To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - chłodnica

krzysiek - 28-03-2013, 19:04
Temat postu: chłodnica
mam wersje australiską padła mi chłodnica,ale ze mojej poprzedniej drzewo przez droge przechodziło to częsci troche zostało a była to wersja japońska.Przekładam jest ok pasuje,tyle ze brak czujnika temperatury ktury w wersji australia byl na dole po prawej, czy chłodnica z japońca jest nie orginalna?
wojtas - 28-03-2013, 20:51

W ogóle nie masz czujnika, czy tylko brakuje jednego? Jeśli w chłodnicy jest tylko jeden czujnik pochodzi ona z sigmy wyprodukowanej po listopadzie 92r. Wcześniejsze modele miały dwa czujniki.
lukasz12 - 28-03-2013, 21:24

Jaki masz samochód? Kombi czy sedan? Który rok? Początek VINu pomoże ustalić jaki rocznik.

Sedan ma w tej postaci VIN JMBSxF16AyY000000

x=N,R manual,automat
y=M-91 N-92 P-93 S-95

czyli

JMBSNF16ASY000100 - Manual z 1995 roku
JMBSRF16AMY000100 - Automat z 1991 roku

Pytam o rocznik, bo auta 91-92 maja 2 czujniki w chłodnicy, auta 93-95 nie mają ich w ogóle.

Natomiast kombi ma 1 czujnik w chłodnicy na dole, natomiast drugi czujnik siedzi przy obudowie termostatu.

PS. Domyślam się że miałeś sedana, prawdopodobnie 93-95 bo nie masz w ogóle czujników...
PS2. Zrozumiałem to co napisałeś, ale następnym razem proszę przeczytaj swój post i popracuj nad interpunkcją ;) - ciężko mi było zrozumieć o co chodzi

wojtas - 28-03-2013, 22:28

Człowiek całe życie się uczy, dzięki Łukasz za sprostowanie.
krzysiek - 29-03-2013, 06:14

Mam kombi 94r i są dwa czujniki jeden w chłodnicy drugi w przy termostacie.Włożyłem chłodnice ktura nie ma czujnika temperatuy zostaje wolna kość od tego czyjnika.Czy teraz wentylatory będą pracowac na jednym czujniku ktury jest przy termostacie? czy podpiąc tą wolną kość pod ten czujnik w obudowie termostatu?
wojtas - 29-03-2013, 16:44

krzysiek napisał/a:
zostaje wolna kość od tego czyjnika.

Spokojnie możesz zostawić tą kość niepodłączoną.
krzysiek napisał/a:
Czy teraz wentylatory będą pracowac na jednym czujniku ktury jest przy termostacie?

Tak
krzysiek napisał/a:
czy podpiąc tą wolną kość pod ten czujnik w obudowie termostatu?

Nie
W sigmie wentylatory włączają się w dwóch zakresach temperaturowych na niskim(82-89°C) i wysokim biegu(96-104°C). Gdy nie podłączysz czujnika w chłodnicy, będzie włączał się od razu wysoki bieg (ale przy wyższej temperaturze cieczy chłodzącej). Ja tak mam od jesieni (padł czujnik) i nie zauważyłem niepokojących zmian. Jednak uważam to tylko za rozwiązanie czasowe.

zbyszek05 - 29-03-2013, 19:05

Osobiscie po wymianie chłodnicy na wersję australia - jeden czujnik - zmian nie zauważyłem , wentylatorki się załączają ale czekam na chłodnicę bardziej wydajną .
Zaleciłbym zerknąc do ortografi gdyż ciężko cokolwiek zrozumieć

lukasz12 - 30-03-2013, 16:34

Co do chłodnicy to nie jest tak że "nie ma różnic". Różnica jest taka że jeden z czujników załącza wentylatory wcześniej na niskie obroty, tak jak wspomniał Wojtek. Dlatego w przypadku kiedy zostaje jeden z czujników to albo wentylatory chodzą na niskich obrotach, ale załączą się wcześniej lub załączą się na pełnej mocy przy wyższej temperaturze. W kombi wygląda to tak, że czujnik w chłodnicy włącza niskie obroty, czujnik w obudowie termostatu u góry - wysokie. Propozycja jest taka - zamienić czujnik z chłodnicy (niska temperatura) z czujnikiem u góry. Wtedy wcześniej włączy się wentylator na pełnych obrotach i nie będzie ryzyka ugotowania silnika.
zbyszek05 - 31-03-2013, 13:39

Łukasz opisał to dosłownie ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group