Eclipse - Techniczne - [1G - 4G63] Jak to jest z TPSem?
Anonymous - 09-01-2007, 09:06 Temat postu: [1G - 4G63] Jak to jest z TPSem? Hej,
Udało mi się zwalczyć większość problemów regulacyjnych w moim eclipsie. Pozostał jeden - ustawienie TPS'a. Poczytałem sobie forum, poczytałem dokumentację i jestem w kropce. Po pierwsze, TPS ma piny - na 4 jest miejsce, ale go nie ma. Piny są opisane od lewej strony:
- brak 0 +
Pomiędzy + bądź - i 0 mam 0.65kOhma na zamkniętej przepustnicy. Pomiędzy zasilaniami nie ma nic, co jest chyba sensowne. W tej chwili przy takim ustawieniu na mmcd widzę 10% otwarcia przpustnicy, nawet przy całkowitym jej zamknięciu. Przy WOT otwarcie przepustnicy nigdy nie osiąga 100% - max to było 95%, więc ECU nie przechodzi w OpenLoop.
Ustawiając zgodnie z tym co znalazłem na forum, 0.5V bądź 0.9kOhma daje mi... około 15% otwarcie przepustnicy już na starcie...
Jakie są obajwy? Lekkie dodanie gazu, tak żeby odpuścił czujnik otwarcia przepustnicy i zaczyna się jazda - samochód zaczyna kopać, wtryski leją, po chwili zwrot z lambdy, że za bogato, to wtryski na 1ms i lambda wraca do normy. Po kilku kopach wyprzedzenie zapłonu wędruje w kosmos i efekt z kopania zamienia się w takie zamulone przyspieszania...
Wystarczy dodać trochę więcej gazu, żeby przepustnica faktycznie się otworzyła i jest git. W czasie jazdy mieszanka jest cały czas lekko za bogata, co świadczyło by o oszukiwaniu ECU przez ten czujnik.
Co Wy na to?
Krzyzak - 09-01-2007, 13:18
Ale te 0.5V ustawiasz na calkowicie cofnietym silniku krokowym? Nie wiem, jak to jest w tym Eclipse, ale po wlaczeniu zaplonu na ON u mnie tez wskakuje na 14-15% i dopiero po ok. 20 sek. gdy silniczek sie cofnie spada do 10%.
Sprawdzales w manualu metode regulacji? Moze nada sie ta od Galanta 2.0 DOHC z lat 88-
Anonymous - 09-01-2007, 15:36
Problem w tym, że silniczek krokowy nie ma wpływu na przepustnice - tak jakby regulował średnicę dodatkowego kanału do wolnych obrotów. Na 'ON' silniczek krokowy stoi na 90 kroków. Odpalam samochód, mam 112 kroków, włączę światła - 128 kroków. Obroty są równiutkie, trzymają się ładnie. Im większą ma temperaturę, tym bardziej silniczek się cofa, tak, że po pełnym rozgrzaniu mam 40 kroków w czasie postoju i 20 w czasie jazdy. Przepustnica na postoju ma cały czas 10% otwarcia...
W manualu jest jedna strona - jak założyć TPS. Chyba, że nie tem manual oglądałem Do wersji SOHC napisali za to dość sporo.
Nie wiem jak wygląda sprawa ssania na zimnym. W lancerkach z 4G15 na zimnym silniku obroty wskakiwały na 1500 i pomału spadały wraz ze wzrostem temp. silnika. Tutaj odpalam go, obroty skaczą do 1500 i natychmiast spadają na wolne i ładnie się trzymają.
Krzyzak - 09-01-2007, 16:42
Fakt - tu krokowy reguluje osobny kanal powietrzny (a w G15 czy G37 posrednio otwiera/zamyka przepustnice).
Bardzo bym chcial pomoc, ale niestety nie wiem jak.
