To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - czujnik temperatury wody

adam76 - 26-04-2013, 15:01
Temat postu: czujnik temperatury wody
Witam,
mam następujący kłopot otóż po wymianie rozrządu zauważyłem ,że wentylator włącza się już przy temp silnika ok 50st czyli chodzi w zasadzie cały czas.
Mechanik zaproponował wymianę czujnika temp płynu, problem polega na tym że podobno w moim aucie jest czujnik 3-pinowy a w sklepach dostepne tylko 2 i 1 pinowe.

czy to rzeczywiście problem czujnika. dodam, że rozrząd był poprawiany bo po pierwszym montażu chodził bardzooooo głośno zwłaszcza powyżej 3,5 tys podobno wina napinacza? hydraulicznego? (zareklamowany - na nowym jest ok)

macie jakiś pomył

silnik 4g63 2004 rok

krzychu - 26-04-2013, 15:57

Jak szarpie silnikiem to w 95% źle jest ustawiony ukryty wałek balansowy. Szansa ustawienia bez dokumentacji czyli tak jak mechanikowi się wydaje 33%.

A co do wentylatora to rozumiem bez klimatyzacji? W Lancerach i Outalanderach dość często dochodzi do uszkodzenia sterownika wentylatorem wtedy potrafił pracować nawet przy ujemnych temperaturach. A czujnik płynu chłodzącego pewnie można zdiagnozować przez komputer, ale mogę się mylić.

plecho1 - 26-04-2013, 22:15

Może być wina czujnika temperatury jak i sterownika wentylatorów jak napisał krzychu, W takich przypadkach sterownik przechodzi w tryb awaryjny i na wszelki wypadek załącza wentylator chłodnicy.
adam76 - 29-04-2013, 10:02

O tym wałku piszesz a propos tej głośnej pracy silnika?
oficjalnie napinacz, ale mam wrażenie że chyba jednak błąd montażowy...

teraz jest cichutko, nic nie rzęzi, równo, nie szarpie, słychać tylko gwizd paska.

A w sprawie wentylatora, czy uszkodzony sterownik bądź czujnik zgłaszałby jakiś błąd?


Auto ma instalację gazową stag300prem + wtryski Hana jeździ ok ale w zasadzie od początku świeci się kontrolka silnika. (2 lata) Gaśnie jak się odłączy klemę ale potem po 1-2 dniach znów zapala. Niestety nie wiem jaki kod błedu.

Mechanik od gazu twierdzi, że wszystko ok i chciał wstawiać jakiś emulator????

A w sprawie diagnostyki - może można dokupić jakiś interface jak to kiedyś do VAG i samemu zsczytywać te błędy?

krzychu - 29-04-2013, 10:09

No jak już jest ok to może to był napinacz ciężko stwierdzić... Procedura ustawianie wstępnego napięcia też jest dość skomplikowana i czasochłonna przez co wielu ustawia na oko/rękę.

Problemy ze sterownikiem w Outlanderze :arrow: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Co do gazu to się jakoś wybitnie nie znam, ale jak CE zapala się po trasie >80km/h to znaczy, że instalacja jest źle zestrojona i w pierwszej kolejność znajdź gościa co Ci ją wystroi pod obciążeniem (najlepiej hamownia, ewentualnie podczas jazdy), a nie tuszować błąd emulatorem.

Interfejs był przerabiany gdzieś niżej w tematach jak masz telefon z androidem to są interfejsy na bluetooth. Poszukaj :P

Edit: Nawet temat niżej to omawia :arrow: http://forum.mitsumaniaki...1159179#1159179

plecho1 - 29-04-2013, 22:23

Jak już słusznie zauważył krzychu, przy dobrze ustawionej instalacji nie ma prawa zaświecać się kontrolka silnika. Najczęściej w takim przypadku (kiedy się zapala) jest niewłaściwy skład mieszanki, najczęściej jest zbyt uboga. Jazda na zbyt ubogiej mieszance może doprowadzić do wypalenia się zaworów i gniazd zaworowych.
cefaloid - 14-05-2013, 17:33

krzychu napisał/a:
Co do gazu to się jakoś wybitnie nie znam, ale jak CE zapala się po trasie >80km/h to znaczy, że instalacja jest źle zestrojona i w pierwszej kolejność znajdź gościa co Ci ją wystroi pod obciążeniem


Dokładniej mówiąc CE zapala się wtedy, kiedy dawka gazu odbiega od poprawnej ponad 25% (co jest dość ogromnym błędem popełnionym przez instalatora).
Wówczas to obwód korekcji dawki nie daje już rady tego skorygować (jego zakres działania to właśnie +/- 25% dawki) i zapala się CE.

w 99,9% przypadków oznacza to instalatora - lenia, który zrobił tylko autoadaptację na postoju.

