To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dziwna sprawa z CHECK ENGINE.

sebkin - 03-04-2013, 17:20
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dziwna sprawa z CHECK ENGINE.
Witam Panowie,
jeżeli był temat to przepraszam. Mój problem polega na tym, że po czyszczeniu przepustnicy i nauczeniu obrotów auto chodzi lepiej tzn jest bardziej czułe na gaz i bardziej żwawe, mniej pali o około 0,5l. Gdy jest na wolnych obrotach wskazówka zatrzymuje się na chwilę na 1500rpm i później spada na około 750-800rpm i trzyma obroty zero falowania. Check zapala się przy 1500rpm i później gaśnie. Czasem zapala się przy 750-800.
Czy macie jakieś pomysły?

volve - 03-04-2013, 18:26

sebkin napisał/a:
Czy macie jakieś pomysły?


Tak, odczytać co to za błąd:

http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0

Po odczytaniu będziemy myśleć co dalej.

sebkin - 03-04-2013, 20:43

Mój błąd to 14.
Rzeczywiście na chwilę odkręciłem TPS, czyli mógł się przestawić.
Mam postąpić zgodnie z instrukcją w temacie, który podałeś?
Czy można na tym jeździć ?

volve - 03-04-2013, 21:16

Odkręcałeś czujnik czy tylko zdejmowałeś wtyczkę ? Jeśli czujnik, to trzeba go teraz odpowiednio ustawić.
sebkin - 03-04-2013, 21:21

Wtyczkę zdejmowałem do czyszczenia przepustnicy. Z ciekawości odkręciłem TPS z tych dwóch śrubek, czyli teraz muszę go ustawić w pozycji, z której go przestawiłem. Zgadza się? Czy mogę poczekać z ustawieniem czy lepiej nie zwlekać?
volve - 03-04-2013, 21:51

sebkin napisał/a:
Z ciekawości odkręciłem TPS z tych dwóch śrubek


No i wszystko jasne. Teraz musisz się pomęczyć :P Przepustnica na linkę ? Potrzebujesz multimetr bądź EvoScana i kabelek. Jeśli opcja z multimetrem, to musisz wbić igły multimetru w odpowiednie piny wtyczki(oczywiście wtyczka podłączona). Stacyjka w pozycję ON(nie odpalaj auta), mierzysz napięcie na pinach TPS(nie pamiętam które, musisz poszukać na forum), kręcąc samym TPS'em ustawiasz 640mV. Później skręcasz, sprawdzasz jeszcze raz napięcie, odpinasz klemy i później uczysz obrotów.

A na przyszłość jak czegoś nie jesteś pewien to nie kręć, bo niestety możesz wiele szkód narobić. Przed ruszaniem takich rzeczy jak TPS, jakieś regulatory, najpierw poczytaj forum.

c2rlos - 04-04-2013, 10:08

Witam.Jak w prosty sposób sprowokować cari 1.8 gdi 2003r. do wyświetlenia się lampki CE(pomijając rozkręcanie licznika i sprawdzenie żarówki). Pytam ponieważ ostatnio miałem, z 2-3 razy po odpaleniu silnika, obroty gwałtownie wzrosły do ok 3tys obr i spadały prawie do zera a lampka CE nie zapaliła się. I druga sytuacja. Podczas jazdy, obojętnie na jakim biegu cari chwilowo nie reagowała na gaz, tak jakby nagle zabrakło paliwa.
volve - 04-04-2013, 10:23

c2rlos napisał/a:
Jak w prosty sposób sprowokować cari 1.8 gdi 2003r. do wyświetlenia się lampki CE(pomijając rozkręcanie licznika i sprawdzenie żarówki).


Możesz odłączyć przepływomierz bądź wtyczkę od przepustnicy.
Ale ogólnie podczas odpalania po przekręceniu stacyjki w pozycję ON powinna na parę sekund zaświecić się kontrolka silnika.

c2rlos napisał/a:
Podczas jazdy, obojętnie na jakim biegu cari chwilowo nie reagowała na gaz, tak jakby nagle zabrakło paliwa.


Do sprawdzenia:
- przepustnica(brudna, przestawiony TPS, bądź roskleił się elektromagnes)
- ciśnienie paliwa za pompą WC

Dudi84 - 04-04-2013, 10:25

volve czy jesteś pewny, że to ustawienie TPSu na 640mV jest prawidłowe i wszystko działa? Czy sprawdziłeś to w praktyce czy też podajesz z jakiegoś wiarygodnego źródła? Pytam absolutnie niezłośliwie, gdyż sam mam problemy z ustawieniem TPSu. Ściągnąłem Service Manuala dla GDI przed liftem i tam ustawianie TPSu podają zupełnie inaczej. A napięcie zgodnie z tym co tam piszą jest prawidłowe gdy mieści się w przedziale 0,4-1V.
volve - 04-04-2013, 11:10

Dudi84 napisał/a:
volve czy jesteś pewny, że to ustawienie TPSu na 640mV jest prawidłowe i wszystko działa? Czy sprawdziłeś to w praktyce czy też podajesz z jakiegoś wiarygodnego źródła?


Rosyjskie fora. Tam są dość dobre opracowania. Natomiast to napięcie może się różnić, jeśli ktoś ruszał też śrubkę FixedSAS. Ogólnie jeśli była ruszana ta śrubka i TPS to później ciężko jest to dobrze ustawić...

c2rlos - 04-04-2013, 14:32

licznik rozebrany. żarówka z CE wyciągnięta więc jak ma świecieć!(z czujika poziomu płynu do spryskiwaczy również)CE świeci(nie mruga)więc coś jest na rzeczy. :cry:
volve - 04-04-2013, 15:19

c2rlos napisał/a:
CE świeci(nie mruga)więc coś jest na rzeczy.


Cóż, więc trzeba sprawdzić, co to za błąd(nie ściągaj klem!!!). Niestety, widze, że masz Cari z 2003r, więc mam złą wiadomość. Odczyt możliwy albo w ASO albo poprzez kabelek i EvoScana. Popytaj na forum regionalnym, może ktoś ma kabelek i EvoScana, wtedy z tego rocznika spokojnie można zczytać błędy.

c2rlos - 04-04-2013, 16:57

[quote="volve"]
c2rlos napisał/a:
CE świeci(nie mruga)więc coś jest na rzeczy.


Cóż, więc trzeba sprawdzić, co to za błąd(nie ściągaj klem!!!). Niestety, widze, że masz Cari z 2003r, wię
c mam złą wiadomość.
volvedzięki za podpowiedzi. pozdro

[ Dodano: 04-04-2013, 17:02 ]
trochę dziwne że to się ujawnia podczas dużej wilgotności(deszcz,śnieg).

Piwor - 04-04-2013, 21:07

c2rlos napisał/a:
żarówka z CE wyciągnięta więc jak ma świecieć!

Naprawa auta przed sprzedażą. :D

c2rlos - 05-04-2013, 18:04

cari zrobiona. na kompie pokazało że przepływka. wyczyścili wtyczkę z przepływki i sondy lambda bo też świrowała(nie chodziła płynnie) przy okazji przepustnice. :mrgreen:
nie na sprzedaż :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group