[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] Jakie obroty silnika przy 120km/h?
piker - 23-04-2013, 12:21 Temat postu: [CY3A 1.8] Jakie obroty silnika przy 120km/h? Witam szanownych forumowiczów i użytkowników "Miśków". Przymierzam się do zmiany samochodu i ostatnio miałem możliwość użytkowania Lancera 1,8 2012r przez cały weekend. Jestem pozytywnie zakoczony zestopniowaniem skrzyni tzn. 3000obr/min na piątce autko miało przy 120km/h. Było i całkiem cicho i ekonomicznie, przynajmniej w porównaniu do mojej Almery (3000obr/min przy 100km/h). Czy wcześniej Lancery miały podobnie czy wiąże się to z modyfikacją silnika? Jak to wygląda u Was?
Luk - 23-04-2013, 12:45
Mówimy o skrzyni manualnej, tak?
No to obroty u mnie chyba podobnie, ale dla mnie właśnie skrzynia nie jest dobrze zestopniowana, bo przy 140 masz już powyżej 4000 obr. , zmieniają się fazy rozrządu i więcej pali, jest głośno. Bardzo przydałby się 6 bieg.
jaca71 - 23-04-2013, 14:02
Nie pamiętam jak jest u mnie, ale z prostych wyliczeń dla 6500rpm wychodziło mi ponad 240km/h czyli przy 120 powinno być około 3000
[ Dodano: 23-04-2013, 14:05 ]
Luk napisał/a: | No to obroty u mnie chyba podobnie, ale dla mnie właśnie skrzynia nie jest dobrze zestopniowana, bo przy 140 masz już powyżej 4000 obr |
jeśli przy 120 jest 3000 to 4000 musi być przy 160;) to jest zależność liniowa.
Z tego co pamiętam Lancery z Euro 5 maja dłuższą skrzynię niż te z Euro 4
Lucas123w - 23-04-2013, 15:04
jaca71 napisał/a: | jeśli przy 120 jest 3000 to 4000 musi być przy 160;) to jest zależność liniowa. |
Przy 160 u mnie jest ok 4100 ale to faktycznie może wynika z delikatnie dłuższej zmiany biegów. W MY11 zmiany biegów są trochę wyższe. 6 bieg faktycznie przy prędkościach autostradowych by się przydał. W Polsce autostrad jak na lekarstwo a jak już są to w remoncie więc ten defekt już dawno wybaczyłem Lancerowi.
mjsystem - 23-04-2013, 16:50
Luk napisał/a: | Mówimy o skrzyni manualnej, tak?
No to obroty u mnie chyba podobnie, ale dla mnie właśnie skrzynia nie jest dobrze zestopniowana, bo przy 140 masz już powyżej 4000 obr. , zmieniają się fazy rozrządu i więcej pali, jest głośno. Bardzo przydałby się 6 bieg |
Potwierdzam. Nie będę dublował Luka
Luk - 23-04-2013, 22:00
Dziś dokładnie sprawdziłem: przy 100 km/h jest ok. 2750 obr, 3000 obr. to trochę poniżej 110 km/h. Licznikowe! Czyli w naturze mniej. Z zeszłorocznego wyjazdu za granicę pamiętam, że 140 km/h to około 4000 obrotów. (cały czas podaję wartości licznikowe). Z obliczeń wychodzi dokładnie 2750*1,4=3850, czyli się mniej więcej zgadza. Za dużo...
piker - 24-04-2013, 08:15
Dzięki za odzew. Mądrego to i warto posłuchać. Tak, mówimy o skrzyni manualnej. Pisząc o dobrym zestopniowaniu miałem na myśli (przy felerze lub nie braku 6 biegu) długość przełożeń, które pozwalają komfortowo podróżować przy 120km/h. Jest cicho i ekonomicznie wg mnie. Ale podkreślam, testowałem rok produkcji/modelowy 2012. Tutaj miał 3000 idealnie przy 120km/h. Rację zapewne ma jaca71, że pogmerali coś przy przejściu na euro5. Zastanawiam się też, czy ten motor jest o obniżonej nieznacznie mocy (a może to już ten na pojedynczym wałku?). Przewertowałem cały temat "spalanie wersji 1,8". Jeżdżąc przez weekend typowo mieszanym cyklu cieżko mi było spalić ponad 8l.
tyku - 24-04-2013, 10:56
Wczoraj sprawdziłem dokładnie, a licznik mam teraz wyrazisty bo z klekota - przy 120km/h (licznikowe) - 3300 obr.
