To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Czujnik wspomagania kierownicy

marco06 - 17-04-2013, 23:19
Temat postu: Czujnik wspomagania kierownicy
Czy ktoś może wie gdzie się znajduje i ile ewentualnie kosztuje? Komputer pokazuje błąd (P0551) "Czujnik P wspomagania kierownicy". Myślę, że ma to coś wspólnego z często zapalająca się kontrolką "TCL OFF" Mam tez nadzieję, że może to być spowodowane brakiem zbiezności kół. W piątek jadę na ustawienie, mam nadzieję że błąd ustapi :?
magicadm - 18-04-2013, 01:25

a czy tcl off zapala się jak jedziesz tylko na benzynie?
marco06 - 18-04-2013, 07:31

jeżdżę tylko na LPG, a może to mieć jakieś znaczenie?
patrycjuszek - 18-04-2013, 07:39

Jest to czujnik ciśnienia oleju wspomagania i jest on przy maglownicy na przewozie zasilającym, na tej odnodze co idzie do kierownicy. Od spodu musisz szukać i tam nie ma więcej czujników więc na pewno go namierzysz.

Kilka przyczyn:
1. Czujnik do wymiany lub sól po zimie się dostała w styki i nie łączy?
2. Szukać nieszczelności w układzie ( np u mnie wyciekało przez chłodniczkę)
3. Pompa nie domaga - trzeba wymienić płyn na nowy a jak to nie pomoże to pompę ze szrotu.

Nie widzę związku z TCL
TCL bierze sygnał z czujników ABS (czyli prędkość obrotowa kół) i z czujnika kąta skrętu w kierownicy, więc tu bym szukał ale powinieneś mieć błędy z grupy C*** .
Lub poprostu wyłącznik TCL nie styka.

marco06 - 26-04-2013, 08:25

Kilka przyczyn:
1. Czujnik do wymiany lub sól po zimie się dostała w styki i nie łączy?
2. Szukać nieszczelności w układzie ( np u mnie wyciekało przez chłodniczkę)
3. Pompa nie domaga - trzeba wymienić płyn na nowy a jak to nie pomoże to pompę ze szrotu.


W serwisie stwierdzili, że najprawdopodobniej czujnik do wymiany, ale w ogóle to żeby się tym nie przejmować, bo to na pewno nie powodowałoby zapalania się "checka". Zauważyłem jednak ślady płynu przy łączeniu przewodu ze zbiorniczkiem, więc może to? ale ilość płynu w normie :?:
Nie widzę związku z TCL
TCL bierze sygnał z czujników ABS (czyli prędkość obrotowa kół) i z czujnika kąta skrętu w kierownicy, więc tu bym szukał ale powinieneś mieć błędy z grupy C*** .
Lub poprostu wyłącznik TCL nie styka.

Po zrobieniu geometrii w serwisie (tylko 150zł :shock: ) wszystko było ok, ale jak wczoraj zmieniłem felgi na aluminiowe to podczas jazdy znowu włączył mi się "TCL OFF" wraz ze znaczkiem "poślizgu", więc myślę, że nie jest to raczej wina włącznika, bo przy jego włączeniu zapala się samo "TCL OFF". Może któryś z czujników ABS :( ?

magicadm - 26-04-2013, 21:18

marco06 napisał/a:
Po zrobieniu geometrii w serwisie (tylko 150zł ) wszystko było ok, ale jak wczoraj zmieniłem felgi na aluminiowe to podczas jazdy znowu włączył mi się "TCL OFF" wraz ze znaczkiem "poślizgu", więc myślę, że nie jest to raczej wina włącznika, bo przy jego włączeniu zapala się samo "TCL OFF". Może któryś z czujników ABS ?

Po ilu km zapala się TCL OFF ???

U mnie zapalał sie TYLKO I WYŁĄCZNIE na LPG.
Jeżeli odpaliłem i jechałem nawet kilkadziesiąt km na benzynie - było OK

Winne były wtryski od gazu, które były nieprecyzyjne, silnik wariował i profilaktycznie odłączał TCL - bo potrzebował do tego absolutnie sprawnego silnika.

Sprawdź jak zachowa się na benzynie zanim bezmyślnie zaczniesz wymieniać dobre części
Napisz jakie masz komponenty LPG

marco06 - 27-04-2013, 01:07

magicadm napisał/a:
Winne były wtryski od gazu, które były nieprecyzyjne, silnik wariował i profilaktycznie odłączał TCL - bo potrzebował do tego absolutnie sprawnego silnika.
Cytat:

Prawie to samo powiedział mi gość w ASO, świeci mi się Check, z powodu nieprawidłowej pracy sondy (dox-0335) i dlatego silnik może wyłączać TCL, wydawało mi się to trochę dziwne, ale może jednak tak jest...
A nie pokazywał Ci żadnych błędów? Jak doszedłeś do tego, że winne są wtryski?
Ja mam instalacje Landi Renzo Omegas, więcej nie wiem... :roll:

magicadm - 27-04-2013, 21:09

marco06 napisał/a:
Jak doszedłeś do tego, że winne są wtryski?

Po prostu wiem, że Grandis dobrze chodzi tylko na bardzo szybkich i precyzyjnych wtryskach LPG.
....a takie to tylko robi HANA (ja mam HANĘ GREEN)

PS
Ja wcześniej miałem jakieś VALTEKI - włoski syf, być może podobne kalectwo masz pod maską....
Ja na jaką moc masz reduktor? U mnie jakiś 'księgowy' wsadził reduktor na max 150KM (w impulsie).
Temaz mam NIKO do 250KM i nie wiem co to Check i TCS OFF)

PS2
Nadal nie napisałeś jak się zachowuje fura odpalona i jeżdżona na benzynie - a to jest KLUCZOWE, czy czepiać się LPG

PS3
A błędy miałem od nieprawidłowej mieszanki

marco06 - 05-05-2013, 13:36

PS2
Nadal nie napisałeś jak się zachowuje fura odpalona i jeżdżona na benzynie - a to jest KLUCZOWE, czy czepiać się LPG

Wydaje mi się, że jeździ tak samo, ale i tak muszę najpierw wymienić sondę i wtedy zobaczę. Kiedyś miałem błąd "nieprawidłowego zasilania paliwem", jeśli po wymianie sondy nadal będzie wywalało TCL OFF, to sprawdzę wtryski.

magicadm - 05-05-2013, 21:53

marco06 napisał/a:
Wydaje mi się, że jeździ tak samo

Pytam czy również wywala TCL OFF na benzynie

marco06 - 13-07-2013, 01:19

Wymieniłem obie sondy, niestety check znowu wyskoczył, jadąc na gazie. Pojechałem więc do serwisu i pokazało "czujnik wspomagania" oraz "zamknięta pętla cyrkulacji". Wykasowali błędy i powiedzieli, że nie wiedzą co jest przyczyną wyskakiwania Cheka i odłączania TCL, przypuszczają ,że to wina źle wyregulowanej instalacji. Pojechałem więc na benzynie po kilku km check znowu wyskoczył i TCL OFF! Jestem umówiony na ponowną regulację LPG,może pomoże? Chciałbym wymienić czujnik, ale najprawdopodobniej jest drogi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group