To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Grandisa - Zakup Mitsu Grandisa 2.0 diesel

asgaard - 11-05-2013, 11:42
Temat postu: Zakup Mitsu Grandisa 2.0 diesel
Witam

Od dłuższego już czasu rozglądam się za mini-vanem i miałem parę marek na uwzględnieniu, ale zdecydowałem się na 2: Mazda i Mitsu. Za Mitsu przemawia fakt, że od 2006 roku jestem posiadaczem Lancerk-a a teraz przyszedł czas na zakup czegoś większego. Jutro jadę obejrzeć Miśka Grandisa 2.0 diesel, 2 właściciel, przebieg 185.000 km., 2006 rok produkcji, w ogłoszeniu napisane, że po wymianie paska rozrządu, pompy wodnej i sprzęgła. Na co zwracać uwagę i jakie są Wasze opinie?

Dziękuję

patrycjuszek - 11-05-2013, 21:28

Sprawdź kolor płynu chłodzącego i zbiorniczka. Powinien być jasno różowy. No i czy nie kopci na zimnym. Jak jest ok to głowica nie jest pęknięta.
Druga sprawa to turbo, trzeba na hamownię lub podpiąć komputer i na 3 biegu od 1500 obr. wcisnąć gaz do dechy i zobaczyć jakie jest doładowanie.
TRZY to luzy na drążkach kier. czyli na zgaszonym gwałtowne ruchy kierownicą w prawo i w lewo i słuchać czy nic nie stuka.

Dwumas - czy przy gaszeniu nie rzęsie autem, i czy na wciśnęitym sprzęgle do połowy mocno nie terkocze.

Ja jestem zadowolony. ;)

skull - 11-05-2013, 22:55

Z racji tego,że naprawiam auta i w 90% to są diesle a w 10% benzynki,zastanawiam się co w tych czasach kieruje ludźmi,że wybierają gruźliki :D Żeby teraz utrzymać nowej generacji diesla to naprawdę trzeba być zamożnym człowiekiem :wink:
asgaard - 11-05-2013, 23:00

skull napisał/a:
Z racji tego,że naprawiam auta i w 90% to są diesle a w 10% benzynki,zastanawiam się co w tych czasach kieruje ludźmi,że wybierają gruźliki :D Żeby teraz utrzymać nowej generacji diesla to naprawdę trzeba być zamożnym człowiekiem :wink:

Już odpowiadam: nie stać mnie na płacenie TAX-u rocznie, który wynosi 1500 jurków za pojemność 2.5. A jeśli chodzi o ceny to Miśka w benzynie 2.4 z 2005 roku można wyrwać za 4000 jurków.

skull - 12-05-2013, 02:33

nie zwróciłem uwagi,że kolega w Irlandii :wink: no to w takim wypadku benzynkę do 2,0 np. Mazdę 5
asgaard - 12-05-2013, 03:32

skull napisał/a:
nie zwróciłem uwagi,że kolega w Irlandii :wink: no to w takim wypadku benzynkę do 2,0 np. Mazdę 5

Też poważnie nad tym myślałem, ale po pierwsze: sentyment do marki Mitsu, a po drugie zaś więcej miejsca w 3-cim rzędzie siedzeń.
A tak przy okazji rozważałem też zakup Mazdy w dieslu (nie wiem jak jest dokładnie ze spalaniem w wersji 1.8-czy są o wiele wyższe wskaźniki niż w wersji 2.0 benzyna)

[ Dodano: 13-05-2013, 11:03 ]
skull, Jeśli polecasz Mazdę 5 (jeśli nie trafi się w tym czasie Grandis) to na którą wersję mam zwrócić uwagę: 2.0 benzynowa czy diesel lub 1.8 benzyna. Kto jest producentem w.w. silników do Mazdy 5?

Dziękuję

[ Dodano: 25-05-2013, 09:15 ]
Witam wszystkich

Mam na oku takiego Grandis-a http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/5086347 . Przebieg to około 190000 km. Jakie jest Wasze zdanie na temat przebiegów w Mitsu i ile na liczniku jak można wiedzieć jest u Was?

Pozdrawiam

nodan - 27-06-2013, 22:52

Ja również przymierzam się do zakupu Grandisa . Z uwagi tego że na firmę będzie do diesel. Będę szukał modelu poniżej 150tyś km przebiegu.

Czy może ktoś z was wie czy silniki 2.0 did wychodziły z różnymi kodami(oznaczeniami) i które są trwalsze, a może których unikać


Piszą , że są bardzo usterkowe - ciekawe czy to oznacza , że każdy praktycznie się sypie...głowica

patrycjuszek - 28-06-2013, 09:52

Były dwa diesle:
1. BSY - 136 KM produkowany do 2007 r., problemy z turbiną
2. BWC - 140 KM z DPF-em, od 2007 roku. problemy z DPF-em, lepsza turbina niż w BSY.

Ogólnie głowica nie pęknie jak nie podniesiesz mocy.

Natomiast jak już pęknie to jest dostępny trwalszy zamiennik za ok 1500 pln netto w IC.

Ja mam teraz 205 PS silnik BWC , i na tej głowicy zrobiłem już 40tys km.

(oryginał pękł w 4 miejscach, nie dało się pospawać moc miałem wtedy 180 KM)

Ogólnie jak kupisz BWC z przebiegiem 150tys, to DPF trzeba usunąć w programie i fizycznie koszt to ok 800 pln, ja miałem przyrost mocy do 157KM na fabrycznych ustawieniach po usunięciu tego ustrojstwa.

Także polecam BWC bez DPF-a.

desti - 28-06-2013, 16:46

patrycjuszek,
BSY 136KM do 2007 r mojego ojca ma już najechane ponad 200kkm i jakoś nie ma problemu z Turbem a raczej delikatnie go nie użytkuje także trochę wyssane z palca

patrycjuszek - 28-06-2013, 20:12

Właśnie, jak się turbo dieslem jeździ dynamicznie to i turbina będzie żyła.
Chodzi mi o auto z cofniętym licznikiem lub po taxi lub ciężarówka z Danii itd. A takich w Polsce do sprzedaży nie brakuje.

nodan - 30-06-2013, 11:28

Nigdy Auta z Danii, mieszkałem tam 5 lat. Po pierwsze nie dbają o auta w większości, o druge i przede wszytskim wilgoć. Miałem tam 5 lat Space stara.

Po auto sam pojadę do niemiec lub belgii.


A propo podkręcenia. Jak zmienia się spalanie auta po podkręceniu - chodzi szczególnie o jazdę autostradami z prędkościami 140-160km/h

patrycjuszek - 30-06-2013, 16:37

U minie co do spalania to jest tak przy 120-140 km/h od 7,5 do 8 , zależy ile osób. Powyżej 140 pali 10l, więc nie opłaca się przekraczać 140km/h.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group