To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Jaki silnik polecacie

Sebancisz - 25-04-2013, 21:33
Temat postu: Jaki silnik polecacie
Chcę kupic Lancera 2008-2010 ale nie mogę znaleśc tematu na temat jednostek napędowych.
1.8 benzyna , łańcuch rozrządu ale mało elastyczny
2.0 benzyna ma byc lepszy ale nie wiem jaki rozrząd
2.0 diesel 140KM - nieudany z VW - Czy się go bac?
Co mi polecicie?

Druga sprawa sedan czy HB? Który praktyczniejszy, cichszy?

RalfPi - 25-04-2013, 21:39

No to poszedłeś na skróty ;)
To zależy od Twoich potrzeb..
Chcesz mieć "buta", możliwość modyfikacji i Cię stać.. kup diesla.
Chcesz mieć spokój i mieć dynamiczną furkę - kup śmiało 1.8 w benzynie (albo LPG :) ).
Sedan jest trochę lżejszy, lepiej się zbiera, ale jest mniej pakowny..
W tym przypadku każdemu wedle potrzeb.

Pozdrowienia!

maniax86 - 25-04-2013, 22:03

a jak chcesz żeby ci mało palił to bierz 1.6 :wink:
pablo diablo - 25-04-2013, 23:33

Jak dużo jeździsz powyzej 20 kk rocznie i możesz wydać wiecej to diesel ale nie 2.0 bo awaryjne jednostka klekocąca, tylko japońską konstrukcje miveca 1.8 DID
Plusy - Spalanie niewielkie rzędu 4,5 -5,2 l/km
- moc konkretna na wyższych predkościach 150 koni robi swoje
niesamowite przyspieszenie,
- dopracowana jednostka napędową
(Jak od lat nasza marka to przedewszystkim dobre silniki)
Minusy
- droższe przeglądy
- DPF - i ewentualne kłopoty z nieodpowiednim użytkowaniem diesla tzn "miasto"
- koło dwumasowe
- ewentualne droższe naprawy i podzespoły


Jeżeli nie jeździsz duzo i przedewszystkim w mieście to benzyna 1.6 1.8
Plusy
- Na dobrej instalacji gazowej to czysta ekonomia byle tankować odpowiednią kalorje i dbać o wymianę filterkow ów instalacji
- niezawodna jednostka napędową
- wiecej benzyniakow wiecej części i doświadczeń innych z tym typem
- tańsza eksploatacja

Minusy
- trzeba kręcić na wysokie obroty by cos wymusić z silnika
Ale te silniki tak maja i kręcić trzeba
- spalanie przy dynamicznej jeździe wysokie
i porównywalne czy 1.6 czy 1.8
Jak dla mnie troche brak mocy ale to nie evo tylko lancer dla ludu

Wszystkie modele maja wspólne minusy napewno jakość lakieru,
Prócz najwyższej wersji słabo z dizajnem wydechu
Popiskiwanie zawieszenia, plastikowe rysujace się części środka

Ale to jest nic przy ogólnym wrażeniu
Cokolwiek niewybierzesz zastanów się najpierw do czego ci bedzie służył
Wtedy wybierz a co wybieżesz? To zyskasz wygląd napewno każdy lancer wyglada i tego niemają inni ;)

Trik - 26-04-2013, 16:45

Sebancisz napisał/a:
2.0 benzyna ma byc lepszy ale nie wiem jaki rozrząd

2.0 trochę mocniejszy od 1.8, rozrząd ten sam co 1,8 łańcuch. Poszukaj, czasem można upolować, 2.4 benzyna też rozrząd łańcuch. Te trzy silniki to ten sam typoszereg 4B1x.

Sebancisz - 26-04-2013, 21:10

Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Poszukam wersji z silnikiem 2.0 lub 1.8 benzyna. Niestety 1.8 diesel ciężko znaleśc, niewiele jest ich wystawionych.
Trochę się zawiodłem na tym silniku 2.0 diesel miałem nadzieję że firmuje go Mitsu podkręciło by się go troszeczkę i na pewno była by frajda z jazdy.
Jeszcze raz dzięki.

pablo diablo - 26-04-2013, 21:41

Sebancisz napisał/a:
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Poszukam wersji z silnikiem 2.0 lub 1.8 benzyna. Niestety 1.8 diesel ciężko znaleśc, niewiele jest ich wystawionych.
Trochę się zawiodłem na tym silniku 2.0 diesel miałem nadzieję że firmuje go Mitsu podkręciło by się go troszeczkę i na pewno była by frajda z jazdy.
Jeszcze raz dzięki.

