Outlander II GEN Techniczne - [2.0 DID] Padnięta skrzynia ?
xenon - 27-04-2013, 08:42 Temat postu: [2.0 DID] Padnięta skrzynia ? Witam
Mam problem z outkiem od tygodnia spod maski wydobywa się dzwięk mielenia , tak jakby dzwięk pracy silniczka elektrycznego. Hałas ten pojawia się podczas przyspieszania na 2,3 biegu a także także podczas hamowania silnikiem, z tym że podczas hamowania silnikiem jest głośniejszy. Na dodatek od kilku dni słyszalny jest szum sprzęgła, po naciśnięciu, gdy samochód sie toczy. . Podczas pracy na biegu jałowym nie ma żadnego hałasu . Po wizycie u mechanika mechanik wykluczył dwumas, sprzęgło , jego zdaniem na 99% winna jest skrzynia.
Czy to możliwe żeby po 170 tys. km skrzynia była do wymiany? Czy to może inna przyczyna? Proszę o pomoc.
rezon - 27-04-2013, 09:04
xenon napisał/a: | Czy to możliwe żeby po 170 tys. km skrzynia była do wymiany? | możliwe, chociaż wątpliwe. Dotychczas skrzynie manualne były jednym z najbardziej trwałych elementów samochodów wszystkich marek. Ten dźwięk "silniczka el." to może być turbina, ale równie dobrze skrzynia. Niepokoi mnie to "mielenie" - u mnie był padnięty napinacz paska wieloklinowego i wydawał takie dźwięki, ale ciche, bo jeszcze chodził. Niestety brak zamienników - ponad 400zł. Dobrym narzędziem do diagnozy jest stetoskop zakończony metalowym prętem - przykładamy w różne miejsca i słychać o wiele lepiej. Niestety rzadko, który mechanik ma i wtedy jest wróżenie.
bonito - 27-04-2013, 11:17 Temat postu: Padnięta skrzynia Jest to jak najbardziej możliwe! Właśnie jestem po wymianie kompletu (dwumas, skrzynia i sprzęgło) - całość rozleciała się po 220 tys. Ponieważ kupiłem używaną skrzynię na Allegro, koszt nie wyszedł astronomiczny.
Jak słyszę w radiu reklamę Mitsubishi "zainwestuj w jakość" (chyba tak to idzie) to chce mi się śmiać - samochody japońskie dawno wyrównały do średniej światowej (niestety w dół).
Jak słusznie napisał przedmówca - skrzynie były DOTYCHCZAS bardzo trwałymi elementami - teraz już nie...
bonito
Lucas123w - 27-04-2013, 19:24
Japończyk w 100% musi być w 100% w technologi japońskiej, silnik 2.0 TDI raczej takim nie jest i najwidoczniej połączenie tych dwóch technologi się gryzie w pewnym stopniu.
Reklama to marketing powiedzą co lud chce usłyszeć i tak jest w każdej marce.
xenon - 27-04-2013, 21:05
Dzięki za odzew W następnym tygodniu odwiedzę innego mechanika , zobaczymy co powie. Ehh prędzej spodziewałem sie problemów z VW silnikiem , niż z japońską skrzynią, ale jak widać to loteria
rezon - 27-04-2013, 21:28
Niemieckie dieslowe Niutonometry przygniotły zarówno skrzynię, jak i sprzęgło z dwumasą. Subaru też nie opanowało diesla wymyślonego przez Niemca - obniżyli moc aby przedłużyć żywotność sprzęgieł Połączenie diesli - nawet japońskich (Subaru) z czterołapami nieszczególnie wychodzi Japończykom. Dobrze, że sprzedałem Outka przy 155kkm z pełni sprawną skrzynią Na naprawę Skody przynajmniej mnie stać
mitsu00 - 27-04-2013, 21:48
rezon napisał/a: | Niemieckie dieslowe Niutonometry przygniotły zarówno skrzynię, jak i sprzęgło z dwumasą. Subaru też nie opanowało diesla wymyślonego przez Niemca - obniżyli moc aby przedłużyć żywotność sprzęgieł Połączenie diesli - nawet japońskich (Subaru) z czterołapami nieszczególnie wychodzi Japończykom. Dobrze, że sprzedałem Outka przy 155kkm z pełni sprawną skrzynią Na naprawę Skody przynajmniej mnie stać | Subaru wypuscilo juz Outbacka i Legacy z automatem w dizlu 2.0.
rezon - 27-04-2013, 23:21
czyli dogonili Audi - 20 lat temu
bonito - 29-04-2013, 08:35
xenon - może nie będzie tak źle (dwumas lub sprzęgło też mogą tak hałasować), ale bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie. Gdyby jednak okazała się niezdrowa, to mój mechanik szczerze poradził mi żeby kupić używkę zamiast naprawiać. Koszt naprawy skrzyni nie jest dużo niższy (niektóre części muszą być oryginalne), a bardzo trudno zrobić to naprawdę dobrze.
bonito
|
|
|