Sigma/Diamante Techniczne - ponownie - padł silnik
zbyszek05 - 27-04-2013, 14:28 Temat postu: ponownie - padł silnik Rozbawie co niektórych , moze i uszczęśliwie tym co napisze bo "laleczkę " zarżnąłem , konkretnie zajechałem silnik test ponad 50 km , prędkosć niewskazana aż blatu zabrakło ,4/5bieg i ponad 6300 obrotów na silniku - normalnie pirat jestem - wiem że nie ma sie czym chwalić ale to nie chwalenie . To był test ,którego silnik nie przeżył .
Zatem samochód 20 letni nawet w poszanowaniu przy upalaniu gumy i kręceniu silnika jak w f1 nie wytrzymuje .Obalam wiec wszelkie stereotypy . Obroty ponad normę od ostatniej wymiany bloku w samochodzie pełnoletnim były zatem nie wskazane . Ale warto było ...banan był i panował od 2007 roku na buzi .
Nie wiem co dalej będzie - mam określony budżet - jeżeli złapie się w ogarnieciu silnika to ogarne - jeżeli nie - auto idzie na złom jak pisałem wcześniej bodajze licytacja od złotówki .
Czas zmienić auto na nowsze - nie 20 letnie nawet zadbane .
t0m3k - 27-04-2013, 16:12
sprzedaj na części
VirMan - 27-04-2013, 18:34
jak od złotówki to licytuję
[ Dodano: 27-04-2013, 18:34 ]
silnik mam chyba
angelos - 27-04-2013, 19:01
Z ciekawości Zbyszku, jaki olej miałeś zalany?
zbyszek05 - 27-04-2013, 20:12
valvoline maxlife 10w40 - 283000 teraz jest 285600 - zatem świeży , nie ma co tu się doszukiwać winy oleju czy też ...sam nie wiem . Samochód miał jezdzić szybko i często . Nie wytrzymało parcia na szkło
lukasz12 - 27-04-2013, 23:45
Nie wiesz jak poprzedni właściciel traktował silnik. Co prawda nie robiłem testów tego typu, ale jakoś obie moje 24v nabiły sumarycznie z 90 tysięcy km i jakoś na razie im się nic nie dzieje <puk puk puk>.
A przy okazji robiąc takie testy to co właściwie chciałeś sprawdzić?
wojtas - 28-04-2013, 01:00
Nasuwa mi się tylko jedną myśl.... Szkoda PO jakiego gnata ją tak kręciłeś? Jak dla mnie to dwa koła zł i sigma znowu żyje.
VirMan - 28-04-2013, 09:23
Zbyszek chciał zrobić banana na twarzy jak to mawiał - tylko to samochód do innych celów
[ Dodano: 28-04-2013, 09:28 ]
możwe zamień na 3000gt TT z 6 biegową skrzynią - na pewno bardziej będzie do tego celu silnik nie będzie chodził na granicach swoich możliwości
lukasz12 - 28-04-2013, 09:46 Temat postu: Re: ponownie - padł silnik
zbyszek05 napisał/a: | Rozbawie co niektórych , moze i uszczęśliwie tym co napisze bo "laleczkę " zarżnąłem , konkretnie zajechałem silnik test ponad 50 km , prędkosć niewskazana aż blatu zabrakło ,4/5bieg i ponad 6300 obrotów na silniku - normalnie pirat jestem - wiem że nie ma sie czym chwalić ale to nie chwalenie . To był test ,którego silnik nie przeżył .
Zatem samochód 20 letni nawet w poszanowaniu przy upalaniu gumy i kręceniu silnika jak w f1 nie wytrzymuje .Obalam wiec wszelkie stereotypy . Obroty ponad normę od ostatniej wymiany bloku w samochodzie pełnoletnim były zatem nie wskazane . Ale warto było ...banan był i panował od 2007 roku na buzi .
Nie wiem co dalej będzie - mam określony budżet - jeżeli złapie się w ogarnieciu silnika to ogarne - jeżeli nie - auto idzie na złom jak pisałem wcześniej bodajze licytacja od złotówki .
Czas zmienić auto na nowsze - nie 20 letnie nawet zadbane . |
A myślisz że nowsze auta to są robione z takim zapasem jak kiedyś?
Że takie TFSI czy TDI zniesie zaniechania w serwisie tak jak silniki wolnossące?
