Colt - Ogólne - CA0/CJ0 potrzebuję informacji o wnętrzu
Anonymous - 10-01-2007, 19:42 Temat postu: CA0/CJ0 potrzebuję informacji o wnętrzu czesc
mam na imie marcin, mam 30 lat bardzo mi milo...
zgodnie z opisem tematu, moja ibizka powoli starzeje sie moralnie, chociaz jestem z niej zadowolony, potrzebuje jakiegos zrywnego samochodu do miasta z silnikiem 1.3. odpadla micra, odpadla charada, zastanawiam sie nad coltem i mam pare pytan i prosb (czytalem archiwum):
- jaka pojemnosc ma bagaznik w CA0/CJ0 - bardzo wazne dla mnie musze przewozic wozek codziennie?
- jak wyglada dostep do tylnich siedzen (fotelik dla dziecka)
- kto pokusi sie o porownanie przestronnosci w stosunku do seata ibizy "kanciaka"?
- jaka trwalosc ma zawieszenie przednie i tylnie przy zalozeniu ze nie zwraca sie specjalnie uwagi na "dziury" tzn. nie zwalniam przed kazda dziurka i garbem - nie chce mi sie
- spalanie przy palowaniu w miescie (tak raczej jezdze)
bardziej podoba mi sie CA0 niz CJ0 przy zalozeniu ze sa w identycznym stanie czy sa jakies przewagi (poza wzmocnieniami karoserii i lekkim liftingiem?)
bardzo dziekuje za uwage byc moze to przewazy i dolacze do klubu.
pozdrawiam
Anonymous - 11-01-2007, 12:31
Witam,
Ja moge sie troszke wypowiedziec o cj0 i ibizce z 97 (tak ze 3 dzwi), kolega takowa jezdzi, posiada 1.4 na gazie (60KM - colt przy 1.3 ma 15 KM wiecej), (oraz mama mojej dziewczyny jezdzi taka sama - 5 drzwi bez gazu, ten sam silnik)
jezeli chodzi o bagaznik, nie pamietam dokladnie jaka tam jest pojemnosc w katalogach, ale sa one porownywalne co do wielkosci, jezeli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to mi wygodniej jezdzi sie w colcie (mam 188cm), dostep do tylu - wygrywa colt z ibizka(3d) ze wzgledu na sposob skladania przedniego fotela, jeden przycisk i oparcie sie sklada do przodu oraz calosc przesuwa sie jak najblizej deski rozdzielczej - w ibizie sklada sie tylko oparcie. Ogolnie auta sa bardzo zblizone do siebie wielkoscia. Stylistyka wnetrza colta bardziej mi sie podoba niz w europejskich autach z tych rocznikow (golf, ibiza - tam prawie wszystko jest takie kwadratowe), w cj0 jest stojak na 2 kubki - przydaje sie na trasie, sporo schowkow, bardzo podoba mi sie rozwiazanie z regulacja predkosci wycieraczek - na 1. "biegu" mozna dodatkowo regulowac potencjometrem. Jest takze regulacja podswietlenia deski rozdzielczej. Swietny tez byl pomysl aby umiescic glosniki z tylu obok pasazerow (pod bocznymi szybami) - ibiza tego nie ma (tylko na polce tylnej). Z tego co pamietam to tylna kanapa sklada sie i w ibizie i w colcie (rowno na 2 polowy). No i to co ibizka i chyba ca0 nie maja - podlokietnik - w nim sporo miejsca na drobiazgi, a miedzy nim a drazkiem zmiany biegow jest fajny schowek np na telefon oraz 3 przegrodki na drobne (wyprofilowane do ksztaltu monet). Ponadto po lewej stronie od pedalu sprzegla - podstawka na lewa noge - bardzo wygodne na dluzszych trasach.
Nie znam dobrze ca0, raz czy dwa razy w nim siedzialem gdy wybieralem sobie auto, nie zaluje ze wybralem cj0, ca0 dla mnie byl taki troche delikatny (ciensze slupki, wieksza powierzchnia szyb - daje to odczucie ze w cj0 jest troszke bezpieczniej, przynajmniej ja tak sie czulem) ponadto rok czy dwa lata roznicy, a jak dla mnie to spora roznica (mi zalezalo zeby kupic w okreslonej kasie auto jak najnowsze i w jak najlepszym stanie - logiczne)
Ja posiadam tylko 1.3 (chcialbym cos mocniejszego ale moze pozniej cos zrobie z tym) i spalam ok 7l na trasie, w miescie praktycznie nie jezdze ale sadze ze ok 8l mozna by sie zmiescic (kwestia stylu jazdy), auto ma wiecej mocy niz ibizka i na pewno zywiej jezdzi, ale sa tacy co twierdza inaczej (nie mielismy jeszcze okazji zeby to sprawdzic), po prostu colt ma tak ze na mniejszych obrotach jest slabszy - sadze ze to po to by zaoszczedzic na spalaniu, ale jak sie go podkreci to na prawde jak na 1.3 sporo potrafi.