Anonymous - 09-01-2007, 22:01
Poszukam sobie jeszcze jak znajdę to się podzielę informacjami, a jak ktoś wie, to niech pisze
Bartek - 09-01-2007, 23:18
W DOHC jet dokladnie identycznie TPS jak w SOHC
Opór między zasilaniem powinien wynosić ok. 5 kOhm, opór na puszczonej przepustnicy ok. 0,5 kOhm (na dataloggerze powinieneś mieć 10% lub 0,5 V, przy WOT opór 5 kOhm, napięcie 5V i 100% - mój wychyla się do 100%
[ Dodano: 09-01-2007, 23:20 ]
PS. brak 100% może być spowodowany złym ustawieniem linki gazu - spróbuj ręką wychylić przepustnicę na maxa jaki wtedy będzie odczyt
Anonymous - 11-01-2007, 11:03
Bartek napisał/a: | W DOHC jet dokladnie identycznie TPS jak w SOHC
Opór między zasilaniem powinien wynosić ok. 5 kOhm, opór na puszczonej przepustnicy ok. 0,5 kOhm (na dataloggerze powinieneś mieć 10% lub 0,5 V, przy WOT opór 5 kOhm, napięcie 5V i 100% - mój wychyla się do 100%
[ Dodano: 09-01-2007, 23:20 ]
PS. brak 100% może być spowodowany złym ustawieniem linki gazu - spróbuj ręką wychylić przepustnicę na maxa jaki wtedy będzie odczyt |
Opór się znalazł Poprzednim razem nie przełączył mi się miernik. Mam 4,96kOhma. Na zamkniętej przepustnicy mam 0,651kOhma, 9-10% na dataloggerze i 0.6V napięcia. Przy max otwartej przepustnicy oporność wychodzi dokładnie taka jak przy zasilaniu, czyli 4,96kOhma. Co ciekawe logger pokazuje 90-96% otwarcia przepustnicy.
Fakt, że miałem luźną linkę gazu i to bardzo Podciągnąłem ją trochę i jest lepiej, ale nadal nie mam 100%... Ręką otwieram przepustnicę do oporu i też jest 90-96%.
Znalazłem, że mam słabą masę - zniszczona klema i zaśniedziała. Dzisiaj to wyczyszczę i zobaczę co będzie dalej...
marekrybnik89 - 10-01-2010, 15:30
Witam mam pytanko
czytałem o ips-ie tps-ie i nie umie sie w tym za bardzo połapac ale z tego co zrozumiałem to w tps-ie sa 3 piny i jeden wolny czyli 3 kable a czy w aucie z instalacja gazowa jest tak samo?? bo w mojim Miśku w tps-ie sa 3 piny meskie 4 zenskie i w czym problem dochodzi mi tam zeby nie sklamac jakies 5 kabli wiec cos jest nie tak czy moze sie myle?? moze wiecie gdzie jest jais dobry elektromechanik na slaśku?
HouseM - 11-01-2010, 15:41
starsze modele TPS mają 3 piny w układzie [1.x.3.4] nowsze 4 [1.2.3.4]
Nowszy TPS pasuje do starszego modelu przepustnicy, starszy do nowszego nie.
Różnica wynika z faktu ,iż w starszych czujnik całkowitego zamknięcia przepustnicy (IPS) znajduje się w silniczku krokowym , natomiast w nowszym czujnik ten wbudowany jest w TPS-a
TPS niezależnie od rocznika posiada jedynie piny męskie.
krzypolo - 11-01-2010, 16:06
A ja szukam wciąż tps-a mam 3 piny to mówisz że tego z 4-ma też mogę podpiąć ?
marekrybnik89 - 11-01-2010, 18:50
No mi sie wydaje ze mam cos z elektryka za bardo przekombinowane bo w wTPSie mam 3 piny meskie tylko do kostki mi cos za duzo wchodzido jutro po jasnemu sprawdze dokladnie jakie kolory mi tam wchodza ale do plusa o ile se nie myle jest dolutowany biały kabelek zapewne z gazu
HouseM - 12-01-2010, 00:24
krzypolo napisał/a: | A ja szukam wciąż tps-a mam 3 piny to mówisz że tego z 4-ma też mogę podpiąć ? |
Tak. Zwróć tylko uwagę ,w którą stronę się obraca jak będziesz kupował.
krzypolo - 12-01-2010, 13:52
no mój się obraca patrząc od wewnetrznej strony w prawo....
marekrybnik89 - 12-01-2010, 15:32
juz to wykapowałem miałem wtyczke z tego z 4 pinami i kabel z wolnego piny był zawiniety i oboma koncami wsadzony w ten wolny pin. wszystko było tak oszkotowane ze bieda było sie z tego rozpoznac
krzypolo - 13-01-2010, 14:09
Tutaj link do strony o TPS po angirlsku
http://www.plymouthlaser.com/tps.htm
|
|
|