Outlander II Ogólne - Jakie ci¶nienie w oponach
loczek - 02-04-2013, 13:22 Temat postu: Jakie ci¶nienie w oponach Szanowni Koledzy prosze o informacje jakie powinno być ci¶nienie w oponach. samochód jeżdzi na letnich kołach 18R.
Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego.
Pozdrawiam
DJ Fazi - 02-04-2013, 18:15
Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy, i chyba już temat był poruszany na forum.
Lucas123w - 02-04-2013, 19:47
DJ Fazi napisał/a: | Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy |
lub instrukcja obsługi, najlepsza odpowiedz na tego typu pytania.
Bizi78 - 02-04-2013, 19:48
Instrukcja obsługi przewiduję dla laćka 225/55/R18:
2,2 bara (220kPa) przód i tył
chyba, że planujesz poruszać się z prędko¶ci± większ± niż 160km/h to 2,5 bara (259kPa) przód i tył.
lexus - 04-04-2013, 14:45
Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze
Lucas123w - 04-04-2013, 15:00
lexus napisał/a: | Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze |
Tyle samo daje w Lancerze, a wg. tego co mam w instrukcji powinno być 2,6 z dopiskiem na rynek Rosyjski 2,4 (pewnie jest to uzależnione w jakim¶ stopniu od stanu dróg)
Trik - 06-04-2013, 19:07
Cytat: | Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego |
Nalepka na słupku przy drzwiach kierowcy to raz, instrukcja to dwa.
Informacje s± różne dla tego, że w pewnym momencie zmieniono homologację, min. dla ci¶nienia w oponach, dla aut aby sprostać normie EURO5 to trzy.
Chodziło głównie o zmniejszenie spalania. Spowodowało to zwiększenie ci¶nienia w oponach dla samochodów wyprodukowanych w specyfikacji bodaj dla 2010r. Lancer tez ma zwiększone zalecane ci¶nienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy.
Lucas123w - 07-04-2013, 15:45
Trik napisał/a: | zalecane ci¶nienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy. |
W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6
Trik - 07-04-2013, 23:17
Lucas123w napisał/a: | W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6 | No i b±dĽ tu m±dry i pisz wiersze . Pozostaj± oznaczenia na aucie i instrukcja.
bonito - 08-04-2013, 09:00
No i należy się kierować zdrowym rozs±dkiem.
U mnie na nalepce jest 2,2 - zwiększyłem starym niemieckim zwyczajem do 2,4.
Stwierdziłem organoleptycznie, że jeszcze większe ci¶nienie powoduje wypadanie fragmentów kręgosłupa na wybojach
Przy zwiększonym ci¶nienieniu opony nieco bardziej ¶cieraj± się w ¶rodku, ale widać to praktycznie jak już s± do wymiany.
bonito
Lucas123w - 08-04-2013, 10:35
To jest tak jak Trik pisze wchodz± nowe normy Euro i na te potrzeby jest zwiększane ci¶nienie celem mniejszego tarcia.
Dobry oponiarz powinien mieć dobre pojęcie na temat ci¶nienia w oponach i ustawić je optymalnie. Można też spróbować ustawić ci¶nienie jakie podaje instrukcja na rynek rosyjski. Oni tam nie wymagaj± żadnych norm Euro więc maja na to olewkę
|
|
|