To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant 97 2.0 Problem z 2 i wstecznym biegiem

szawel - 04-05-2013, 11:16
Temat postu: [EAxA] Galant 97 2.0 Problem z 2 i wstecznym biegiem
Witam jest to mój pierwszy post na twym forum więc przepraszam za niedociągnięcia .Wracając do tematu 2 miesiące temu kupiłem Galanta z silnikiem 2.0 wszystko jak do tej pory było ok , wczoraj po powrocie do domu jak zwykle zostawiłem auto na podwórku. Dziś rano odkryłem , że nie mam drugiego i wstecznego biegu . Wszystkie inne poza tymi dwoma wchodzą normalnie , ze skrzyni nie dobiegają żadne stuki ani szumy . Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem z góry dziękuję za pomoc .
Anonymous - 04-05-2013, 11:55

Miałem podobnie lecz nie wchodziły mi biegi które lewarkiem zmienia się do tylu tzn 2 4 i wsteczny i okazało się ze poluzował (urwał) wybierak dochodzący do skrzyni (tam jest taki metal w kształcie litery U w który wchodzi w mniejszą literę u pomiędzy tymi dwoma profilami jest gumka ) ja zespawałem to w całość i już nie mam tego problemu. Jak to sprawdzić najlepiej by ktoś wsiadł Ci do auta próbował zmienić bieg a Ty po prawej stronie silnika stojąc na wprost będziesz widział poruszające się te metalowe elementy i powinieneś zauważyć ze albo go nie ciągnie albo nie wypycha nie pamiętam już w którą stronę to działa Bynajmniej tak to wyglądało u mnie
szawel - 04-05-2013, 13:35

aktualnie żaden bieg nie wchodzi poza 4 wybieraki wyglądają na całe , wydaje mi się , że skrzynia się rozsypała :( lub w jakiś sposób zakleszczyła
Owczar - 05-05-2013, 22:26

szawel, Poruszaj dźwignią a druga osoba niech patrzy czy porusza się wybierak przy skrzyni.
szawel - 06-05-2013, 09:30

Rusza się tylko ten odpowiedzialny za ruch w przód i tył , ten drugi jest zakleszczony
Owczar - 06-05-2013, 09:36

Czyli wina cięgien.
szawel - 06-05-2013, 11:02

Jaki byłby koszt naprawy ?? , Spróbuje sie dotoczyć do jakiegoś mechanika choć to nie będzie proste bo luz mam w miejscu gdzie normalnie jest 4 a jedynka jest w miejscu 3 biegu
Owczar - 06-05-2013, 11:04

Wszystko zależy od mechanika. Cięgna są połączone elastycznym łącznikiem. Rozwiązaniem doraźnym jest zespawanie zerwanego łącznika. Ale myślę, że koszt koło 50zł.

[ Dodano: 06-05-2013, 11:04 ]
To znany problem w skrzyni manualnej.

[ Dodano: 06-05-2013, 11:05 ]
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

szawel - 06-05-2013, 11:14

Dzięki za pomoc

[ Dodano: 06-05-2013, 12:57 ]
Mechanik zespawał mi ten łącznik i wszytko jest już OK :D Jeszcze raz dzięki za pomoc .
Temat do zamknięcia

uzi - 11-06-2013, 09:22

witam serdecznie.
wczoraj przyszła kolej na moje cięgna. Najpierw nie wchodził mi wsteczny po chwili wachlowania przestały wchodzić pozostałe biegi po za 4. Po odpięciu cięgien skrzynia chodzi normalnie.
Mam pytanie czy należy je zdemontować. jeśli tak to gdzie znajduję się ten łącznik??
Patrzyłem od strony komory i wewnątrz kabiny po usunięciu osłony gałki zmiany biegów i nie mogę go zlokalizować

witam ponownie. Sprawa załatwiona
-koszt 10 zł (praca spawacza)
-godzina mojej pracy
Podziękowania dla Owczara i Swinksa_UK za dokładne zobrazowanie problemu.
Pozdrawiam i i do następnego



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group