Outlander I GEN Techniczne - [I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów
tomtom11 - 24-04-2013, 01:37 Temat postu: [I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów Mam takiego Outlandera 2.4 w automacie i..... przy wrzucaniu wstecznego na postoju słychać i czuć bardzo silne uderzenie gdzieś pod spodem. To samo jeśli na przykład przycisnę gwałtowniej gaz np. przy wyprzedzaniu, to jest takie walnięcie (żeby nie powiedzieć brzydko.. co akurat bardziej by pasowało ). Nie bardzo wiem jak to lepiej opisać, ale może ktoś się spotkał z czymś takim i wie jak to rozwiązać, ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Są tu w ogóle właściciele Outlanderów w automacie ??
Pozdr.
rezon - 24-04-2013, 11:54
Sprawdź luzy na przegubach i wale
Bartek - 24-04-2013, 12:23
Do sprawdzenia również podpory wału i mocowania tylnego dyferencjału
elektryk - 24-04-2013, 14:39
Ja mam podobnie w swoim, luzy albo wewnątrz tylnego dyfra, albo w mocowaniu dyfra albo w tylnym zawieszeniu (tuleje pływające w wahaczu ciągnionym). U mnie po wymianie elementów zawieszenia zmniejszyło się stukanie, ale jest nadal wyczuwalne. Na wymianę dyfra akurat nie mam w tej chwili kasy.
tomtom11 - 24-04-2013, 14:43
OK, dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Ale... czy to że jeżdżę w automacie nie determinuje jakiegoś konkretnego rozwiązania? Co do tego ma w ogóle skrzynia biegów? Jest tu ktoś kto jeździ takim autem jak ja ??
elektryk - 24-04-2013, 15:27
Skrzynia chyba nie ma nic do tego, jak u siebie szukałem źródła odgłosu to zatrzymywałem samochód na ręcznym i delikatnie ruszałem na jedynce albo wstecznym. W zależności jak był pochyły teren trzeba było jechać do przodu albo tyłu.
gregter - 24-04-2013, 23:22
Ja mam 2.4 automat 2WD i nic takiego co tu opisujesz sie nie dzieje , ale mam dopiero 21 tys km. Kiedys jak jezdzilem Fordem 4,0 litry to mialem podobna sytuacje , ale przy zmianie biegu z 1 na 2 i odwrotnie , po podlaczeniu comp. okazalo sie ze selenoid byl walniety i po wymianie bylo ok .
macia - 26-04-2013, 22:00
Na 99,9% tuleje tylnego mostu do wymiany. Miałem to samo.
tomtom11 - 27-04-2013, 11:57
ok, dzięki wszystkim za wstępną diagnozę. muszę to pokminić ze znajomym mechanikiem, on też uważał, że to tylny most.
desti - 28-04-2013, 09:47
gregter,
U Ciebie nie ma bo nie masz napędu 4x4 a te luzy masz na tulejach tylnego mostu
U Siebie jeszcze też nie zauważyłem czegoś takiego i zawieszenie mam dalej całe w oryginale
elektryk - 06-06-2013, 09:53
Od jakiegoś czasu obserwuje taki wątek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78323 potencjalnie to może być przyczyną która ma taki objaw.
qbas62 - 06-07-2013, 17:31
Witam. Na bank zawieszenie tylnego mostu, też to miałem. Też mam 2,4 w automacie. W ubiegłym roku zmieniałem i jak do tej pory bez zarzutu .Tuleje ściągałem z Olkusza firma DEUTER SC, są na allegro. Są super.Pozdrawiam.
tomtom11 - 06-07-2013, 21:01
Dzięki wielkie! Będę to robił w przyszłym tygodniu, akurat właśnie mój mechanik też to potwierdził i będzie zakładał te tuleje z Olkusza. Więc sytuacja chyba rozwiązana, zobaczymy po naprawie. Pytanie do Ciebie (qbas62), trochę w innym temacie, ale jesteś chyba jedyną do tej pory osobą, która jeździ takim samym Outlanderem, więc zapytam: miałeś problemy ze spadającymi obrotami? W trakcie jazdy jak puszczam gaz, obroty bardzo szybko spadają np z 2000 do 1000, albo do 1000 i szybko się podnoszą do jakichś 1200... generalnie efekt jest taki, że silnik hamuje i trzeba go cały czas podnosić ze zbyt niskich obrotów.. Zastanawiam się czy to jest kwestia silnika, a może to jakaś wada automatów? Będę wdzięczny za info. Pozdr.
qbas62 - 07-07-2013, 14:04
Witam. Ja mam problem ale z wolnymi obrotami. A to co opisałeś to dzisiaj sprawdzę i dam odp. w sumie na to nie zwracałem uwagi. Zaraz będę wyjeżdżał to wieczorkiem napiszę.
elektryk - 07-07-2013, 19:34
Problem tych za niskich obrotów brzmi jakby padał silniczek krokowy przepustnicy.
|
|
|