[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica
zazal - 26-03-2013, 16:53 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica Witam,
Pierwszy post na forum, niestety dość smutny
Co do samochodu, 99r, skrzynia manual, przebieg 225 000km, 80 000tys przebiegu na LPG
Ostatnio wrociłem z trasy 2500km i chciałem sprawdzić co zmieniło się w płynach. Stan oleju ok, minimalny ubytek. Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego pustynia a ba dnie z 5cm "budyniu czekoladowego".
Zapaliła się mi czerwona lampka skąd takie coś jest w zbiorniku wyrównawczym.
Wyczytałem że może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub chłodnica oleju.
Sprawdzałem inne objawy:
- brak osadu na bagnecie czy korku oleju, olej raczej koloru takiego jaki wlewam
- dolewki oleju od 140 tys km ciągle robiłem takie same 1l na 10 000km, więcej nie wymagał, jeździł na 5w40
- wąż chłodnicy miękki
- auto nigdy się nie zagrzało, zawsze trzyma temperature
- na wolnych obrotach lekko szarpie
- moc taka jak zawsze, nie czuję różnicy.
Auto odstawiłem do mechanika na diagnozę, od początku mechanik zakładał na 99,9% ze pęknięta głowica i jedyne opłacalne wyjście to nowy silnik.
Dzisiaj przyjrzał się temu dokładnie i twierdzi że to na pewno pęknięta wewnętrznie głowica, że nie uszczelka. Podobno widać delikatne pęcherzyki powietrza pod korkiem chłodnicy, choć ja ich nie widziałem.
Pytanie co robić?
- brać auto z warsztatu, jeździć aż stanie i odmówi posłuszeństwa i wtedy wymienić silnik.
- wymieniać silnik odrazu, zakładać nowy rozrząd
- poprosić o rozbiórkę silnika i wskazanie gdzie jest pęknięcie, aby ewentualnie próbować ratować głowicę lub może okaże się ze to uszczelka po rozebraniu
Dzięki za wszelkie odpowiedzi
PS myślałem że silnik będzie ostatnią rzeczą jaką będę musiał wymianiać w galu...
WreX - 26-03-2013, 17:17
Sama głowica nie wyjdzie taniej niż cały silnik?
Nie kopci na niebiesko? Z wydechu powinien się wydobywać charakterystyczny smród spalonego płynu chłodzącego tak przynajmniej w oplach było w przypadku uszczelki.
Nie cieknie Ci z któregoś wężyka ten płyn?
I opisz dokładnie co zostało na dnie zbiorniczka.. bo z tego co piszesz zrobiło się tzw masło... ale ja się spotkałem z takowym pod korkiem... dziwne jest to, że Ci oleju nie ubywa.
Dowiedz się też ile kosztuje zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie, na początek myślę, że warto było by ją sprawdzić czy są nieszczelności jak już będzie zdjęta.
Tu jeszcze coś z innego forum na temat masła w zbiorniczku wyrównawczym:
Cytat: | Chociaż sprawa dotyczy Alfy, ja miałem podobne doświadczenie z Astrą. Pewnego dnia zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się osad podobny do brudnego masła. Wszyscy znajomi oraz mechanicy stwierdzili zgodnie, że "padła" uszczelka pod głowicą. Okazało się, że winny był wymiennik olej-woda czyli chłodniczka oleju. Po wymianie części kłopotliwe okazało się wypłukanie układu chłodzenia, ale na szczęście kupiłem dobry preparat chyba Prestone i od mniej więcej roku Astra hula. |
ogon56 - 26-03-2013, 17:38
Nowa głowica jeśli jest pęknięta, niech nie przyjdzie do głowy jej uszczelniać czymkolwiek. Aczkolwiek poszukaj też silników bo może się okazać, że całkiem dobry silnik z rozbitka będzie w cenie nowej głowicy, ale głowy sobie za to nie dam uciąć
swinks_UK - 26-03-2013, 18:37
Jeśli bawisz się w ściąganie głowicy i jej regenerowanie, podmianę, czy co jeszcze...
To niestety w V6 zdejmujesz obie głowice i obie planujesz, niestety. Chodzi o wyrównanie potem stopnia sprężania
ivan1977 - 26-03-2013, 19:12
Ja proponuje sprawdzenie pekniecie głowicy przy kanale chłodzacym objawiało by sie płynem w oleju czyli potocznie mleko i kopcenie na niebiesko któremu towarzyszy taki kwaśny smród przy kanale wydechowym czuc bedzie spaliny w zbiorniczku wyrównawczym wymień płyn chłodzacy oczysc zbiornik i obserwuj czy dalej bedzie zachodził szlamem
robertdg - 26-03-2013, 21:30
T.j. pisze swinks_UK, demontaż obu głowic, sprawdzanie cisneniowe no chyba ze na uszczelce bedzie widoczne uszkodzenie, jednakze na poczatku zalecam sprawdzenie chlodnicy olejowej
zazal - 27-03-2013, 14:23
dzisiaj odebrałem auto od mechanika.
Myśle ze wymienie chłodnicę olejową, znikomy koszt, a może akurat będzie to.
Napiszę niedługo jakie będą efekty
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
robertdg - 27-03-2013, 18:20
Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia
zazal - 27-03-2013, 18:21
tak, układ chłodzenia na pewno będę czyścił.
Mam pytanie, kto wie gdzie jest chłodniczka oleju? szukam opisów do silnika, ale nie potrafie znaleźć
robertdg - 27-03-2013, 18:25
zazal - 27-03-2013, 19:21
wielkie dzięki
Marcino - 04-04-2013, 22:39
I jak się skoczyła historia?
zazal - 20-04-2013, 15:23
Dzisiaj mogę już napisać z czystym sumieniem że to chłodnica oleju.
Z kumplem zmostkowalismy przewody pomijajac ją, 1 płukanie układu chłodzenia i zalany nowy płyn. Po 2000km czyściutko w chłodnicy, zadnych problemów
Teraz będę wymieniał tą chłodnicę oleju przy okazji zmiany oleju
Dzięki wszystkim za porady
dj87558 - 26-05-2016, 01:12
Witam, odkopuję temat ponieważ zdjęcie wygasło. Czy chłodnica oleju o której mowa to ta pętla z rurki przed chłodnicami? Pozdrawiam
muscle_car - 26-05-2016, 15:30
Filtr oleju jest wkręcony w chłodniczkę oleju.
|
|
|