To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Czujnik położenia przepustnicy

adamek90 - 11-05-2013, 12:24
Temat postu: Czujnik położenia przepustnicy
Witam. Komputer wyświetlił mi błąd 92 czyli czujnik położenia przepustnicy TPS,stad moje pytania:

1. Rozumiem,że ten czujnik znajduje sie koło przepustnicy? (Może jakieś zdjęcie podglądowe?)

2. Czy jest możliwość samodzielnej naprawy owego czujnika? Jak tak to jak ?

3. Ewentualnie gdzie mogę nabyć taki czujnik i za jakie pieniądze ?

Pozdrawiam.

rafaloGLS - 11-05-2013, 19:43

Jak staniesz przy lewym blotniku to patrzac na przepustnice czujnik masz przykrecony bezposrednio do niej z prawej strony. Mozesz sprobiwac naprawic to czyszczac przepustnice lub zdemontowac czujnik i go wyczyscic tylko zaznacz w jakim byl polozeniu bo potem beda problemy z gazem. A jesli to nic nie da to chyba tylko ASO i kilka stowek wydatku
Tomek - 12-05-2013, 17:29

albo używka w cenie 50-100 zł
rafaloGLS - 12-05-2013, 17:31

Zgadza się tomek84, ale do używek radzę podchodzić ostrożnie.
Tomek - 12-05-2013, 17:35

TPS się generalnie rzadko psuje, jak się go nie dotyka nie powinien się psuć
także pewna używka działa spokojnie, bo ceny TPSa w ASO wolę nie słyszeć, czy może się mylę? i jest tanio?

[ Dodano: 12-05-2013, 17:40 ]
adamek90, tylko ten błąd może oznaczać coś innego niż uszkodzony TPS
może być źle ustawiony, przerwany kabel gdzieś itp
generalnie ostrożnie, żebyś nie zepsuł, jak nie zepsute

a jak rzeczywiście TPS padnięty, to jest on raczej nienaprawialny

Tomii - 14-05-2013, 21:43

odnośnie tematu: http://forum.mitsumaniaki...=32036&start=30

Wymieniłem krokowy na sprawny, pierwsze odpalenie i super, obroty wysokie powoli schodzą do jałowych ale po załączeniu klimy lub naciśnięciu hamulca czy jazdy na luzie dalej nie są podbijane :(
Wymrugałem błędy ECU, 1-długi, 4-kótkie czyli 14 (TPS)
Czy przez uszkodzony TPS silnik krokowy może nie podnosić obrotów ? Próbowałem na szybko go wyregulować ale napięcie na pin 1 i 2 skacze od 0,1V do od razu ok 5V, nie da się ustawić 0,5-1V

deejay - 14-05-2013, 23:11

Tomii napisał/a:
Czy przez uszkodzony TPS silnik krokowy może nie podnosić obrotów ? Próbowałem na szybko go wyregulować ale napięcie na pin 1 i 2 skacze od 0,1V do od razu ok 5V, nie da się ustawić 0,5-1V


Wygląda na to jest uszkodzona (przerwa) ścieżka w czujniku TPS .Czy myłeś ostatnio coś przy silniku , nie dostał tam jakieś wilgoci ? . To bardzo czułe urządzenie , przekonałem sie kiedyś na własnej skórze :wink:

Tomii - 15-05-2013, 08:22

deejay napisał/a:
Czy myłeś ostatnio coś przy silniku , nie dostał tam jakieś wilgoci ? . To bardzo czułe urządzenie , przekonałem sie kiedyś na własnej skórze :wink:


czyściłem przepustnicę bez wyciągania TPS, najgorsze jest to że dziś go pomierzyłem, ustawiłem jeszcze raz i wszystko jest ok :shock: a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy. Czy wie ktoś jak sprawdzić IPS w TPS, manuala przetłumaczyłem w goglach ale nie kumam za bardzo o co tam chodzi

Tomek - 15-05-2013, 08:51

Tomii napisał/a:
a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy.


nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie

Tomii - 15-05-2013, 09:37

tomek84 napisał/a:
Tomii napisał/a:
a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy.


nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie


no właśnie wymrugałem i błędów brak, już nie wiem czego szukać :/

Tomek - 15-05-2013, 09:43

Tomii napisał/a:
tomek84 napisał/a:
Tomii napisał/a:
a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy.


nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie


no właśnie wymrugałem i błędów brak, już nie wiem czego szukać :/


a oprócz tego, że nie podbija obrotów na klimie, coś jeszcze Cię boli ?
odbierz PW

Tomii - 15-05-2013, 09:52

tomek84 napisał/a:


a oprócz tego, że nie podbija obrotów na klimie, coś jeszcze Cię boli ?
odbierz PW


nie mam "ssania"

[ Dodano: 15-05-2013, 19:58 ]
po przeczytaniu ton stron tego forum chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. IPS (idle position sensor/czujnik biegu jałowego) przy puszczonym pedale gazu powinien mieć przejście 0 OHM a ma opór ok 50 OHM i dlatego ECU nie dostaje sygnału że ma "pilnować" wolnych obrotów (silnik krokowy nie działa), dobrze kombinuję ? ktoś potwierdzi ?

spróbuję jutro zrobić zwarcie (przejście) na 3 i 4 pin w TPS i odpalić zimny silnik bez dodawania gazu.

[ Dodano: 16-05-2013, 09:56 ]
tomek84 napisał/a:
bo ceny TPSa w ASO wolę nie słyszeć, czy może się mylę? i jest tanio?


1867zł brutto ;)

Michal4133 - 23-05-2013, 16:19

hej, jak powinien byc ustawiony czujnik przepustnicy? jakis czas temu odkrecalem go i na bank zle go ustawilem i chyba od tamtej pory szarpie mi autem przy dodawaniu gazu i puszczaniu nogi z gazu, chodzi mi o dokladne "ksiazkowe" ustawienie pozycji jego, jesli ktos wie, dzieki
rafaloGLS - 23-05-2013, 22:31

Polecam metodę prób i błędów :)
fj_mike - 02-06-2013, 22:04

Tomii napisał/a:
po przeczytaniu ton stron tego forum chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. IPS (idle position sensor/czujnik biegu jałowego) przy puszczonym pedale gazu powinien mieć przejście 0 OHM a ma opór ok 50 OHM i dlatego ECU nie dostaje sygnału że ma "pilnować" wolnych obrotów (silnik krokowy nie działa), dobrze kombinuję ? ktoś potwierdzi ?

Przejrzyj manuala, dział 13. Wszystko jest ładnie wyklarowane.
IPS daje sygnał do steppera (silniczek krokowy) żeby zaczął pyrkać powietrzem.
Pomierz dla pewności krokowca, nakład czasu nie jest duży, przynajmniej go wykluczysz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group