[02-06]Lancer CS0 - filtr z węglem aktywnym ?? dla mnie nowość
martin01 - 28-03-2013, 19:12 Temat postu: filtr z węglem aktywnym ?? dla mnie nowość Witam,
Wczoraj zaświeciła się informacja na desce SERVICE ENGINE SOON, dzisiaj błąd usunięto.
Opis błędu PO456 oraz PO442. Błędy wskazują na ustęrkę filtra z węglem aktywnym, informując jednocześnie o małej nieszczelności systemu filtra z węglem aktywnym.
Jakie sugerujecie postępowanie w tym wypadku, czy wg Was to coś groźnego ?? gdzie szukać tego filtra w moim aucie ?? Pierwszy raz się z tym spotkałem po wielu lateach eksploatacji wielu samochodów. Mechanik powiedział mi że opary z baku dostają się do silnika - zastanawiam się czy nie o to właśnie chodzi aby opary z baku tam trafiały ?? Jeżeli macie na ten temat wiedzę prosze o kilka zdań i rady, dobrze dowiedzieć się coś nowego.
Pozdrawiam;
Mario
Lancer to wersja amerykańska, silnik to 2400 cm - 4G69, z tego co kojarzę to identyczny jest w europejskiej wersji Grandisa
p_k - 28-03-2013, 23:00
Evap System - Evaporative Emission System
System pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika; rozwiązanie stosowane w samochodowych układach zasilania w celu redukcji emisji oparów paliwa ze zbiornika do otoczenia. Podczas postoju pojazdu opary gromadzone są w specjalnie do tego przystosowanym pojemniku pochłaniacza par (z węglem aktywnym). Po uruchomieniu i rozgrzaniu jednostki napędowej, sygnał z elektronicznego sterownika silnika powoduje, że opary benzyny ze zbiornika paliwa oraz wspomnianego pojemnika, poprzez zawór odpowietrzania, kierowane są do kolektora ssącego w celu ich spalenia.
Anonymous - 04-05-2013, 18:42 Temat postu: Re: filtr z węglem aktywnym ?? dla mnie nowość
martin01 napisał/a: | Witam,
Wczoraj zaświeciła się informacja na desce SERVICE ENGINE SOON, dzisiaj błąd usunięto.
Opis błędu PO456 oraz PO442. Błędy wskazują na ustęrkę filtra z węglem aktywnym, informując jednocześnie o małej nieszczelności systemu filtra z węglem aktywnym.
Jakie sugerujecie postępowanie w tym wypadku, czy wg Was to coś groźnego ?? gdzie szukać tego filtra w moim aucie ?? |
W tym samochodzie filtr węglowy zamontowany i układ odpowietrzania jest w bardzo niefortunnym miejscu, bo pod wlewem paliwa, na wysokości tylnego koła. Wskutek takiego umiejscowienia, cały syf z koła trafia na filtr węglowy i jego okolice.
Proponuję zdemontować ten filtr (4 śruby M6 + rozpięcie węży i wtyczki zasilania elektrozaworu) i bardzo dokładnie oczyścić. Sprawdź filtr pod kątem ewentualnych uszkodzeń mechanicznych. Zdemontuj też wszystkie węże gumowe i przedmuchaj, by były w 100% drożne. Następnie dokładnie oczyść wtyczkę zasilania elektrozaworu. Na koniec podepnij stałe zasilanie 12V do wtyczki filtra i sprawdź, czy działa elektrozawór. Jeśli działa, usłyszysz kliknięcie. Jeśli nie - niestety musisz szukać części na wymianę (części z europejskiej wersji nie pasują).
W moim przypadku błąd pojawił się pod koniec zimy, cała okolica filtra była skuta lodem i błotem z ulic. Gdy lody puściły, wystarczyło gruntowne czyszczenie - wymiotłem z okolic filtra z kilogram błota. Błąd już nie powrócił.
|
|
|