O trwalosci zawieszenia niech sie wypowiedza inni bardziej doswiadczeni coltmaniacy, w ibizce(3d) amorki i sprzyny sa zmienione na sztywniejsze, ale ze standardowa ibizka(5d) colt jest sztywniejszy.
Jezeli masz jeszcze jakies pytanie odnosnie porownania ibizki i colta cj0 to pytaj smialo, dosyc czesto widze obie ibizki, na zyczenie moge porobic jakies fotki i wrzucic na serwer.
rozniez pozdrawiam
Anonymous - 11-01-2007, 14:52 Temat postu: Re: CA0/CJ0 potrzebuję informacji o wnętrzu
kurt76 napisał/a: |
- jaka pojemnosc ma bagaznik w CA0/CJ0 - bardzo wazne dla mnie musze przewozic wozek codziennie?
- jak wyglada dostep do tylnich siedzen (fotelik dla dziecka)
- kto pokusi sie o porownanie przestronnosci w stosunku do seata ibizy "kanciaka"?
- jaka trwalosc ma zawieszenie przednie i tylnie przy zalozeniu ze nie zwraca sie specjalnie uwagi na "dziury" tzn. nie zwalniam przed kazda dziurka i garbem - nie chce mi sie
- spalanie przy palowaniu w miescie (tak raczej jezdze)
|
- pojemność bagażnika jak na auto typu compact jest spora, jednak biorąc pod uwagę codzienny transport wózka to żaden hatchback nie jest najlepszym wyborem,
- dostęp do tylnich siedzeń jest bardzo dobry, fotel pasażera (jak napisał Lena) składa się i przesuwa max do przodu jednak w fotelu kierowcy składa się tylko oparcie a fotela nie można przesunąć (tak to sobie japończycy wymyślili). W związku z tym montując fotelik za siedzeniem kierowcy dziecko nie będzie miało dużo miejsca (mężczyzna średniego wzrostu żeby wygodnie usiąść odsuwa jednak sporo fotel do tyłu), a znowu montując go za siedzeniem pasażera nie mamy dojścia do tylnego siedzenia za kierowcą. Mając dziecko i fotelik najlepszym rozwiązaniem jest kupno auta 5D,
- porównania z Ibizą się nie podejmuję bo nie miałem z Seatem do czynienia,
- trwałość zawieszenia ogólnie można uznać za dobre, ale polskie drogi potrafią wykończyć nawet największych twardzieli,
- spalanie przy pałowaniu w mieście CA0 1.6 - może wciągnąć i 12l/100km
Hugo - 11-01-2007, 18:17
Lena napisał/a: | chyba ca0 nie maja - podlokietnik |
Niektóre mają. Ja kupiłem CAO i jest oryginalny podłokietnik.
Anonymous - 11-01-2007, 19:32
Hugo napisał/a: | Lena napisał/a: | chyba ca0 nie maja - podlokietnik |
Niektóre mają. Ja kupiłem CAO i jest oryginalny podłokietnik. |
To w tunelu środkowym nazwałbym raczej schowkiem (a nie podłokietnikiem), ale niech Ci będzie
Anonymous - 11-01-2007, 19:47
slo_mo napisał/a: |
To w tunelu środkowym nazwałbym raczej schowkiem (a nie podłokietnikiem), ale niech Ci będzie |
dla mnie sluzy takze jako podlokietnik(lokiec na nim opieram)
Hugo - 12-01-2007, 07:59
slo_mo napisał/a: | To w tunelu środkowym nazwałbym raczej schowkiem (a nie podłokietnikiem), |
deenbe napisał/a: | dla mnie sluzy takze jako podlokietnik(lokiec na nim opieram) |
Spełnia dwie funkcje
Marcin-Krak - 12-01-2007, 14:18
kurt76 napisał/a: | tzn. nie zwalniam przed kazda dziurka i garbem - nie chce mi sie |
No to ciekawy styl jazdy- ale przed wyższymi progami to Coltem zwolnić będziesz musiał jak nic
kurt76 napisał/a: | jaka pojemnosc ma bagaznik w CA0/CJ0 |
na oko wygląda na taką samą pojemność- o ile dobrze pamiętam 220 l
kurt76 napisał/a: | spalanie przy palowaniu w miescie (tak raczej jezdze) |
Max spalanie w zimie w miescie jakie miałem raz jeden jedyny na samym początku to prawie 9l.
Anonymous - 14-01-2007, 12:35
Marcin-Krak napisał/a: | kurt76 napisał/a:
jaka pojemnosc ma bagaznik w CA0/CJ0
na oko wygląda na taką samą pojemność- o ile dobrze pamiętam 220 l |
Dokładnie 240 litrów.
|
|
|