Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Brak Mocy,Delikatne szarpanie,czuć benzyną z wyde
michaelsoltys - 17-05-2013, 22:27 Temat postu: [Cari 1.6] Brak Mocy,Delikatne szarpanie,czuć benzyną z wyde Witam, od niedawna jestem posiadaczem tej marki i modelu auta, wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem, kupiłem auto w atrakcyjnej cenie, i przywracam mu blask. Auto miało problemy z silnikiem, poprzedni właściciel nie mógł sobie z tym poradzić więc je sprzedał. I tak, auto szarpało, zalewało świece, nie miało zupełnie mocy. Poprzedni właściciel wymieniał to przepływomierze, to przepustnice to świece. Ja po dwóch dniach doszedłem do wniosku że to coś z kablami, ale po zmierzeniu wartości kabli okazało się, że do wymiany jest cewka zapłonowa, kupiłem nową. Wymieniłem no i jest o niebo lepiej. Ale czuć że to nie jest jeszcze do końca to co powinno być. Auto ma teraz delikatne szarpnięcia koło 2 tys obr, później w miarę leci. koło 4 jest zmuła, i ciągnie dalej ale z oporami. No i czuć strasznie benzyną z wydechu. Nie dokręcam też korka od wlewu bo wtedy tworzy się w baku straszne ciśnienie. Wina korka, bo jak nie dokręce jest ok. proszę o pomoc, z góry dziekuje
wichura1 - 17-05-2013, 23:26
Udrożnij odpowietrznik, to ta cienka rurka na rurze wlewu 05016
michaelsoltys - 18-05-2013, 08:10
no tak, to też na pewno trzeba zrobić. Tylko co z tym nie przepalaniem benzyny? ciśnienie z pompy jest podobno wzorowe.Więc czemu nie przepala? Ktoś mi powiedział że te silniki tak mają. Ale to nie jest dla mnie odpowiedź.
radek8622 - 18-05-2013, 09:20
Jak masz zalane gniazda świec to uszczelka pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczmi powinno to coś pomóc.Może świece nie dopalają i dlatego tak masz..
michaelsoltys - 18-05-2013, 09:32
znaczy się nad świecami u wylotu, jest taki jakiś lekki osad, ale fajki ogólnie suche. A jak tu wygląda sprawa z wtryskami? Może tu jest jakiś problem, ewidentnie za dużo dostaje paliwa, i aż go dławi przy 5 tys obrotów? Silnik rozgrzewa się normalnie, może nie ma kompresji odpowiedniej? A może naprawdę te wtryski leją?
radek8622 - 18-05-2013, 20:27
michaelsoltys, ale wykręcałeś świece i jakie były suche?? nie były okopcone?A może lambda przekłamuje i mieszanka jest nie taka.. też tak może być
michaelsoltys - 19-05-2013, 22:32
przed wymiana cewki, były strasznie zakopcone. Teraz sa w lepszym stanie, ale to nie ideał. Sonda na kompie cały czas pokazuje staje napięcie 0,2. Ale w a3 jak miałem upaloną, to jedyne co odczuwałem to tylko troche wieksze spalanie, moze minimalna zamułkę. Ale tu od 4 tys. nie ma siły, jakby mu powietrza brakowało. Wyczytałem ze przerwa w świecy musi miec 1mm, kupiłem ngk, i ona m ze 3mm, mozliwe że to jest przyczyna? coś tą cewkę musiało upalić?
Piwor - 19-05-2013, 22:34
3 mm przerwa? Co to za świeca?
michaelsoltys - 20-05-2013, 07:38
BKR6E, około 3mm, poprzednie też taką przerwe miały. Też ngk
robertdg - 20-05-2013, 07:58
Wrzuć zdjęcie tych świec w szczególnosci tej z odstępem elektrod 3mm
Świece stosowane w silniku 1.6 powinny miec odstep elektrod 1.1mm
wichura1 - 20-05-2013, 08:47
Dokładnie do silników Mitsubishi z lat 92-05: 1.3; 1.6; 1,8 SOHC świece mają w oznaczeniu 11 czyli 1,1 mm (w innych samochodach 0,8mm). Do Carismy 1.6 świece NGK BKR6E-11.
edit: Jaki masz model Carismy przed liftem 1996 - luty 1999, czy po lifcie marzec 1999 - 2004? Sprawdzałeś błędy według opisu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 ? Ważna sprawa od 2000 roku błędy odczytasz programem EVOSCAN i kablem, bo numer z drutem i kontrolką check engine już nie działa.
michaelsoltys - 20-05-2013, 12:31
model jest przed liftowy, ale mam odb2 pod kierownica, i mechanik niby się połączył z komputerm. 23 błedy, skasowane, nie pojawiły sie ponownie. Ale po przejechaniu ok 50km, wyskoczyła pomarańczowa kontrolka silnika.
volve - 20-05-2013, 12:50
Skoro przed liftowy, to tak jak podał wichura, możesz sobie sam wymrugać błędy.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
michaelsoltys napisał/a: | 23 błedy |
23 błędy, czy błąd nr 23 ?? Bo to duża różnica
Sprawdź jaki to błąd i napisz na forum. Swoją drogą to ciekawy mechanik, skasować błędy bez sprawdzenia danych czujników, których dotyczą te błędy...
wichura1 - 20-05-2013, 13:32
Jeżeli błąd 23 camshaft position (CMP) sensor. Czujnik położenia wałka rozrządu o oznaczeniach: MD327107 (katalogowe) J5T23071 (fabryczne)
Może się uda naprawić. Tutaj jest opis naprawy.
michaelsoltys - 20-05-2013, 18:16
nie, 23 sztuki błedów, ale on mówił że podpinał się komputerem. I fakt faktem pod kieronicą nad pedałem gazu mam złacze obd2
|
|
|