porady ;)

dj87558 - 26-05-2016, 01:12

Witam, odkopuję temat ponieważ zdjęcie wygasło. Czy chłodnica oleju o której mowa to ta pętla z rurki przed chłodnicami? Pozdrawiam
muscle_car - 26-05-2016, 15:30

Filtr oleju jest wkręcony w chłodniczkę oleju.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group