To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Jakie ci¶nienie w oponach

loczek - 02-04-2013, 13:22
Temat postu: Jakie ci¶nienie w oponach
Szanowni Koledzy prosze o informacje jakie powinno być ci¶nienie w oponach. samochód jeżdzi na letnich kołach 18R.
Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego.

Pozdrawiam

DJ Fazi - 02-04-2013, 18:15

Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy, i chyba już temat był poruszany na forum.
Lucas123w - 02-04-2013, 19:47

DJ Fazi napisał/a:
Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy


lub instrukcja obsługi, najlepsza odpowiedz na tego typu pytania.

Bizi78 - 02-04-2013, 19:48

Instrukcja obsługi przewiduję dla laćka 225/55/R18:
2,2 bara (220kPa) przód i tył
chyba, że planujesz poruszać się z prędko¶ci± większ± niż 160km/h to 2,5 bara (259kPa) przód i tył.

lexus - 04-04-2013, 14:45

Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze
Lucas123w - 04-04-2013, 15:00

lexus napisał/a:
Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze


Tyle samo daje w Lancerze, a wg. tego co mam w instrukcji powinno być 2,6 :roll: z dopiskiem na rynek Rosyjski 2,4 (pewnie jest to uzależnione w jakim¶ stopniu od stanu dróg)

Trik - 06-04-2013, 19:07

Cytat:
Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego

Nalepka na słupku przy drzwiach kierowcy to raz, instrukcja to dwa.
Informacje s± różne dla tego, że w pewnym momencie zmieniono homologację, min. dla ci¶nienia w oponach, dla aut aby sprostać normie EURO5 to trzy.
Chodziło głównie o zmniejszenie spalania. Spowodowało to zwiększenie ci¶nienia w oponach dla samochodów wyprodukowanych w specyfikacji bodaj dla 2010r. Lancer tez ma zwiększone zalecane ci¶nienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy.

Lucas123w - 07-04-2013, 15:45

Trik napisał/a:
zalecane ci¶nienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy.


W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6

Trik - 07-04-2013, 23:17

Lucas123w napisał/a:
W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6
No i b±dĽ tu m±dry i pisz wiersze :wink: . Pozostaj± oznaczenia na aucie i instrukcja.
bonito - 08-04-2013, 09:00

No i należy się kierować zdrowym rozs±dkiem.
U mnie na nalepce jest 2,2 - zwiększyłem starym niemieckim zwyczajem do 2,4.
Stwierdziłem organoleptycznie, że jeszcze większe ci¶nienie powoduje wypadanie fragmentów kręgosłupa na wybojach :wink:
Przy zwiększonym ci¶nienieniu opony nieco bardziej ¶cieraj± się w ¶rodku, ale widać to praktycznie jak już s± do wymiany.
bonito

Lucas123w - 08-04-2013, 10:35

To jest tak jak Trik pisze wchodz± nowe normy Euro i na te potrzeby jest zwiększane ci¶nienie celem mniejszego tarcia.
Dobry oponiarz powinien mieć dobre pojęcie na temat ci¶nienia w oponach i ustawić je optymalnie. Można też spróbować ustawić ci¶nienie jakie podaje instrukcja na rynek rosyjski. Oni tam nie wymagaj± żadnych norm Euro więc maja na to olewkę :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group