To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - stuk przy zmianie biegów

davido1990 - 12-04-2013, 22:15
Temat postu: stuk przy zmianie biegów
Witam. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale po zmianie zimowych koł na alufelgi przy energicznej zmianie biegów słychać stuk podczas puszczania sprzęgła, przy delikatnym puszczaniu sprzęgła stuku nie ma. Stuk słychać w okolicy środkowej może od pasażera ciężko stwierdzić. Co to może być? Zgóry dzięki za odpowiedzi
Łysy88 - 12-04-2013, 22:27

Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika..
Jaco_ - 13-04-2013, 02:41

Łysy88 napisał/a:
Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika..


Yyyy łozysko oporowe? :roll:

robertdg - 13-04-2013, 07:33

Sprawdzić na początku czy dokręcone koła, póżniej wahacze gięte
Łysy88 - 14-04-2013, 17:35

Jaco_ napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika..


Yyyy łozysko oporowe? :roll:



Tak myślałem...

davido1990 - 19-04-2013, 17:03

co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm. ten stuk to może być któryś z przegubów uszkodzony?
deejay - 19-04-2013, 22:12

davido1990 napisał/a:
co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm.


To jest prawidłowy luz roboczy . Luzu nie powinno być w osi skrętnej .

Jaco_ - 20-04-2013, 16:24

Moze to nie ma zwiazku z tematem bo byloby to slychac tez przy jezdzie po wiekszych dziurach ale wachacz dolny giety tez jak juz sie wyrabia lubi stukac przy "energicznej" zmiania biegu czy puszczaniu szybko sprzegla.
debluko - 21-04-2013, 20:59

kolego na 99% jest to wahacz o którym tu mowa mam podobnie po wymianie zwrotnicy uszkodził się ten wahacz i po złożeniu wszystkiego zaczęło stukać po wymianie nic nie słychać a objawy miałem podobne :)
davido1990 - 21-04-2013, 23:58

chciałbym dodać że dziś doszedłem do wniosku po dokładniejszym zbadaniu ze to przy dodawaniu gazu jest stuk. Przy utrzymywaniu prędkości ok i jak energicznie wcisne gaz jest stuk. chciałbym tez dodac ze jak auto postoi i ruszam z miejsca tez jest taki stuk. dodam jeszcze że np przy jakimś mocnym wyboju przy wyższej prędkości jak przód mocno sie uniesie jest takie pożądne walnięcie
Kojec - 22-04-2013, 21:45

Mam ten sam problem ... wahacze wymieniłem i nadal to samo
swinks_UK - 22-04-2013, 22:27

Panowie, a poduchy silnika sprawdzone? Tylna na grodzi może nieźle hałasować przy gwałtownym dodawaniu lub puszczaniu gazu.
davido1990 - 23-04-2013, 09:02

właśnie myślałem o poduszkach wcześniej zanim koledzy pisali tu że to wahacze. dwie znalazłem słyszałem że są 4? jedna centralnie z przodu na dole wygląda dobrze, druga z boku u góry na przeciwko rozrządu (jeżeli sie nie myle i to poduszka) tez wygląda dobrze. Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć
Hugo - 23-04-2013, 17:04

davido1990, po przeciwnej stronie tych, które znalazłeś.
deejay - 23-04-2013, 22:22

davido1990 napisał/a:
Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć


http://mitsubishi.ankar.r...&sg=510&vid=240

Poduszka przednia i tylna są najważniejsze jesli chodzi o stuki przy zmianie biegów .
Jesli one są wybite to silnika zachowuje sie jak kołyska .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group