[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Falujace obroty, przygasanie silnika
Mikebambo - 12-04-2013, 18:54 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Falujace obroty, przygasanie silnika Witajcie
Jakis czas temu stalem sie wlascicielem wymarzonego galanta. Silnik 2,5l, rocznik 97 skrzynia automatyczna, do tego instalacja lpg. Jestem z niego bardzo zadowolony, ale mam problem z obrotami. Kiedy silnik sie nagrzeje obroty silnika wydaja mi sie za niskie (Oscyluja w granicach 400-500) i auto lekko drga. Kiedy przelacze dzwignie na tryb Neutralny obroty wzrstaja do 1000 po czym powoli spadaja do ok 600. Dwa razy zdazylo mi sie, ze auto w korku zgaslo. Dodam, ze tym wahaniom towarzyszy czasem pewne 'pykniecie'/stukniecie w siniku. Tak jakby lpg sie wlaczalo i wylaczalo. Nawet kiedy przelacze tylko na benzyne dzieje sie to samo. Bardzo prosilbym o pomoc. Chucham, dmucham no to wspaniale autko jak sie tylko da i chce jak najszybciej pozbyc sie tej usterki.
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie - Mike
Owczar - 13-04-2013, 16:29
Mikebambo, zacznij od tego: http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
Mikebambo napisał/a: | Dodam, ze tym wahaniom towarzyszy czasem pewne 'pykniecie'/stukniecie w siniku. Tak jakby lpg sie wlaczalo i wylaczalo. |
Może tak być jak ustawili Ci np próg na LPG do 600rpm.
Niech zmienią min obroty na lpg na 300.
[ Dodano: 13-04-2013, 16:31 ]
A najlepiej najpierw czyszczenie przepustnicy, a potem programowanie ECU.
Mikebambo - 13-04-2013, 17:09
Dziekuje za zainteresowanie tematem i odpowiedz Zajme sie tym w nadchodzacym tygodniu, poniewaz chyba tym powinien zajac sie gazownik. Doczytalem jeszcze, ze przyczyna takiego zachowania moze byc lewe powietrze lub zabrudzona przepustnica/silniczek krokowy (jezeli dobrze zrozumialem w v-ce to jedno i to samo, zgadza sie?). A martwi mnie fakt, iz mimo wylaczonego gazu, wahania i dzwieki nie ustepuja Co do samej pracy silnika w ruchu nie mam zadnych zastrzezen Przed kupnem nie spodziewalem sie, ze te samochody, az tak dobrze sie zbieraja
Owczar napisał/a: | Mikebambo
[ Dodano: 13-04-2013, 16:31 ]
A najlepiej najpierw czyszczenie przepustnicy, a potem programowanie ECU. |
Zauwazylem dopiero teraz Czy jest w sieci jakis tutorial jak sie za to zabrac ?
Owczar - 14-04-2013, 01:56
Krokowca można wyczyścić przy okazji czyszczenia przepustnicy. Tutorial znajdziesz na forum.
Mikebambo - 15-04-2013, 19:59
Ok juz wiem jak sie za to zabrac Dzisiaj zlokalizowalem przyczyne stukniania, kiedy auto pracuje na wolnych obrotach. Odglos ten pojawia sie chwile przed zalaczeniem sie wentylatorow chlodnicy. Obroty lekko faluja, niby opadaja, pojawia sie "stukniecie" i wtedy lekko sie podnosza. Czy to normalne dzwieki ?
deejay - 15-04-2013, 22:43
Mikebambo napisał/a: | Ok juz wiem jak sie za to zabrac Dzisiaj zlokalizowalem przyczyne stukniania, kiedy auto pracuje na wolnych obrotach. Odglos ten pojawia sie chwile przed zalaczeniem sie wentylatorow chlodnicy. Obroty lekko faluja, niby opadaja, pojawia sie "stukniecie" i wtedy lekko sie podnosza. Czy to normalne dzwieki ? |
A klimatyzacje masz wtedy włączoną ?
Owczar - 15-04-2013, 22:58
Dokładnie, to stuknięcie to elektrosprzęgło sprężarki.
Mikebambo - 16-04-2013, 05:50
Macie racje, dzwiek slychac przy odpalonym climatronicu W czwartek wezme sie za przepustnice i zdam relacje.
Carlitto - 03-08-2013, 10:25
Mam identyczny problem. Najpierw wyczyszczę przepustnicę
mariuszmitsu - 09-08-2013, 09:41
Witam
Panowie przeglądam forum by wpasować się w podobny temat by nie pisać 5 razy o tym samym, sprawa podobna misiek 99 2,0 benzyna 136km co sie dzieje, silnik pracuje jak by miał się zaraz rozsypać tzn jak włączy sie zasilanie LPG + klima silnikiem strasznie szarpie na Pb jest gitara, świece nowe kable po obejrzeniu nie mają brunatnego nalotu itp nie sprawdzałem oporności czyli chyba iskra nie szaleje, silnikiem na Lpg szarpie tak w przedziale 1000-2200rpm czyli przy ruszaniu powyżej jest ok, o co kaman? sekwencja jest walnięta czy co bo dlaczego na Pb jest ok a LPG już nie, cewki padają?
Z góry thx za najdrobniejsze wskazówki
Pozdrawiam Mariusz
Owczar - 09-08-2013, 10:28
Jakie wtryskiwacze, sterownik? Generalnie ciężko wróżyć z fusów. Konieczne będą oscylogramy u istawienia z centralki sterownika lpg.
|
|
|