Rok. 2010 - 1.8 - 143KM
Lucas123w - 24-04-2013, 13:13
Sprawdziłem od 60 do 100 na 5 biegu po płaskiej ulicy, na więcej nie było okazji i tak:
60km/h - 1500obr
80km/h - 2000
100km/h - 2500
idąc dalej tym tokiem i z tego co wiem to jest tak:
120km/h - 3000
140km/h - 3500
160km/h - 4000
to 4000 obr. nie jest wzięte z powietrza przy 160km/h może być plus minus 300 ale na bank przy 140km/h nigdy nie miałem 4000 obr.
Silnik jest w normie Euro 5 i jest tym bodajże po środku po jakiś tam modyfikacjach, najnowsze silniki na aktualny rok 2013 pewnie są jeszcze inaczej zestrojone i mogę mieć inną charakterystykę.
Luk - 24-04-2013, 15:57
Lucas123w napisał/a: | Sprawdziłem od 60 do 100 na 5 biegu po płaskiej ulicy, na więcej nie było okazji i tak:
60km/h - 1500obr
80km/h - 2000
100km/h - 2500
idąc dalej tym tokiem i z tego co wiem to jest tak:
120km/h - 3000
140km/h - 3500
160km/h - 4000 |
To bardzo ciekawe, bo u mnie jest inaczej (tak samo jak u tyku). Z którego roku masz Lancera? A tyku z którego roku ma?
mjsystem - 24-04-2013, 16:46
Luk napisał/a: | To bardzo ciekawe, bo u mnie jest inaczej (tak samo jak u tyku). Z którego roku masz Lancera? A tyku z którego roku ma? |
U mnie to samo co u Was.
Lucas123w napisał/a: | 60km/h - 1500obr
80km/h - 2000
100km/h - 2500
idąc dalej tym tokiem i z tego co wiem to jest tak:
120km/h - 3000
140km/h - 3500
160km/h - 4000 |
HA! Chcialbym tak mieć , ale nie mam. Ja mam produkcję 2009, rok modelowy 2010.
Lucas123w - 24-04-2013, 17:14
Produkcja 2010 ale rok modelowy 2011 silnik 140 konny.
Podczas wyboru części też jest do wybory od początku produkcji do 2010 ze 143 konnym i potem 2010 do dziś 140 koni, może jest to jakiś punkt zaczepienia że u Was to przełożenie biegów jest inne i obroty inne przy poszczególnych prędkościach.
mjsystem - 24-04-2013, 17:23
Lucas123w napisał/a: | może jest to jakiś punkt zaczepienia że u Was to przełożenie biegów jest inne i obroty inne przy poszczególnych prędkościach. |
Tak czy inaczej na pewno Mitsubishi poszło w dobrą stronę. Co ważne, warto teraz zweryfikować temat spalania w Lancerach 1.8. Stąd były takie różnice
Lucas123w - 24-04-2013, 17:32
Zepnę się i dla własnego spokoju 160km/h zrobię gdzieś ale to bliżej weekendu majowego
mjsystem napisał/a: | teraz zweryfikować temat spalania w Lancerach 1.8. Stąd były takie różnice |
Tutaj różnica wielka chyba nie jest ale dobrze było by to porównać.
mjsystem - 24-04-2013, 18:19
Lucas123w napisał/a: | Tutaj różnica wielka chyba nie jest ale dobrze było by to porównać. |
Otóż właśnie jest spora.
|
|
|