To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - mało mocy

przemo_wl - 10-04-2013, 19:17
Temat postu: mało mocy
witam
od pewnego czasu z moim pajero dzieją się dziwne rzeczy
zauważam spadek mocy, spalanie kręci się koło 16 litrów a dodatkowo jakoś mocno dymi
wciskając pedał gazy samochód nie ma ochoty się zbierać zwłaszcza przy niższych obrotach, a startując ze skrzyżowania zostawiam za sobą chmurę dymu
silnik pali na dotyk nawet przy tegorocznych mrozach i w tej sytuacji nie wiem od czego zacząć
może ktoś miał podobne objawy

lukas 78 - 10-04-2013, 20:23

turbo się skończyło pewnie :wink:
przemo_wl - 10-04-2013, 20:52

najgorsze w tym wszystkim jest to że w lipcu 2012 dałem turbinę do regeneracji bo zalała się olejem
PiotrKw - 10-04-2013, 21:10

Nie znam tego silnika , ale takie same objawy miałem w Santa Fe gdy pomyliłem wężyki podciśnienia od zaworu recyrkulacji spalin EGR.
zbyszekm2 - 10-04-2013, 21:11

A wtryski kiedy sprawdzałeś?
przemo_wl - 10-04-2013, 21:22

wtryski były sprawdzane jakieś 2 lata temu, przejechane od tego czasu około 20tyś km
z tego co się orientuje to jakby wtryski lały to dymił by na biało jeśli się mylę to mnie poprawcie a mój zostawia czarną chmurę
muszę dodać jeszcze że razem z regeneracja turbo miałem robioną uszczelkę pod głowicą i pęknięta głowicę i jakoś tak od tego momentu mój misiek nie najlepiej sie czuje ale nie wiem czy to ma jakiś związek

lukas 78 - 10-04-2013, 21:27

zanim zaczniesz coś rozbierać sprawdź szczelność i opaski węży od intercoolera i wężyk od boost pina na pompie , poprzeginaj pociągaj
zbyszekm2 - 10-04-2013, 22:20

Sprawdź turbinę, podłącz jakiś manometr i zobacz do ilu doładowuje.
Sprawdź przy jakich obrotach silnika zaczyna dymić.

rico.1 - 10-04-2013, 23:03

Skoro turbo było niedawno robione i od tego momentu coś jest nie tak, to opcje są trzy:
1) regeneracji turbo nie było, a chłopaki podkręcili tylko boost pina, żeby dawał większą dawkę - no a teraz turbo się już skończyło
2) zablokowany boost pin
3) źle ustawiony rozrząd do pompy,
Ciśnienie doładowania i jego reakcja na zwiększenie dawki to pierwsza rzecz do sprawdzenia.

seba314 - 11-04-2013, 15:13

przemo_wl napisał/a:
z tego co się orientuje to jakby wtryski lały to dymił by na biało jeśli się mylę to mnie poprawcie a mój zostawia czarną chmurę


padnięte wtryski nie dają białego dymu tylko wlasnie czarny

przemo_wl - 14-04-2013, 09:40

kupiłem i podłączyłem coś takiego:
http://allegro.pl/wskazni...3140985631.html
i tu moje pytanie jakie ciśnienie powinna dawać sprawna turbina bo w moim przypadku dmucha do 0,5 bara

banderas40 - 14-04-2013, 11:01

Ten wskaźnik u mnie pokazuje w momencie ruszania lub mocnego dociśnięcia gazu nawet na 1,3 po chwili jak zdejmę lekko nogę z gazu lub autko potrzebuje jakby mniej mocy wskazówka spada do 0,5 - trochę ponad 0,5 a czasami to jest 0,9
Czyli wskazania tego wskaźnika są pomiędzy 0,5 a 1,3 z przewagą 0,9.
0,5 bara miałem jak mi się żółta kontrolka kiedyś zapaliła i wówczas moc jakby spadła ale to była chwila, zgaszenie i odpalenie silnika i objaw znikł.
Po zajechaniu do domu sprawdzenie połączeń w układzie zasilania i do dzisiaj nie mam odpukać problemu.

