Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] egr, i kilka pytan z innej beki
vivare - 04-05-2013, 18:27 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] egr, i kilka pytan z innej beki witam. Jestem nowy na forum i mam kilka pytan. Dziś probowalem zdjąć kolektor dolotowy (w poszukiwaniu EGR-u) ale operacja sie nie powiodła. Ma ktos może jakis schemacik jak to jest mocowane zebym wiedział gdzie szukać reszty śrub? (tych ktorych nie zlokalizowałem). Mam nadzieje ze kolektor to dobry trop w poszukiwaniu egr-u:)? Jest jakakolwiek możliwość pozbycia sie tego zaworu? z tego co widzialem są one sterowane elektronicznie stad moje pytanie (bo podciśnieniowy to wiadomo,wystarczy zaślepić).
Druga sprawa to nawiew. Mam panel klimatyzacji automatycznej (taki kolorowy),i przy ustawieniu nawiewu tylko na szybe pstryka,to samo kiedy klikne przycisk szyby na panelu. Co ciekawe nie pstryka kiedy nawiew jest na szybe i na nogi. Wnioskuje ze ułamała sie jakas plastikowa zębatka albo jakis wyłącznik krancowy niedomaga,niestety "na słuch" ciezki moi zlokalizować połozenie całej aparatury. wie może ktoś jak sie do tego dobrać?
radek8622 - 04-05-2013, 19:53
najlepiej manual tam jest wszystko.Ja mam carisme przed liftem wiem że EGR znajduję się pod przepustnicą jakoś tak.Można ewentualnie zaślepić EGR , mam zaślepiony ale nie wiem czy jest jakaś różnica może tylko tyle że nie zasyfia układu.
GrzesiekP - 04-05-2013, 20:17
Odnośnie kolektora i zaworu EGR carisma 1,8 GDI przed liftem poniżej link
http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php
Jeśli chodzi o pykanie w panelu klimatronika to najprawdopodobniej urwana jest jedna z zębatek plaskikowych, miałem podobny przepadek. Pomogło przeklejenie pękniętej zębatki klejem szybkowiążącym typu superglut.
vivare - 04-05-2013, 21:45
dziękuje Ci, opisik obszerny. Ja juz 2 godziny googluje w poszukiwaniu zdjęć silnika zeby podpatrzeć które śruby pominąłem... i nic:)
Co do sterowania nawiewem to własnie tak sie domyślałem ze cos musi ułamane być. To juz nie pierwsze auto w którym cos mi pstryka. Jutro spróbuje sie jakoś dostać do tego.
GrzesiekP - 05-05-2013, 11:33
W powyższym linku nie ma opisanej jednej ukrytej śruby łączącej kolektor z tą czarną puchą pomiędzy kolektorem a blokiem silnika. Dostęp do niej jest od prawej strony ale tylko na zasadzie "po palcu" ponieważ poprostu jej nie widać. Powodzenia
vivare - 05-05-2013, 12:15
A to juz po zawodach:) Juz zdjęty,wyczyszczony i zalożony. Nowe swieczki założone i smiga jak noweczka:) Jeszcze pare rzeczy ponaprawiam,sprzatne umyje,spoleruje i bedzie piękna:) obecnie walcze z panelem sterowania szybami
GrzesiekP - 05-05-2013, 19:06
Jak już byłeś na tym etapie trzeba było wyczyścić wtryskiwacze. Ja czyszcząc kolektor nie wykręciłem listwy z wtryskiwaczami i po tygodniu okazało sie że nie pali na jeden baniak, a wiec teraz muszę drzeć wszystko, ale co zrobić pech to pech. Wtryskiwacze mają siteczka które w związku s "super jakością" naszego paliwa sie zapychają.
metalkodi - 13-05-2013, 23:57
Ok a wiecie jak to się ma do Kolektora ssącego po lifcie chodzi o ten plastikowy dzisiaj się z nim mocowałem wykręciłem wszystkie śruby jakie znalazłem i dalej siedzi a muszę dostać się do listwy wtryskowej no i wysypać tą ziemię zalepioną olejem z kolektora szukałem zdjęć ale nic nie znalazłem
mlun - 06-06-2013, 12:13
Czy ktoś kto zdejmował kolektor może mi powiedzieć czy da radę zdjąć sam egr bez zdejmowania dolotu?
Bismarck - 07-06-2013, 10:03
mlun napisał/a: | czy da radę zdjąć sam egr bez zdejmowania dolotu? |
tez tak kombinowałem nic z tego nie dojdziesz srób a i tak pozniej jest ciezko
mlun - 12-06-2013, 15:45
No dobra to jeszcze takie jedno pytanko. Uszczelki jakie ewentualnie należałoby wymienić to ta pod kolektor i pod przepustnicę, czy jest jeszcze jakaś o której nie wiem?
Bismarck - 12-06-2013, 18:30
pod kolektor jest uszczelka alu ja wyczysciłem i zostawiłem a pod przepustnice dorobiłem z polonitu mam go jeszcze troche powinno na jedna starczyc:)
mlun - 12-06-2013, 20:05
Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem ale rozumiem, że tylko dwie uszczelki będą mi potrzebne
Bismarck - 13-06-2013, 16:59
mlun napisał/a: | dwie uszczelki będą mi potrzebne |
teoretycznie tak pod samym kolektorem miedzy blokiem silnika a nim sa jakies elektrozawory i tam tez jest uszczeka z aluminium(blaszka) jest jeszcze ta na erg wykonana ze zbrojonego polonitu z metalowym pierscieniem z mojego doswiadczenia przy rozbieraniu to jedynie co dorobiłem to ta pod przepustnice,przepraszam ze moze nie dokładnie opisałem ale było to jakis ponad rok temu i z pamieci trudno mi na szybkiego sobie przypomniec
|
|
|