1.8 DID to naprawdę model rzadko spotykany
Ja użytkuje go od nowości i cieszę się nim, niesamowita frajda z jazdy i kopa ma ten silniczek mocnego. Widziałem wersje taką jak moja z podkreconym silniczkiem do 200 koni i wzmocnionym sprzegłem powiem ze zrobiło to na mnie wrażenie choć moje 150 mi wystarczy i tak jest mega rzwawy, jest na gwarancji więc nic z nim nie robie.

Sebancisz - 26-04-2013, 23:03

Rozumiem cię doskonale, właśnie jeżdżę passatem 1.9 tdi podkręconym na 155 KM, niestety ze względu na awaryjnośc silników 2.0 tdi nie planuję kupic passata B6 w dieslu. Chociaż po 2007 roku te silniki były poprawione i problemy zniknęły. Patrząc na fakt że lancer w tym nadwoziu jeździ od 2008 roku daje nadzieję że nie jest jeszcze tak źle.
Jeszcze jedno pytanie.
Jak sprawuje się japoński automat, w VW chodzi jak na razie bardzo dobrze?

fargo - 27-04-2013, 11:13

Japoński automat CVT to najlepsza rzecz jaka jest w miśku :happy7: Jest cały wątek poczytaj.
Sebancisz - 28-04-2013, 22:36

Czy w Lancerze 2.0 tdi jest common rail czy pompowtryski? Pytam bo podobnież po 2007 roku zniknęły pompo wtryski i silnik zrobił się cichszy i wręcz bezawaryjny.
Luk - 29-04-2013, 01:15

Sebancisz napisał/a:
Czy w Lancerze 2.0 tdi jest common rail czy pompowtryski?

Pompowtryski.

QaDo - 30-04-2013, 01:04

@Sebancisz czemu twierdzisz, że pompowtryski są bardziej awaryjne od silników CR ? Nie sądzę. Na pewno cichsze. Sam na początku bałem się silnika 2.0 od VW. Trochę mam przelatane na podrkeconej mocy i żadnych problemów stricte silnikowych, to co było dotyczyło wymysłów mitsubishi :)
W tych rocznikach masz już poprawione pompy oleju i głowice więc spokojnie..
1.8 miveca niestety nie znam. 2.0 benzynka + gaz mogłoby dać radę :mrgreen: Ale wtedy nie wiem czy lepiej nie poszukać czegoś w silnikach TSI/TFSI, dobrze się zastanów :p

jazy1 - 30-04-2013, 07:04

QaDo napisał/a:
@Sebancisz czemu twierdzisz, że pompowtryski są bardziej awaryjne od silników CR ? Nie sądzę. Na pewno cichsze. Sam na początku bałem się silnika 2.0 od VW. Trochę mam przelatane na podrkeconej mocy i żadnych problemów stricte silnikowych, to co było dotyczyło wymysłów mitsubishi :)

racja też nie mam żadnych problemów a trochę kilometrrów przejechałem

RalfPi - 30-04-2013, 07:08

QaDo - fajnie, że masz lepszego kopa niż 1.8 czy 2.0 - ale nie uważasz, ze przez to Twój Lancer jest droższy w eksploatacji (bardziej wysilona jednostka - większe zużycie paliwa, większe zużycie silnika (szybsza wymiana podzespołów)?? Tak z ręką na sercu...
Sebancisz - 30-04-2013, 18:17

Właśnie czytam wiele dobrych opinii o lancerach z 2.0 tdi i poważnie się zastanawiam nad właśnie taką wersją. Obecnie przemieszczam się dieselkiem z podkręconym silnikiem (4 lata) i nie zauważyłem żadnych problemów (stuki, pobór oleju, kopcenie, problemy z odpalaniem itp), spalanie jak na ironię przy spokojnej jeździe nawet spadło. Jedynie większy koszt przy zakupie to wymiana rozrządu (kompletny w VW kosztował mnie prawie 2000 zł).
Wszelkie informacje mam na razie z internetu więc za każdy komentarz z góry dziękuje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group