| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Brak Mocy,Delikatne szarpanie,czuć benzyną z wyde
 
 michaelsoltys - 17-05-2013, 21:27
 Temat postu: [Cari 1.6] Brak Mocy,Delikatne szarpanie,czuć benzyną z wyde
 Witam, od niedawna jestem posiadaczem tej marki i modelu auta, wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem, kupiłem auto w atrakcyjnej cenie, i przywracam mu blask. Auto miało problemy z silnikiem, poprzedni właściciel nie mógł sobie z tym poradzić więc je sprzedał. I tak, auto szarpało, zalewało świece, nie miało zupełnie mocy. Poprzedni właściciel wymieniał to przepływomierze, to przepustnice to świece. Ja po dwóch dniach doszedłem do wniosku że to coś z kablami, ale po zmierzeniu wartości kabli okazało się, że do wymiany jest cewka zapłonowa, kupiłem nową. Wymieniłem no i jest o niebo lepiej. Ale czuć że to nie jest jeszcze do końca to co powinno być. Auto ma teraz delikatne szarpnięcia koło 2 tys obr, później w miarę leci. koło 4 jest zmuła, i ciągnie dalej ale z oporami. No i czuć strasznie benzyną z wydechu. Nie dokręcam też korka od wlewu bo wtedy tworzy się w baku straszne ciśnienie. Wina korka, bo jak nie dokręce jest ok. proszę o pomoc, z góry dziekuje
 wichura1 - 17-05-2013, 22:26
 
 Udrożnij odpowietrznik, to ta cienka rurka na rurze wlewu 05016
 
 
   michaelsoltys - 18-05-2013, 07:10
 
 no tak, to też na pewno trzeba zrobić. Tylko co z tym nie przepalaniem benzyny? ciśnienie z pompy jest podobno wzorowe.Więc czemu nie przepala? Ktoś mi powiedział że te silniki tak mają. Ale to nie jest dla mnie odpowiedź.
 radek8622 - 18-05-2013, 08:20
 
 Jak masz zalane gniazda świec to uszczelka pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczmi powinno to coś pomóc.Może świece nie dopalają i dlatego tak masz..
 michaelsoltys - 18-05-2013, 08:32
 
 znaczy się nad świecami u wylotu, jest taki jakiś lekki osad, ale fajki ogólnie suche. A jak tu wygląda sprawa z wtryskami? Może tu jest jakiś problem, ewidentnie za dużo dostaje paliwa, i aż go dławi przy 5 tys obrotów? Silnik rozgrzewa się normalnie, może nie ma kompresji odpowiedniej? A może naprawdę te wtryski leją?
 radek8622 - 18-05-2013, 19:27
 
 michaelsoltys,  ale wykręcałeś świece i jakie były suche?? nie były okopcone?A może lambda przekłamuje i mieszanka jest nie taka.. też tak może być
 michaelsoltys - 19-05-2013, 21:32
 
 przed wymiana cewki, były strasznie zakopcone. Teraz sa w lepszym stanie, ale to nie ideał. Sonda na kompie cały czas pokazuje staje napięcie 0,2. Ale w a3 jak miałem upaloną, to jedyne co odczuwałem to tylko troche wieksze spalanie, moze minimalna zamułkę. Ale tu od 4 tys. nie ma siły, jakby mu powietrza brakowało. Wyczytałem ze przerwa w świecy musi miec 1mm, kupiłem ngk, i ona m ze 3mm, mozliwe że to jest przyczyna? coś tą cewkę musiało upalić?
 Piwor - 19-05-2013, 21:34
 
 3 mm przerwa? Co to za świeca?
   michaelsoltys - 20-05-2013, 06:38
 
 BKR6E, około 3mm, poprzednie też taką przerwe miały. Też ngk
 robertdg - 20-05-2013, 06:58
 
 Wrzuć zdjęcie tych świec w szczególnosci tej z odstępem elektrod 3mm
 
 Świece stosowane w silniku 1.6 powinny miec odstep elektrod 1.1mm
 wichura1 - 20-05-2013, 07:47
 
 Dokładnie do silników Mitsubishi z lat 92-05: 1.3; 1.6; 1,8 SOHC świece mają w oznaczeniu 11 czyli 1,1 mm (w innych samochodach 0,8mm).  Do Carismy 1.6 świece NGK BKR6E-11.
 
 edit: Jaki masz model Carismy przed liftem 1996 - luty 1999, czy po lifcie marzec 1999 - 2004? Sprawdzałeś błędy według opisu:  http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 ? Ważna sprawa od 2000 roku błędy odczytasz programem EVOSCAN i kablem, bo numer z drutem i kontrolką check engine już nie działa.
 michaelsoltys - 20-05-2013, 11:31
 
 model jest przed liftowy, ale mam odb2 pod kierownica, i mechanik niby się połączył z komputerm. 23 błedy, skasowane, nie pojawiły sie ponownie. Ale po przejechaniu ok 50km, wyskoczyła pomarańczowa kontrolka silnika.
 volve - 20-05-2013, 11:50
 
 Skoro przed liftowy, to tak jak podał wichura, możesz sobie sam wymrugać błędy.
 
 http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
 
 
  	  | michaelsoltys napisał/a: |  	  | 23 błedy | 
 
 23 błędy, czy błąd nr 23 ?? Bo to duża różnica
   
 Sprawdź jaki to błąd i napisz na forum. Swoją drogą to ciekawy mechanik, skasować błędy bez sprawdzenia danych czujników, których dotyczą te błędy...
   wichura1 - 20-05-2013, 12:32
 
 Jeżeli błąd 23 camshaft position (CMP) sensor. Czujnik położenia wałka rozrządu o oznaczeniach: MD327107 (katalogowe) J5T23071 (fabryczne)
 
 
   
 Może się uda naprawić. Tutaj jest opis naprawy.
 michaelsoltys - 20-05-2013, 17:16
 
 nie, 23 sztuki błedów, ale on mówił że podpinał się komputerem. I fakt faktem pod kieronicą nad pedałem gazu mam złacze obd2
 
 |  | 
 |  |