To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] Szybkie przegrzewanie się samochodu

spacestarman - 18-04-2013, 20:45
Temat postu: [MSS DID] Szybkie przegrzewanie się samochodu
Witam,

Od jakiegoś czasu wskazówka na liczniku pokazuje mi, że samochód dość szybko się przegrzewa. Nie mam dokładnych jednostek na liczniku ale wskazówka bardzo szybko, po kilku minutach osiąga około 30 % skali. Potem dochodzi do 45-50 % i tak się utrzymuje.

Od kilku dni momentami zaczyna się pojawiać zapach 'czegoś co się pali'...

Dodatkowo, wiatrak bardzo głośno pracuje.

Miał ktoś może podobną sytuację ? Co najprawdopodobniej się zepsuło i ile mnie będzie kosztować naprawa ?

Z góry bardzo dziękuję :)

JCH - 18-04-2013, 21:08

Może za chwilę ktoś coś mądrzejszego podpowie, bo nie wiem skąd wskaźnik bierze temperaturę i skąd wentylator bierze impuls do włączenia ale:
- czy jak jest ciepły i ten wskaźnik pokazuje te 50% to czy węże do chłodnicy są ciepłe/gorące i sama chłodnica czy też jest gorąca :?:

Jeśli są zimne to mogłoby oznaczać, że termostat nie otwiera dużego obiegu, woda krąży tylko w małym, szybko się zagrzewa i stąd przegrzanie.

spacestarman - 18-04-2013, 21:28

Ciężko mi stwierdzić, bo się nie znam...macie może jakiś rysunek poglądowy żebym mógł zlokalizować, gdzie czego szukać ?
plecho1 - 18-04-2013, 21:35

Jeśli wskazówka jest na połowie skali, to silnik na pewno się nie przegrzewa. Jeśli by podchodziła pod czerwone pole, to mogła by być wina termostatu który by się nie otwierał. Jeśli chodzi o ten zapach i dźwięk, to może pada silnik od wentylatora chłodnicy.
JCH - 18-04-2013, 21:53

Tu jest temat :arrow: Wymiana termostatu
Na rys. nr 1 - nie ta gruba rura, tylko ta średnia, która biegnie koło akumulatora - ta z takim czerwonym grzybkiem. Na rys. nr 3 już widać ją w pełnej krasie ;) Ta rura powinna być ciepła gdy termostat się otworzy na duży obieg czyli gdy już silnik jest normalnie zagrzany.

spacestarman - 19-04-2013, 13:14

Wskazówka jest na mniej więcej takim poziomie:

https://docs.google.com/file/d/0B0DsjFZWr3A6Uk10bTVqanhHckE/edit

Czy przypadkiem nie jest to normalne, że przy 25 stopniach na zewnątrz wskazówka jest na takim poziomie ?

plecho1 - 19-04-2013, 13:24

Nie wiem, jak jest dokładnie w aucie z takim silnikiem, ale wskazówka powinna być trochę dalej czyli praktycznie pionowo, tak przynajmniej jest w miśkach z benzynowymi silnikami. Kiedyś miałem założony niewłaściwy termostat i wskazówka ciągle była około 2 - 3mm przed czerwonym polem, temperatura silnika była wtedy w granicach 100 - 104 stopnie Celcjusza.
Napisz, czy jeździsz na klimatyzacji bo jeśli tak, to jeden wiatrak na chłodnicy będzie się praktycznie cały czas kręcił.

JCH - 19-04-2013, 14:40

IMO wskazówka jest dobrze, ciut przed połówką skali.
Japko - 09-10-2013, 19:45

Ruszę temat z innej strony.

Jak długo powinien nagrzewać się DiD przy obecnych temperaturach porannych 5-10 stopni C???

U mnie wskazówka dociera do środka podziałki dopiero po ok. 13km, czyli akurat jak parkuje auto pod firmą. Czasowo wychodzi jakieś 15 minut jazdy.
Czy to nie za długo?

Dziś jechałem służbowym oplem, też diesel, i po 2km już się wbił na odpowiednią temperaturę. Czemu więc u mnie to tyle trwa. Czy "ten typ tak ma"?

Dzięki

Pozdrawiam

Bizi78 - 09-10-2013, 21:22

Może termostat jest walnięty :?: .
drtymf - 10-10-2013, 13:43

Japko, jeśli masz trasę to normalne - TTTM. Ja jeżdżę do pracy też koło 13km z czego jakieś 5-6 po mieście i reszta trasa ( 70km/h znakowo ) . Powiem Ci że jak jadę do czyli najpierw przez miasto to dojeżdżając mam samochód praktycznie nagrzany. W drugą stronę dojeżdżając do miasta wskazówka ledwo zdąży się ruszyć i do 1/3 skali dochodzi jak dojeżdżam pod blok. Temperatury takie jak opisujesz.
DID jednak potrzebuje sporo czasu na rozgrzanie się.
Termostat mam 100% sprawny bo to obserwacje na wymienionym i z dość długiego okresu czasu.

Przy okazji wydaje mi się, że jeśli masz standardowy po jakimś czasie brak osłon pod silnikiem to ma to wpływ na przedłużenie czasu nagrzewania ale to moja opinia nie potwierdzona żadnymi naukowymi dowodami.

Powiem Ci jednak, że w firmowym IVECO z 2,3 pod maską nagrzanie trwa parę kilometrów niezależnie od temperatury - wszystko od wozu zależy i tego jak ma układ chłodzenia skonstruowany.

Japko - 10-10-2013, 21:06

Termostat dopiero co wymieniony + świeży płyn chłodniczy. Wcześniej wskazówka sięgała poniżej 50% skali. Ale tak długo nagrzewał się zawsze, a jeżdżę już 6 lat.

A co myślicie o zasłanianiu kartonem chłodnicy w zimę?

plecho1 - 10-10-2013, 23:00

W aucie ze sprawnym termostatem nie ma to sensu bo chłodnica zaczyna schładzać układ dopiero wtedy kiedy otworzy się termostat czyli dopiero przy około 90 - 100 stopniach.
drtymf - 11-10-2013, 11:07

No i dodatkowo jest dość poważne ryzyko, że jakieś skrawki zasłony ( szczególnie kartonu lub dykty) zablokują wiatraki co może się skończyć przegrzaniem silnika ( przy aluminiowej głowicy w DIDach której dodatkowo nie można planować może się to skończyć koniecznością jej wymiany) lub uszkodzeniem klimy ( tutaj wentylator jest przed chłodnicą i jest bardziej podatny na zablokowanie szczególnie jak karton zamoknie i się powywija!!!)
bgregor - 11-10-2013, 13:48

Długie nagrzewanie się miśka to standard (DID) . A co myślicie o zamontowaniu elektrycznego podgrzewacza płynu ? Ponoć niektóre wersje to mają , mój nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group