Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Tarcze hamulcowe i klocki
RaVciO - 17-04-2013, 14:01 Temat postu: [MSS 1.6] Tarcze hamulcowe i klocki Witam.
Mam wwa pytania odnośnie tarcz i klocków:
1. Jaka jest grubość nowych tarczy i klocków na przód i tył do MSS?
2. Jaka jest dopuszczalna (bezpieczna/użyteczna) grubość tarcz i klocków?
Najbardziej interesuje mnie kwestia tarcz, bo klocki to widać ile ich jeszcze zostało, a tarcza ma jednak swoją jakaś granicę grubości przy której w miarę hamuje.
JCH - 17-04-2013, 14:46
Service Manual się kłania
Takie dane znalazłem
Przód tarcze:
Standard value: 24,0 mm
Limit: 22,4 mm
Przód klocki:
Standard value: 10,0 mm
Limit: 2,0 mm
Tył bębny:
Standard value: 203,0 mm
Limit: 205,0 mm
Tył tarcze:
Standard value: 10,0 mm
Limit: 8,4 mm
Tył klocki:
Standard value: 9,0 mm
Limit: 2,0 mm
RaVciO - 17-04-2013, 21:41
Dzięki za info.
Widzę, że tolerancja dla tarcz jest stosunkowo niewielka 1,5mm, klocki mam około 5mm, więc chyba przy zakupie tarcz od razu kupię także klocki.
cakp - 05-05-2013, 01:29
U mnie tak samo zbliżała się wymiana. Pomimo że jeszcze hamowało, miałem wżery na tarczach i klocki już szumiały. Kupiłem komplet, przód tarcze + klocki, tył tarcze + klocki. Komplet firmy ABE za całość 415zł. Wymiana po 50zł za stronę ( trochę dużo) . Nie znam się czy dobre czy nie, to moja pierwsza wymiana. Czy ktoś ma tarcze i klocki tej firmy? Czy może ktoś ocenić?. Na tył tarcze są tańsze gdyż nie są wentylowane. Po wymianie dziwne wrażenie jakby pedał pływał i brał nisko. Ale podobno tak jest po wymianie tarcz i klocków, trzeba trochę przejechać by się dotarło i nie hamować ostro. Niestety po wymianie ręczny bierze na 1 koło a brał na 2. Dam Ci radę, jak mechanik już Ci złoży wszystko zaciągnij ręczny i zakręć kołami póki jest na podnośniku. Żałuje że ja tak od razu nie zrobiłem.
Ps. Na mojej starej tarczy po zewnętrznym obwodzie był już wystający rant. Na nowej widzę że po zewnętrznej jest zrobiona "faza" po toczeniu ok 2mm. Z praktyki wg mnie podczas eksploatacji tarcza się ściera do zniknięcia fazy (1mm?), wtedy chyba możemy mówić o granicy tarczy. Gdy już powstaje rant po zewnętrznym obwodzie to chyba tarcza już tylko do wymiany, bez zabaw w toczenie. To takie moje laikowskie spostrzeżenia.
Tak ogólnie przed wymianą i po wymianie nie czuje by jakoś auto bardziej stawało dęba. Nie wiem jakie tarcze były wcześniej ale chociaż w głowie spokojniej że jeszcze jest czym hamować:)
JCH - 05-05-2013, 11:43
cakp napisał/a: | Kupiłem komplet, przód tarcze + klocki, tył tarcze + klocki. Komplet firmy ABE za całość 415zł. | 4 tarcze + 4 komplety klocków = 415 zł Jakoś masakrycznie tanio mi się wydaje....
cakp - 05-05-2013, 22:09
Różne ceny i marże. Ja kupowałem w sklepie stacjonarnym na mieście w Płocku. Na alledrogo podobne ceny, choć mogłem kupić przez net dostałbym zwrot 5% wartości zakupu cashback z banku. Mogłobyć taniej w sklepie ale nie chciałem już taniej , bo pewnie to będzie tańsze china Strzelam że to wszystko jest robione w chinach dla róznych producentów. Droższe china i tańsze china, zależy od żeliwa. Przepakowywane w niemczech albo UE. Dla ułatwienia i weryfikacji ceny podaje to co ja kupiłem:
Tarcza hamulcowa tył C4V004ABE
Klocki hamulcowe tył C2N005ABE
Tarcza hamulcowa przód C15036ABE
Kloki hamulcowe przó C2N005ABE
Na opakowaniu napis carisma, volvo v40, space star.
Owszem kolego są i droższe, zaproponowano mi TRW tarcze za 130zł sztuka. Cały komplet wyszedłby na pewno drożej. Nie lubię oszczędzać na hamulcach bo to moje bezpieczeństwo. Z uwagi na fakt że robie mało tras i mało km rocznie szukałem czegoś ze średniej półki.
wrocek - 10-05-2013, 17:26
Obecnie jestem po zakupie i przed wymianą tarcz i klocków (przód). Cena za BOSCH komplet 2 tarcze i 2 komplety klocków - 309 zł z przesyłką na Allegro (przesyłka w 3 dni po zapłacie)
Tarcze 0 986 478 531
Klocki 0 986 424 371
Powinny być dobre. Tak wynikało z opisu. Teraz czeka mnie wymiana. Muszę jednak poszukać prostego opisu wymiany wraz z haczykami czekającymi w trakcie .
Bizi78 - 10-05-2013, 18:28
wrocek, tutaj masz opisane na podstawie cari, powinno być podobnie.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54118
wrocek - 10-05-2013, 20:27
Bizi78 Stokrotne Dzięki. Właśnie jestem po lekturze serwisówki i ciężko się połapać choć dla serwisantów to pestka. Dla mnie magia. A tutaj opis i zdjecia. Jeszcze raz dziękuję i jutro mam zajecie
RaVciO - 11-05-2013, 12:02
wrocek napisał/a: | Bizi78 Stokrotne Dzięki. Właśnie jestem po lekturze serwisówki i ciężko się połapać choć dla serwisantów to pestka. Dla mnie magia. A tutaj opis i zdjecia. Jeszcze raz dziękuję i jutro mam zajecie |
Też zrób fotki itd. to będziemy mieli instrukcję dla MSSa do tematu "Zrób to sam"
wrocek - 11-05-2013, 20:40
Postaram się. Choć nie wiem w który weekend się za to wezmę. Okazało się, że brakuje mi smarowidła miedzianego. Dla jednych to 1,5 godzinki z browarkiem, dla mnie godziny przygotowań i nie wiem na jakie napotkam przeszkody . Co by nie było zastanawiam się jednak czy nie będą piszczały . Takie obawy na zaś
RaVciO - 13-05-2013, 19:55
wrocek napisał/a: | Postaram się. Choć nie wiem w który weekend się za to wezmę. Okazało się, że brakuje mi smarowidła miedzianego. Dla jednych to 1,5 godzinki z browarkiem, dla mnie godziny przygotowań i nie wiem na jakie napotkam przeszkody . Co by nie było zastanawiam się jednak czy nie będą piszczały . Takie obawy na zaś |
Dawno się nie bawiłem w wymianę tarcz i klocków, ale z tego co pamiętam najważniejsze jest żeby cofnąć tłoczek póki zacisk jest jeszcze zamontowany, inaczej trzeba później kombinować.
Ja także zamówiłem zestaw tarcz i klocków.
Przód klocki TRW, tarcze Zimmerman
Tył klocki i tarcze TRW
575PLN
Czy wymiana tarcz i klocków w aucie z ABSem czymś się różni od wymiany w aucie bez tego systemu?
|
|
|