Pajero I - problem z ładowaniem, kontrolkami dziwna sprawa
micekm - 29-04-2013, 17:54 Temat postu: problem z ładowaniem, kontrolkami dziwna sprawa Witam.
Zakładam nowy temat bo nie znalazłem odpowiedzi na to z czym mam problem.
Sprawa wygląda tak:
Po przekręceniu kluczyka normalnie zaświecają się kontrolki od świec, oleju, aku.
Czasami tak mam ale czasami jest tak że jak przekręce kluczyk to nie zapala się nic, silnik odpali normalnie ale wskaźnik ładowania stoi w okolicy 12 - 12,5 V
Podpinam miernik na odpalonym silniku do aku i :
- albo mam ładowanie i jest ok
- albo nie mam ładowania i silnik wyraźnie łatwiej chodzi.
Czasami jest tak że odpalę silnik , kontrolki nie zaświeciły się, ale w trakcie pracy ładowanie się pojawia co słychać bo silnik delikatnie spada z obrotów, no i wskaźnik ładowania podnosi się do wymaganych ok 14v i jest ok.
Dziwne jest to że w przeciągu kilku minut ładowanie potrafi znikąć i pojawić się kilka razy nie zaleznie czy jade czy stoje.
Czasami na odpalonym silniku , nie mając ładowania, a dodam że jak wskaźnik ładowania spada to nie zaświeca się nic na desce, to wystarczy włączyć długe na sekunde i ładowanie pojawia się spowrotem choć nie zawsze to działa.
W alternatorze niedawno wymieniałem szczotki na nowe ok 1,5 mies temu.
O co kaman? :shock:
Mam też wrażenie że cos cyka w momencie jak ładowanie traci się i pojawia. Cykanie choć nie zawsze ale słychać z okolicy lewego podszybia gdzieś na wysokości kolan.
Jest tam kilka przekaźników ale czy to może być ich wina?
jawaldek - 03-05-2013, 09:15
Czyli amba ruski cyrk. Elektryka w samochodzie dla mnie to czarna magia ale .... czy przypadkiem przekaźnik świec żarowych nie psuje całej roboty ??? Może Ci pomoże zlokalizować przekaźniki http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ ale chyba od świec to jest po prawej stronie->> chyba
Zdejmij na parę minut klemy, obie, z aku i może przekaźnik się zresetuje.
micekm - 03-05-2013, 13:46
jak możesz to powiedz mi który to może być.
1
2
3
[ Dodano: 24-05-2013, 23:32 ]
A może to być powodowane tym że alternator nie wzbudza się? Ja zwiększę pobór mocy to czasami napiecie ładowania rośnie.. Może to być wina braku wzbudzenia na alternatorze?
sylvek - 22-06-2013, 18:57
Alternator do sprawdzenia. Połączenia. Sprawdź czy daje napięcie podłączając miernik bezpośrednio do plusa na alternatorze i masy.
kdf - 23-06-2013, 23:15
Myślisz że przez przeszło miesiąc czekał na odpowiedź na forum?
wojtekb - 01-09-2013, 22:10
Witaj.
Udało Ci się zlokalizować usterkę?
Ja obecnie walczę z tym samym.Stwierdziłem ze pali sie mostek w alternatorze,musi być gdzies zwarcie.Słyszę tykanie z lewej strony i po chwili po łoadowaniu (mostek spalony)
Witam.
Ja zlokalizowałem usterkę.Całą winę ponosił mostek w alternatorze (wymieniłem 2-gi raz na lepszy,chiński palił się od razu )nadmieniam że sprawdziłem wszystkie wiązki w aucie,straciłem 2 dni i nic nie znalazłem(niby proste auto,lecz po zabudowie wyciagarki oświetlenie it probi sie wiele do kontroli).
Pozdrawiam
micekm - 18-10-2014, 10:26
wojtekb napisał/a: | Witaj.
Udało Ci się zlokalizować usterkę?
Ja obecnie walczę z tym samym.Stwierdziłem ze pali sie mostek w alternatorze,musi być gdzies zwarcie.Słyszę tykanie z lewej strony i po chwili po łoadowaniu (mostek spalony)
Witam.
Ja zlokalizowałem usterkę.Całą winę ponosił mostek w alternatorze (wymieniłem 2-gi raz na lepszy,chiński palił się od razu )nadmieniam że sprawdziłem wszystkie wiązki w aucie,straciłem 2 dni i nic nie znalazłem(niby proste auto,lecz po zabudowie wyciagarki oświetlenie it probi sie wiele do kontroli).
Pozdrawiam |
Witam.
Nadal bujam się z tym problemem. Gdzie kupiłeś ten mostek? Jakieś namiary?
Zakatek - 17-10-2016, 19:48
Mam problem z nierównomiernym ładowaniem. Raz ładuję pod obciążeniem optymalnie i jest 14.1v, lecz pulsacyjnie przygasaja lamki na liczniku i swiatla mijania itd. Czasami napiecie spada do 12.5v wtedy rzuca calym samochodem, a pulsowanie oswietlenia sie nasila. Akumulator jest sprawny, alternator ostatnio na polecenie mechanika(elektryka, podobno dobrego) wylądował drugi raz w warsztacie zajmującym sie tylko regeneracja rozrusznikow i alternatorow, gdzie potwierdzili ze jest sprawny. Za pierwszym razem gdy go oddawalem bylo niskie napiecie kolo 12v, wymienili w nim tylko lozyska i po zalozeniu trzymalo przez chwile 13.5 pod obciazeniem. Teraz zaczelo swirowac wszystko czyli mruga oswietlenie, czasem jest dobre ladowanie, czasem nie. Przed chwila odebralem telefon ze altek jest sprawny i mam szukac dalej. Dodajac gazu zmienia sie pulsowanie swiatel, czasami po prostu po dodaniu gazu swieci jasniej, a czasami mruga z mniejsza amplituda. Mruganie oswietlenia jest widoczne czasami nawet w czasie jazdy przy 2k obrotow. Co to moze byc?
Pomyliłem działy
|
|
|