[96-02]Colt CJ0 - czujnik obrotomierza? obrotomierz raz działa, raz nie działa
pkret - 25-04-2013, 08:50 Temat postu: czujnik obrotomierza? obrotomierz raz działa, raz nie działa Mam taki drobny problem: w moim Colt CJ1A obrotomierz raz działa, raz nie działa. Co może być przyczyną? Czy w silniku jest jakiś czujnik, który powinienem przeczyścić/wymienić? Czy to raczej pada obrotomierz i konieczna będzie podmiana liczników?
krzysieg - 25-04-2013, 19:38
U ojca w corolli po puknięciu w licznik lub zwiększeniu obrotów zaczyna działać , czyściłem styki trochę pomogło ale jeszcze się zawiesza prawdopodobnie elektromagnes od wskazówki .
W colcie myślę że nie ma styku albo przy zegarach albo przy silniku , jak wyjmowałem zegary to połączenie niezbyt mi sie podobało - jest z tyłu i samoczynnie się łączy przy montażu zegarów .
pkret - 26-04-2013, 18:25
a w silniku gdzie szukać kabla/wtyczki?
leebailong - 15-05-2013, 19:07
Witam.
Mam troche inny problem, ale mysle ze mozna to podciagnac. Mianowicie, gdy wyjezdzam rano autem z zegarami jest wszystko wporzadku, natomiast gdy zostawie auto na parkingu i postoi w sloncu przestaje dzialac predkosciomierz, obrotomierz i wskaznik km. Gdy auto ostygnie (czasami moze to troche potrwac) wszystko wraca do normy. Macie pomysl na to co moze sie dziac?
Pozdrawiam.
pkret - 23-05-2013, 16:20
No i przestrzeliłem. Byłem u dwóch mechaników. Jeden powiedział, że jego komputer nic nie znajduje i trzeba się podpiąć pod lepszy a drugi, że to na 100% uszkodzenie mechaniczne zegarów. Więc kupiłem zegary. Masakra. Mam teraz dwa liczniki z różnymi przebiegami a obrotomierz nie działa.
krzysieg - 23-05-2013, 18:14
Ściągnij z forum serwisówkę powinno tam być opisane gdzie jest czujnik .
pkret - 23-05-2013, 18:46
Jaką serwisówkę? Gdzie mogę znaleźć?
[ Dodano: 23-05-2013, 19:22 ]
znalazłem w historii, że w innych coltach czujnik obrotów był dołączony do cewki zapłonowej ...
krzysieg - 24-05-2013, 16:36
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445
Krzyzak - znajdź jego profil i napisz , sporo wie o mitsu .
Na szybko sprawdzałem w serwisówce i coś jest w pliku 16 pdf , wyjście na tachometer (obrotomierz) w aparacie zapłonowym .
Krzyzak - 24-05-2013, 22:37
pierwsze pytania to czy masz aparat zapłonowy czy może już fajkocewki
masz 16v czy 12v?
pkret - 25-05-2013, 08:05
1300 82KM 16V
Krzyzak - 28-05-2013, 08:45
a możesz wkleić zdjęcie silnika? - bo wydaje mi się, że 82KM miały już fajkocewki i odczytywały obroty z czujnika wału
ja bym szukał jakiegoś uszkodzenia w kablach
skoro silnik działa, to sam czujnik wału musi być sprawny - inaczej by nie odpalił
skoro drugi obrotomierz ma te same objawy, to na wg mnie będzie gdzieś uszkodzony jakiś przewód elektryczny
FTOrek - 28-05-2013, 11:06
A może na wzmacniaczu zapłonu?Powodzenia.
pkret - 29-05-2013, 18:43
Panowie - kaplica. Nie wiem co jest grane. Dziś nie mogłem go uruchomić. Tak jakby akumulator się rozładował ale lekkie napięcie było - diody się świeciły, dmuchawa lekko pracowała. Ładuję teraz aku. Ładowarka pokazuje, że jest rozładowany. To dziwne - już parę razy tak miałem. Może elektronika siada. Czyściłem wcześniej śrubę ujemną do aku - i na jakiś czas pomogło - dziwna sprawa. Dziś rozrusznik nie dawał rady kręcić a w środku było słychać głośnie pukanie przy włączeniu zapłonu.
W każdym razie mam nadzieję, że jak naładuje aku odpali.
A co do obrotomierza - linki ze zdjeciami poniżej. Gdzie szukać usterki?
http://imageshack.us/phot...0529173006.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529173003.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529173001.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529172958.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529172954.jpg/
Może te anomalie są ze sobą powiązane?
Krzyzak - 30-05-2013, 00:14
no teraz wiadomo, że masz fajkocewki, więc obrotomierz jest na 100% sterowany przez ECU z pomocą czujnika wału
nie wiązałbym rozładowania akumulatora z problemem z obrotomierzem, ale raczej widać, że masz coś nie halo w instalacji elektrycznej i tu - jak pisałem - szukałbym problemu
pkret - 30-05-2013, 14:52
Nie jestem ekspertem - chociaz napisz, w ktore czesci silnika szukac?
Akulmulator sie rozladowuje co jakis czas chyba z uwagi na sposb eksploatacji samochodu - 5-10 km dziennie.
|
|
|