Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Wymiana rozrządu
tommay - 11-05-2013, 11:55 Temat postu: [II 2.0 DID] Wymiana rozrządu Kto wie po ilu kilometrach należy zrobić wymianę rozrządu w Outlanderze 2.0DiD z silnikiem tym vw-wagenowskim?
I drugie pytanie - czy warto? Ktoś robił, ile to kosztuje?
marrok - 11-05-2013, 13:01
A jaki nasz przebieg? Pierwsza wymiana rozrządu czy druga ?
Producent zakłada I wymianę przy przebiegu 120 tys km. lub 6 latach
A pytanie o sens wymiany rozrządu jest co najmniej nie na miejscu, możesz nie wymieniać ale jak ci poleci rozrząd to czeka cie generalny remont silnika, a to finansowo wychodzi o wiele drożej.
Krótko, przyszedł czas, wymieniaj i nie czekaj.
rezon - 11-05-2013, 13:14
tommay napisał/a: | I drugie pytanie - czy warto? Ktoś robił, ile to kosztuje? | części ok. 650-700zł - oczywiście po za ASO. Ja kupowałem komplet SKF z pompą wody Rouvilee. Niestety trzeba było jeszcze wymienić napinacz paska wieloklinowego - ori Mitsu 400zł
A drugie pytanie - no risk, no fun oszczędzić 1000zł, żeby ryzkować dołożenie 5000kzł i zmarnowane np. wakacje - jak ktoś lubi......
androzek - 15-05-2013, 18:30
Na stronie rozrzad.pl masz oryginalne rozrządy VW - taki zakupiłem. Wymieniłem przy ok. 105.000 km.
tommay - 20-05-2013, 20:51
nie no dobra, czy warto to wiadomo że warto, tylko chciałem podpytać czy warto poza ASO. Mam 128k. Orientowałem się, oryginalny niemiecki (vw) rozrząd kosztuje 800zł, a wymiana jakieś 500 gostek chce.
A ta pompa to jest standardowo w takim rozrządzie liczona, czy osobno?
no w salonie 4,5k powiedzieli.. hmm to 10% wartości mojego auta!
o czym warto jeszcze pamiętać przy okazji zmiany rozrządu?
androzek - 20-05-2013, 21:45
Ja osobiście takie "grube" rzeczy robię w ASO. Na robociznie majątku nie zaoszczędzisz. Główne oszczędności są na cenie części zamiennych. W moim ASO - Bydgoszcz jest magik który rozrząd wymienia szybko z zawiązanymi oczami i po pijaku - znaczy się ma doświadczenie i chyba to jest ważniejsze od zaoszczędzenia kilku złotych na roboczogodzinie.
rezon - 21-05-2013, 10:33
tommay napisał/a: | czy warto poza ASO. Mam 128k. Orientowałem się, oryginalny niemiecki (vw) rozrząd kosztuje 800zł, a wymiana jakieś 500 gostek chce.
A ta pompa to jest standardowo w takim rozrządzie liczona, czy osobno? | ja robiłem w ASO i było OK. Ale biorąc pod uwagę baaaaardzo zróżnicowaną jakość pracy ASO Mitsu - od rzetelnych, uczciwych - przez partaczy, do oszustów - to kluczowe jest nie czy to ASO, ale czy dobrze robią. Mogę wymienić dwa ASO Mitsu do których po własnych doświadczeniach nie zawiózłbym obecnie nawet taczki na przegląd, a co dopiero samochód.
androzek napisał/a: | W moim ASO - Bydgoszcz jest magik który rozrząd wymienia szybko z zawiązanymi oczami i po pijaku - | i to on jest kluczem do sukcesu - nie ważne gdzie pracuje
tommay napisał/a: | A ta pompa to jest standardowo w takim rozrządzie liczona, czy osobno? | nie jest, trzeba ją kupić osobno, czasami jest w komplecie. tommay napisał/a: | o czym warto jeszcze pamiętać przy okazji zmiany rozrządu? | podobno warto wymienić przy okazji uszczelniacz wału. Przy okazji możesz sprawdzić stan paska wieloklinowego i rolek prowadzących/napinających.
