To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Super Select - po wymianie redukttora nie działa

czortunio - 15-04-2013, 20:24
Temat postu: Super Select - po wymianie redukttora nie działa
Witam wszytskich po raz kolejny :)

Wymieniłem kompletny reduktor na nowy (używany). Zmontowałem. I problem :( Nie działa zmiana 2H/4H/HLC/LLC. Po odpaleniu auta na desce świecą się koła tylne,

oraz migają przednie. Nie reaguje na żadne położenie dźwigni reduktora.

W rzeczywistości jest zapięte 4H i zblokowany mech. różnicowy.

Jako, że przed zmianą reduktora wszystko działało, upatruje przyczyny w tym co grzebałem.
Odkręciłem silniczek od reduktora - i nawet ręcznie nie chce się zmienić przełożenie.
Podejrzewam, że źle włożyłem dwa koła zębate pomiędzy wałkami przełożeń w reduktorze. W manualu znalazłem lakoniczną informację, że ząb naprzeciw wycięcia ma wchodzić w 3 wycięcie na wałku:



Niestety brak informacji o położeniu drugiego wałka ... Przed złożeniem wyglądało to tak:




Jutro będę wyciagał skrzynie jeszcze raz :(

Proszę o jakieś sugestie bardziej doświadczonych w temacie.

zbyszekm2 - 15-04-2013, 21:28

Prawdopodobnie ktoś poprzestawiał te dwa pionowe wałeczki. One muszą być idealnie ustawione. Tam n=masz takie przerwy w wałeczkach i one muszą trafić w odpowiednie miejsca na wodzikach tych trzech co pracują w poziomie.
czortunio - 19-04-2013, 19:37

EDIT:

Zrobione. Dla potomnych kilka słów wyjaśnienia.

W instrukcji serwisowej dość lakonicznie jest ujęty temat ustawienia dwóch kół zębatych pomiędzy wodzikami. Brakuje jasnej uwagi o konieczności wyregulowania silniczka.

Jeśli zdemontujemy górną pokrywę i poprzestawiają nam się przy tym te dwa koła zębate, musimy przejść całą procedurę ich ustawienia.

1. Odkręcamy silniczek, i wyjmujemy go (tutaj uwaga, wodzik wychodzący od silniczka jest dzielony, jedna część zostaje w skrzyni, jeśli ją wyjmiemy uwaga na kulki ! Łatwo mogą wpaść do środka skrzyni)
2. Podłączamy zasilanie 12V (np. z akumulatora) i tak sterujemy, by wodzik wystawał na 50,5 mm:

3. Montujemy wysterowany silniczek
4. Ustawiamy pomiędzy wodzikami 2 koła zębate. W tym celu robimy sobie znak na środkowym zębie (naprzeciwko wycięcia). Znak ma zgrywać się z trzecim wycięciem na wodziku - od środka. To samo z dwoma kołami. Strona z podkładką idzie do dołu.
5. Skręcamy pokrywę (uszczelniając ją).
6. Możemy sobie przed ostatecznym montażem skrzyni podłączyć wszystkie przewody do czujników - oraz masę ! Przekręcić kluczyk na na pozycje i sprawdzić dźwignią selektora czy wszystko ładnie się zmienia (mi się od razu zmieniało, podejrzewam, że gdyby nie chciało od razu, wystarczy pokręcił wałami). Ma być słychać pracę silniczka.


Link do wycinków z instrukcji serwisowej: http://pajero.2de.ru/23/h...64100ENG.HTM#Iv

I jeszcze jeden świetny link o Super Select: http://4wd.blogeasy.com/

artur0011 - 20-12-2018, 14:45

Pomóżcie mi proszę nie mogę tego ustawić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group