Wydaje mi się że nie ma co deliberować, tylko po prostu zmienić samochód (jeśli uważasz że nowsze są lepsze) i wtedy będzie można wypowiedzieć jakąś opinię. Tak to jest jałowe zapychanie przestrzeni dyskowej.
Jak zmienisz samochód nie oznacza że z automatu przestajesz być częścią społeczności. Ile to osób przesiadło się z Coltów czy Carismy na coś wyższej klasy innych marek, a nadal przyjeżdża na zloty?
syski - 28-04-2013, 11:30
...rzadko piszę na forum,
ale to co Zbyszek pisze jest dla mnie trochę niezrozumiałe,
nie raz zamknąłem jak to określiłeś 'blat' i dość ostro jeżdżę na codzień, jakoś do tej pory nie padł silnik, serwisuję na bieżąco itd,itp,....
jeśli miałeś silnik jaki miałeś, a uważałeś inaczej to chyba jak widać się zawiodłeś...
kup nowsze, będziesz zadowolony, po kilku latach też będziesz zmuszony oddać takie auto, bo niestety 20 lat jak sigma nie dotrwa w jednym wcieleniu, lub jeśli wiesz że auto masz naprawdę w dobrym stanie(co jest raczej dyskusyjne jeśli nie zna się od początku jego historii) to wydatek rzędu około 1200pln na inny silnik wydaje się być rozsądne ...
oczywiście zrobisz jak uważasz , jak marzenie i zimna kalkulacja dyktuje.
powodzenia
zbyszek05 - 28-04-2013, 13:50
Silnik był ok. bo w przeciwnym razie nie wymieniałby rozrządu - głowice były szczelne , silnik miał moc bo zjadł mi sprzegło - które tez wymieniłem . Po porostu coś nie zegrało i chyba wiem gdzie . Samochód był modzony ok. 4 / 5 miesię cy miał zbierać sie ponizej 7 sek. do setki i zbierał sie . Po prostu - nie wytrzymał . Może gdybym zmienił panewki na nowe ? Tam nie zaglądałem .
Czekam do poniedziałku - wszystko jest rozkręcane - bede wiedział - wały są kamienne - poprzedni jest nie ruszony / mam część zamienną / zobacze jaki będzie budżet jak przekroczy - rozprzedam ,reszte złomuję jak się utrzymam - naprawie .
syski - 28-04-2013, 14:12
co do tych 7 sek to bym polemizował bo jakoś jestem ostrożny w takich szacunkach, przy tej masie auta i sprawności silnika itd, no chyba że przynajmniej dołożyłeś mu z 50koni, bo tak jakoś to się przekłada jak chce się uzyskać tą 1 sekundę, sorki ale jestem w tych sprawach sceptyczny...
jak widzisz takie próby nie wychodzą najlepiej,szkoda że musiałeś się o tym akurat tak gorzko przekonać
GóR3K - 28-04-2013, 14:34
7 sekund jest nie realne
obstawiałbym gdzies w granicach 10 s
7 sekund ma civic type-r masa okolo 1160kg 200 km 200nm :]
VirMan - 28-04-2013, 14:48
wiecie.. ja miałem zmierzone na gps 8.9s do setki w moim czołgu... zależy od warunków, paliwa , obciążenia auta, stanu silnika itd etc.. jak chłop wytargał graty niepotrzebne i golasem stanął na dobrej nawierzchni to na manualu i jakimś 240 hp pod maską da się to zrobić. - pamiętaj ze 3,0 wolnossący ma duzy moment od dołu a nie jak 2.0 ktróre musi turbinki rozkręcić dopiero - jak umiejętnie operujesz sprzęgłem to naprawdę da się z autka pocisnąć
zbyszek05 - 28-04-2013, 15:08
Brawo Bartku - sedno sprawy .
Sigma 12 zaworowa z manualem bez golenia karoseri zbierze sie tak jak napisał Bartek - czas mniejszy niż 9 s. Sigma z automatem w połączeniu z 24 V zbiera sie w 8 s. Zapewne bo dane przewiduja granice 8,3 - 8,5 s. Manual ? Dlaczego skrzynie napędowe nie wytrzymują połączenia z 24 V - bo niewytrzymują Nm Ten silnik ma potencjał i tak jak ciężko dodać mu koni tak łatwiej zwiekszyć moment obrotowy.
Ponadto kiedy wystawiałem auto 4 razy chyba przez 6 lat- nikt nie przyjechał obejrzeć auta ,przejechać sie , nawet z gpsem wiec po co gdybać ?
|
|
|