[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Kolejne problemy z 2.0 D-ID
Ati - 10-04-2013, 19:16 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Kolejne problemy z 2.0 D-ID Panowie,
mam nadzieję, że mi wybaczycie, że kolejny raz zwracam się z prośbą o pomoc.
Powoli zaczyna mnie to już denerwować
Mianowicie, kolejne 3 denerwujące mnie rzeczy, które zauważyłem:
1. Dziś podczas ruszania pod górkę, z jedynki, auto wydawało dziwny pisk. Pisk dochodził jakby, patrząc jako kierowca, z przodu z lewej strony. Gdy auto załapało już minimalną prędkość, dźwięk znikał i można było tak na jedynce jechać i nic już nie hałasowało. Jednakże kolejny stop i kolejne ruszenie - pisk się pojawiał. Przy ruszaniu na prostym nic się nie dzieje.
2. Podczas jazdy przy prędkościach 120 km/h - 140 km/h z tyłu dochodzi mnie taki pulsujący dźwięk, coś jakby wuuu...wuuu...wuuu... Im więcej obrotów, tym jest on szybszy i głośniejszy. Po puszczeniu gazu dźwięk pulsuje co raz rzadziej, aż w końcu zanika wraz z utratą prędkości przez auto. Jadąc z wciśniętym sprzęgłem dźwięk również jest słyszalny. Czy to mogą być mocno zużyte opony? Jeśli tak, czemu nie hałasują przy 100 km/h, czy też przy 160 km/h?
3. Ostatnio wymieniałem wszystkie filtry, w tym również filtr paliwa. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. Jednakże po wymianie, kilka (dosłownie 2-3 razy) zdarzyło mi się, że po przekręceniu kluczyka, czuć było tylko lekkie szarpnięcie, auta w tym momencie jakby się dławiło i nie odpalało. Nawet rozrusznik nie zaczynał chodzić. Kolejny raz odpalało normalnie. Czy mogło się tam coś zapowietrzyć?
4. Przy jeździe na dwójce, przy 2k-2,5k obrotów i po odpuszczeniu gazu, słychać cichy świst powietrza. Coś jakby turbina? Czy to normalne, czy też zbierać kasę na turbinę?
Panowie,
błagam, co to może być? Jeszcze trochę i mnie autko zacznie denerwować
jaca71 - 11-04-2013, 12:29
1. pasek klinowy?
2. wyząbkowane opony albo zgubiles ciężarki. jakaś taka uroda kół że objawy pojawiają się powyżej 100 a zanikają powyżej 130. często po śnieżnej zimie brak ciężarów szczególnie na blaszanych falach
3, 4 nie wiem
patrycjuszek - 11-04-2013, 14:01
1. Klocki hamulcowe są luźno w zacisku
2. Opony
3. Tak, u mnie po wymianie też tak było, z czasem przejdzie
4. Turbina w tym silniku świszcze, brak świszczenia może martwić ale nie świst. Natomiast inny rodzaj świstu to nieszczelność w dolocie.
Ati - 11-04-2013, 14:27
Dzięki Panowie!
uspokoiliście mnie, zwłaszcza jeśli chodzi o punkty 2 i 4
AR
krzychu - 11-04-2013, 14:45
Na 2-jkę może pomóc wymycie ciśnieniowo kół na myjni (szczególnie od wewnętrznej strony).
tomekrvf - 12-04-2013, 23:57
Ati, pamiętaj że dieslem po gwarancji jeżdzą bogaci ludzie - tak mówi mój kolega i zgadzam się z nim
PS Na dodatek jest to sławny 2.0 TDI 16V....
QaDo - 14-04-2013, 02:10
Ati, maj gad. Wyluzuj, ledwo masz samochód i wszędzie widzisz problem. Pewnie jak już wiesz idealna fura to, to nie jest, ale ładna Raczej nie ma u Ciebie żadnych problemów, obczaj te opony, ale pewne i tak będziesz zmieniał na letnie. Ciekawe czy masz 18tki jak ja, fajne koszta...
Ati - 16-04-2013, 11:18
QaDo,
po prostu lubię jak w aucie mam wszystko zrobione na tip-top No ale faktycznie, dzięki temu, że jest ładne, można mu sporo wybaczyć.
Kupiłem go na letnich i to bardzo zużytych, więc nie dość, że czeka mnie koszt zimówek w tym roku, to za rok również letnich... 18stek
QaDo - 16-04-2013, 14:39
Może będę miał ... Edit by tyku
|
|
|