Sposób naprawy jak napisał Krzychu.

puntspusy - 14-05-2013, 22:40

krzychu napisał/a:
Jak szarpie silnikiem to w 95% źle jest ustawiony ukryty wałek balansowy. Szansa ustawienia bez dokumentacji czyli tak jak mechanikowi się wydaje 33%.

uwielbiasz ten temat krzychu co ? i te twoje procenty hehe

adam76 - 08-06-2013, 21:09

wiec może i leń choć usatwialiśmy takze w biegu - moze nie umiał. W każdym razie wiem że staga 300 premium bo taki na pokładzie nie podłączył pod ECU bo twierdził że jak podłączony to jakieś dawki z "nieba " ustawia.

Mam moduł do obd wiec spróbuję go podłączyć i odczytać błąd - ach ten chroniczny brak czasu.

Wentylatory dalej pracuja, spróbuję wyjąć moduł i dać koledze co w serwisie laptopów pracuje do przelutowania (ma tam jakiś bajer do scalaków) więc zobaczymy co z tego wyniknie. ten moduł to jak rozumiem taka prostokątna puszka za jednym z wiatraków co to kable od czujnika wchodzą i do wentylarów 2-ch wychodzą?:)

O dziwo jak zabrakło mi gazu i pojeżdziłem trochę na benzynie to CE zgasł - nie wiedziałem, ze błedy same się kasują.

Bartłomiej6 - 04-07-2013, 10:47

Jak moduł, już po reanimacji?
adam76 - 04-07-2013, 12:09

Czujnik po reanimacji ale mam inny problem.
Otóż gdy jeździłem bez wentylatoró to temp na wskaźniku nigdy nie przekroczyła połowy. N apostoju w wyłącznymi ogrzewaniem iwentylatorami przez kilka minut rónież nic wyżej chociaż do tego poziomu nagrzewa sie dość szybko. rury do chłodnicy gorące i ogrzewanie działą Wiec tak sobie myśle że to chyba jednak uszkodzony czujnik temperatury.

Co Wy na to? Czy można jakoś ten czujnik sprawdzić - zmierzyć miernikiem?

pzdr

krzychu - 04-07-2013, 12:15

Jak Ci nie dochodzi do połowy to pewnie termostat...?
adam76 - 04-07-2013, 12:45

rury do chłodnicy i chłodnica gorąca, grzeje też dobrze... Na postoju bez chłodzenia wentylatorem bo odłączony pracujący silnik wszsytko gorące - czyżby ukłąd chłodzenia był aż tak wydolny że oddaje ciepło bez przepływu powietrza???
krzychu - 04-07-2013, 13:01

Znaczy czekaj. Zaczynam się gubić. Jaką masz temperaturę (położenie wskazówki) na wskaźniku po rozgrzaniu i co Cie konkretnie martwi?

Na postoju nigdy mi nie włączył wentylatora i wskazówka nigdy nie przekroczyła połowy wskaźnika. Ale jak jest ciepło to zawsze ma włączoną klimę (a ona odpala wentylator).

Chłodnica jest duża, ruch powietrza zawsze przez nią jakiś jest, a silnik nie wydziela dużej ilości ciepła na jałowych obrotach.

adam76 - 05-07-2013, 11:14

Po kolei.

Moduł mam po reanimacji - tak jak wcześniej wentylatory włączały się i właściwie chodziły cały czas to teraz mimo upału, pracy na postoju (bez klimy) nie włączają się wogóle.
Nie pamiętam jak było wcześniej zanim moduł padł bo zakładam, że on był winien tej pracy prawie ciągłem wentylatoró (włączały się tak od 1/4 podziałk temp i jeuż nie wyłączały)

Wydawało mi się zresztą tak miałem w innych autach, że silnik na postju wobec braku przepłyu powietrza przez chłodnicę bedzie generował coraz wyższą temoeraturę a tak się nie dzieje - wskazówka staje na niecałej połowie i koniec do tejże niecałej połowy podnosi się dosć szybko a potem nic

Martwi mnie to, że być może silnik się przegrzewa a uszkodzony czujnik tego nie pokazuje.

A jak jest u ciebie bo masz ten sam motor?

Kiedyś gdy było mało płynu to na postoju wskazówka doszła do prawie czerwonej kreski.

nadmieniam, że auto ma instalację gazową, więc parownik chyba dodatkowa chłodzi płyn..

Nie wiem jak sprawdzić rzeczywista teperaturę wody i nie wiem jak w taki upał jest w innych lancerac 2.0.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group