Heilsberg - 14-04-2013, 11:21

Nie wiem jak w 2,8 ale w 2,5 turbina daje 0,8 przy 0,9 otworzy się wastegate a przy 1,1 wywali klapa bezpieczeństwa. Wbrew pozorom nie trzeba mocno katować by te parametry osiągnąć. Po regeneracji turbiny i wymianie zaciętej klapy chciałem sprawdzić co magicy od turbin poreperowali i odpiąłem dla testów wastegate a w to miejsce podpiąłem normalny manometr od sprężarki. Klapę otwierało podczas jazdy po każdym gwałtowniejszym daniu w pedał.
W 2,8 podejrzewam, że parametry są nieco wyższe ale tylko nieco, pewnie o 0,1-0,2 bara. trzeba by w serwisówce sprawdzić.
Jeśli daje Ci do 0,5 i nie wyżej to turbina out. Ale sprawdź to normalnym manometrem.

zbyszekm2 - 14-04-2013, 12:51

Musisz sprawdzić teraz taką rzecz. Za turbiną jest kierownica turbiny, z niej wystaje ramie do którego przymocowany jest drut od tej gruszki na pocisnienie. Musisz rozkręcić tan żeliwny element i zobaczyć czy pierścień pod klapka nie jest popękany. Bo jeśli jest to znaczy że nie może doładować ciśnienia.
przemo_wl - 14-04-2013, 14:41

banderas40 napisał/a:
Ten wskaźnik u mnie pokazuje w momencie ruszania lub mocnego dociśnięcia gazu nawet na 1,3 po chwili jak zdejmę lekko nogę z gazu lub autko potrzebuje jakby mniej mocy wskazówka spada do 0,5 - trochę ponad 0,5 a czasami to jest 0,9


w moim przypadku gdy wciskam pedał gazu wskazanie wynosi 0,5 max 0,6 bara a przy wyrównanych obrotach to jakieś 0,2-0,3, na wolnych obrotach to wskazówka ledwo co drgnie

zbyszekm2 napisał/a:
Za turbiną jest kierownica turbiny, z niej wystaje ramie do którego przymocowany jest drut od tej gruszki na pocisnienie. Musisz rozkręcić tan żeliwny element i zobaczyć czy pierścień pod klapka nie jest popękany. Bo jeśli jest to znaczy że nie może doładować ciśnienia.


to znaczy że będzie konieczny demontaż turbiny
jeszcze jedno moje spostrzeżenie mogące przemawiać na rzecz słabego turbo to fakt że jak zduszę wąż na dolocie i dodaje gazu to tak jakoś słabo puchnie

[ Dodano: 15-04-2013, 23:43 ]
zdemontowałem dzisiaj turbinę i muszę stwierdzić że Zbyszek postawił chyba trafną diagnozę odnośnie spękanego pierścienia pod klapką
http://www.fotosik.pl/pok...4630dd5428.html
na dodatek spękane jest przyłącze pod kolektor
http://www.fotosik.pl/pok...4630dd5428.html
tak wiec czeka mnie chyba wymiana turbiny

[ Dodano: 15-04-2013, 23:47 ]
mała poprawka ze zdjęciami bo dwa razy wrzuciłem to samo
a tak wygląda pierścień pod klapką
http://www.fotosik.pl/pok...00420e733c.html

[ Dodano: 17-05-2013, 23:11 ]
wracając do tematu
przełożyłem popękany korpus turbiny od innej ale nie ma większej poprawy
może ktoś mi podać jak wygląda doładowanie na biegu jałowym przy niskich obrotach, jak np przy 2000obr/min a jak podczas jazdy
u mnie jest tak, że na wolnych obrotach mam 0, przy wkręceniu na ponad 2000 dochodzi do 0,5 bara
a podczas jazdy przy równej jeździe mam ok 0,2-0,3 a prze rozpędzaniu mam max0,6 bara



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group