[ Dodano: 21-05-2013, 10:38 ]
tommay napisał/a: | no w salonie 4,5k powiedzieli. | zapytaj ile robocizna w tym. Może się okazać, że jak przywieziesz części to wyjdzie na to samo, co gdzie indziej. A możesz zapytać też w salonach Skody, VW czy Seata - też znają te silniki O renomowanych prywatnych nie-ASO też warto popytać w okolicy. Wymianę rozrządu kiedyś robiłem sam, teraz nie mam na to czasu i ochoty. Trzeba tylko robić dokładnie i bez pośpiechu, a nie jest to jakaś wielka filozofia mechaniczna.
kaammyyk - 21-05-2013, 16:14
Kup swój zestaw rozrządu i spytaj tylko o robociznę.
Ja pytałem u mnie w ASO Gdynia / plichta/ to wymiana rozrządu plus wszystkie płyny i filtry wycenili mi na 1230 zł - 15 % rabatu bo również robię u nich parę innych rzeczy.
bonito - 22-05-2013, 09:43
Kolega kamyk jak widzę robił wymianę rozrządu u Plichty w Gdyni - gratuluję mocnych nerwów!
bonito
tommay - 22-05-2013, 19:49
Dzienki koledzy.
już mam kupiony rozrząd poza serwisem: oryginalny + pompa SKF w sumie za 700 zeta, do tego dzwoniłem do mojego ulubionego serwisu ASO Mitsu i powiedzieli za robociznę 650 zeta. SZOK!!! części+robo za 4,5k, a jak mam własny rozrząd to w sumie wychodzi 1350 brutto. W dodatku to jest dokładnie ten sam rozrząd co go oryginalnie do mitsu ładują na start.
hmm, w takim razie oddaję do ASO, bo tam na pewno wiedzą co z czym... jutro ten dzień
ps. klocki i tarcze też tak wymieniałem, swój towar, robo w ASO za 120zł za całość. Kompletnie nie rozumiem tych cen części w autoryzowanych serwisach... o co tu chodzi?? no i kto płaci za takie części w serwisie? chyba tylko emeryci..
rezon - 22-05-2013, 21:04
tommay napisał/a: | SZOK!!! części+robo za 4,5k | "golimy jelenia" tommay napisał/a: | powiedzieli za robociznę 650 zeta. | lepszy rydz niż nic
Jak tu szanować serwisy Mitsu skoro oni sami klienta nie szanują.
tommay - 23-05-2013, 12:33
Amazing... co nie?
andrzejGb - 26-05-2013, 18:31
witam
wymieniałem rozrząd w ASO MO 3.0 v6 części i robocizna nie całe 3000zł
pasek geates, 1 rolka zamiennik, pozostałe oryginalne
tommay - 10-06-2013, 22:11
jestem po. wszystko git, do tego reszta sprawdzona. tanio i profesjonalnie można by rzec. POLECAM! klamoty własne, wymiana w ASO.
Do tego dowiedziałem się, że jak silnik bierze trochę oleju to dobrze. a mój trochę bierze
ps. a dzisiaj byłem na spotkaniu prezentującym kolektory słoneczne. Pan reprezentujący firmę je produkującą, zaszarżował się w swoim wystąpieniu i poszedł na całość. Otóż stwierdził, że w kolektorach płaskich płynie glikol, a w kolektorach próżniowych przepływa próżnia ... hmmm.. chyba zaskoczyło to nawet najstarszych fizyków...
rezon - 11-06-2013, 19:34
tommay napisał/a: | że jak silnik bierze trochę oleju to dobrze. | to nie dobrze - to tylko co najwyżej zgodnie z normą VW dopuszczającą bodajże 0,7l/1000km.
|
|
|