To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Wałki balansowe 2.5TD

kedas1 - 30-04-2013, 14:28
Temat postu: [2.5 TD] Wałki balansowe 2.5TD
Witam,
Panowie nabyłem chwile temu Pajero z 1993roku, zabrałem sie za wymiene rozrządu i ku mojemu zdziwieniu po demontażu górnej osłony zobaczyłem, że nie mam paska zębatego na wałkach balansowych. Wyczytałem, że można jezdzić bez tego pasaka (zresztą od zakupu sam zrobiłem prawie 2kkm i wszystko ok ). Chciałbym jednak go zamontować ale jak sprawdzic czy przypadkiem któys z wałków nie jest przytarty, czy ręką jestem wstanie wyczuć? z jakiegos powodu ktos wczesniej zrezygnował z tego paska. Czy są tam znaki jak prawidłowo ustawić wałki a może ktos z was na fote np z autodaty odnosnie ustawienia. Ostatnie npytanie na podpowiedz jak zdemontowac koło pasowe na wale, sruba się odkręciła ale koło nie chce zejsć z wału.....

Z góry dzięki za odpowiedzi

lukas 78 - 30-04-2013, 21:15




ludzie jeżdzą bez paska wałków balansowych i niby nic się nie dzieje ale ja mam założony
możliwość jest taka ,że komuś rwał paski ale to byś widział pod obudową ,że było grzebane

zbyszekm2 - 30-04-2013, 21:38

albo jest zatarty
kedas1 - 02-05-2013, 08:15

Rozrzad zlozony bez paska balansowego, nie chcialem ryzykowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Teraz mam nowy problem nie gasna mi kontrolki kol przednich w czasie jazdy na 2h po przelozeniu na 4h zapalaja sie na stale. Ktos moze wie od czego zaczac???
Robert09 - 02-05-2013, 08:37

Proponuję zacząć od sprawdzenie szczelności układu podciśnienia które steruje właczaniem napędu, wężyki i elektozawory (na prawym nadkolu wewnątrz komory silnika) Kiedy układ jest nieszczelny, załącza się przód. Aby się wyłączył, niezbędne jest wytworzenie podciśnienia. Bywa n.p. że po dłuższym postoju, po uruchomieniu silnika świecą wszystkie cztery kontrolki, jednak po chwili - gdy przez pracujący silnik zostaje wytworzone podciśnienie, dwie z nich, te od przedniego napędu gasną. Przy przedniej belce, jest też stalowy zbiorniczek (magazyn) podciścienia, ważne by nie był przerdzewiały. Sprawdź też dochodzące do niego wężyki. Nie pozamieniaj ich przy sprawdzaniu.
kedas1 - 02-05-2013, 08:45

Zaraz ide przejrzec wszystkie polaczenia, dam znac jaki bedzie efekt. A powie mi ktos co znaczy mruganie tych kontrolek?
zbyszekm2 - 02-05-2013, 08:51

kedas1 napisał/a:
Rozrzad zlozony bez paska balansowego, nie chcialem ryzykowac. Dzieki wszystkim za pomoc. Teraz mam nowy problem nie gasna mi kontrolki kol przednich w czasie jazdy na 2h po przelozeniu na 4h zapalaja sie na stale. Ktos moze wie od czego zaczac???

Napisz bardziej dokladnie

kedas1 - 02-05-2013, 09:14

W czasie jazdy na 2h mrygaja kontrolki kol przednich ale po przelaczeniu dzwigni w 4h zapala sie na stale . Czyli tu prawidlowo. Zastanawiaja mnie tylko te mrugajace kontrolki kol przednich na 2h
kedas1 - 02-05-2013, 12:16

Ok juz zrobione, dzieki chlopaki za pomoc. Odpiete podcisnienie !! ;)
czortunio - 06-05-2013, 00:55

Wałków balansowych nie masz ... podciśnienie odpięte. Fajne podejście do naprawy ...
kedas1 - 10-05-2013, 20:45

he podcisnienie było odpięte juz działa prawidłowo dla sprostowania. A skoro kolega taki zdziwiony to odpowie na pytanie skoro w pracy silnika nie ma róznicy z wałkami czy bez to po co ryzykowac zerwania paska i uszkodzenia silnika. Po co isc w koszty remontu silnika i sprawdzania czy aby którys w wałków nie zaciera sie na panewce. Przecież to nie Ferrari tylko Misiek w teren to nie lans to styl zycia... nie ma byc pięknie ma być praktycznie, pewnie a przy tym rozsądnie cenowo (koszt rymieny rozrządu bez wałków 110pln ;) taniej niż w golfie III :D D
Pozdrawiam

stefan1989 - 07-03-2015, 11:13

Odgrzeje kotleta. Skladam do kupy silnik 2.5 i zastanwiam sie co zrobic z tymi walkami. Stan walkow oceniam 3/5. I zastanawiam sie czy dac nowe panewki i skladac. Czy zlozyc to do kupy bez paska walkow. Jak sie sprawuje ten silnik bez walkow? Moze sie cos uszkodzic? Czy ma ktos moze u siebie te panewki walkow od Pana Zbyszka(te zamienniki po ok 60zl)? I jak wybic domowym sposobem ta panewke walka ktory jest polaczony z pompa oleju? Wszystkie uwagi mile widziane.
techsm - 09-03-2015, 19:20

A jaki sens kupować zamiennik NO-NAME za 60 zł, jeśli w tej cenie można mieć oryginał :mrgreen: ? Zarówno STD jak i nadwymiar.

Zamiennik Taiho 30 zł

Nie składaj bez wałków !

Cytat:
I jak wybic domowym sposobem ta panewke walka ktory jest polaczony z pompa oleju? Wszystkie uwagi mile widziane.

Masz w manualu do silnika jak wygląda "urządzenie". Musisz coś podobnego skombinować.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group