To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Pierścienie

pkonopek - 17-04-2013, 23:37
Temat postu: Pierścienie
Witam. Mam taki mały dylemat. Czy uda się wyjąć tłoki w dół, żeby nie zdejmować głowic. Muszę prawdopodobnie wymienić pierścienie. Z tłumika "wali" białym dymem i nie spalonym paliwem. Dodam że sprężania jeszcze nie mierzyłem. Podzespoły zmieniałem (świece, przewody, zapłon, cewki, przepustnica, silnik krokowy) i dalej to samo. Auto jest zagazowane, żadnej różnicy czy na gazie czy na benzynie. Według mnie brak odpowiedniego sprężania i dlatego takie są objawy. jak zmierzę sprężanie to się odezwę.
mmatulek - 18-04-2013, 06:00

Cześć,

A płynu chłodzącego nie ubywa?

wojtas - 18-04-2013, 07:11

Witamy, wyjąć to się może i uda ale wkładać powinieneś od góry. Jak zmierzysz kompresję to możesz się pozytywnie zdziwić. Warto zwalić głowice sprawdzić stan prowadnic zaworowych oraz wymienić uszczelnienia zaworów. Wymiana samych pierścieni może nie rozwiązać twoich problemów z białym dymkiem.
Bartek - 18-04-2013, 07:19

Wg mnie nie ma szansy, jak rownież za bardzo sensu - głowice zdemontujesz na samochodzie, do wyjęcia wału musisz wyjąć silnik lub przynajmniej skrzynię biegów.
pkonopek - 18-04-2013, 16:30

głowice zmieniłem na nowe tzn. po regeneracji jakieś 15000 km, nawet niedawno w tych głowicach zmieniłem popychacze. Ale problem szarpania i smród nie spalonego paliwa pojawił się przed zmianą głowic. Jak zmierzę sprężanie to będę wiedział czy to pierścienie czy nie. Generalnie to chodzi mi o to czy uda wyjąć i włożyć tłoki od dołu, żeby nie wchodzić w dodatkowe koszty związane z uszczelkami, itd. żeby nie ruszać góry.
t0m3k - 18-04-2013, 18:27

da sie wyjąć dołem. tyle ze musisz uważac zeby panewek sobie nie zrysować, bo szkoda zeby je bylo trzeba wymieniać potem :)
lukasz12 - 19-04-2013, 23:40

Teraz pytanie jak włożyć dołem...

Pozwolę sobie zacytować słowa kolegi Sława, który chwilowo nie mogąc napisać na forum ze swojego konta prosił o przekazanie informacji na ten temat.

"A jak chcesz włożyć tłoki z pierścieniami skoro trzeba pierścienie skompresować i wbijać tłoki z nimi od góry. Od dołu można wsadzić sobie tłoki bez pierścieni".

Od siebie dodam tyle, że nie bawiłem się w remonty silników, wiec nie wypowiem się. Natomiast z tego co mówił Sławek to jest to logiczne i pamietam że serwisówka faktycznie wspomina o takim narzędziu do sciskania pierścieni.

I taka luźna uwaga - pozorne oszczędności uwielbiają się mścić...Ile kosztują uszczelki głowic? 160 zł ??

wojtas - 19-04-2013, 23:50

Może troszkę namieszam, bo moja odpowiedz nie dotyczy sigmy. Tak jak pisałem wcześniej Może da się wyciągnąć tłoki dołem w sigmie. Tylko tak jak dodał Bartek. Czy to się opłaca? W mercedesie 1,8D z bodajże 60 któregoś tam roku. korbowody są większe niż tłoki i niema opcji włożenia ich górą :wink: Od taka ciekawostka.
pkonopek - 21-04-2013, 20:44

ciśnienie zmierzone tylko na 1,3,5 cylindrze i wynosi około 5 - 6 bar. na drugiej głowicy nie mierzyłem ale chyba wystarczy aby postawić diagnozę - PIERŚCIENIE. Dodam jeszcze że na zimnym silniku jakby równiej pracował i mniej dymkiem walił. Jak rozgrzany to telepie i dym większy. czyli jak olej gorący to rzadszy i już tak nie uszczelnia
lukasz12 - 21-04-2013, 20:46

A miernik był wkręcany czy dociskany? Upewniłeś się że rorząd ustawiony prawidłowo? Przy takiej kompresji to cud że to pali w ogóle...norma przewiduje ok 12.5-13 a minimum wg. serwisówki 10 dla 12v 9.5 dla 24v
lukasz12 - 21-04-2013, 21:10

Zrób jeszcze test olejowy - wlej strzykawką około 15-20 ml oleju do cylindra i zmierz kompresję. Jeśli podskoczy to sprawa sie wyjasni.
pkonopek - 23-04-2013, 01:58

lipa z tym pomiarem. muszę jeszcze raz gdyż w trakcie kręcenia przepustnica powinna być otwarta na maxa. jak pomierzę to dam znać.
zbyszek05 - 24-04-2013, 14:45

Od 12,5 bara - 180 psi do 13,5 jakieś 200 psi / 13,7 /
Może jakiś błąd zrobiłeś że taki wynik wyszedł ???

wiewioor - 24-04-2013, 17:39

co do samego pomysłu wyciągania tłoków dołem by głowicy nie ruszać to jak piszą koledzy nietrafione bo można się przejechać. Ze swojej strony dodam by być kompletnie pewnym powinieneś dać do zmierzenia blok czy nie zrobiła się przypadkiem owalizacja. W takim przypadku wymiana pierścieni nic nie pomoże.
Slaw - 24-04-2013, 19:47

moim zdaniem mamy tu ostrych magików,czy któryś z Was wkładał tłoki z pierścieniami dołem czy tylko bzdury piszecie.Nie ma opcji montarzu tłoków od dołu,proponuję rozebrać silnik i spróbować tak złożyć a wtedy głupoty nikt nie napisze tylko się zastanowi nad tym co doradza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group