To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Przepływomierz jak się go czyści?

arttur19 - 18-05-2013, 11:39
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Przepływomierz jak się go czyści?
mam problem tak jak w temacie chodzi mi o to jak się czyści przepływomierz?
carisma 1.9 DID 2002 rok

andy1980 - 11-06-2013, 12:48

Witam.

Podjąłem się niedawno próby wyczyszczenia przepływomierza w Carismie 1,9 DID. Niestety próba ta zakończyła się katastrofą ;)

Otóż objawy były następujące: samochód od jakiegoś roku może dłużej strasznie mulił, czasami miał moc, a czasami wcale. Nie bardzo wiedziałem od czego jest to zależne. Kilka razy przeszedł w tryb awaryjny z zapaloną kontrolką silnika. Pojechałem do jednego mechaniora, podpiął kompa coś namieszał i stwierdził, że przepływomierz pada (wizyta 100zł). Nie bardzo go zrozumiałem co zrobił, ale na jakiś czas samochód znowu zaczął jeździć .... po miesiącu wszystko znowu było jak przed wizytą.... brak mocy.

Poczytałem trochę na różnych forach jak wyczyścić przepływomierz i wszędzie zasada była taka sama, wyczyścić drucik z osadów.

Dla tych którzy nie widzą ;) w Carismie jest przepływomierz z tzw. gorącym drutem. Podczas pracy silnika drut się nagrzewa, powietrze wpadające przez filtr powietrza studzi go i na tej podstawie komputer oblicza ile powietrza dostaje się do silnika dostosowując do tego mieszankę paliwa.

Do wyczyszczenia użyłem benzyny ekstrakcyjnej tak jak wyczytałem. Wymontowałem przepływomierz (10 min roboty). Nalałem benzyny do spryskiwacza do kwiatków ;) i spryskałem wszystko w środku. Popłynął niezły syf. Tylko, że u mnie zamiast jednego drucika, były jeszcze 2 bardzo cienkie (w sumie 3 szt.) Postanowiłem wyczyścić je super dokładnie i użyłem do tego cieniutkiego pędzelka i wtedy doszło do katastrofy. Jak tylko dotknąłem drucik nr 2 rozpadł się. Zamontowałem przepływomierz ponownie. Oczywiście paliła się kontrolka od silnika, mocy kompletny brak.

Poniżej zdjęcie wnętrza przepływomierza z trzema drucikami:




https://imageshack.com/i/0aprzeplywomierzij

W tej sytuacji nie miałem wyjścia jak kupić drugi przepływomierz. Najpierw pomyślałem nad nowym oryginalnym Simensa jednak ceny zwaliły mnie z nóg. Zamienniki, każdy odradzał kosz ok 200zł hiszpański czy chiński. Kupiłem używany oryginalny z VOLVO S40 V40 po lifcie 1.9d DCI koszt z wysyłką 150zł.

Samochód chodzi jak nowy ma ze 30% mocy więcej niż przed awarią.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to są dane przepływomierza montowanego w Carismie 1.9 DID : SIEMENS 5WK9 632 >PBT-GF30< H7700104426 7700114778

Przepływomierz ten był montowany w wielu samochodach m.in. w Volvo i Renault.

Jeśli chodzi o czyszczenie to być może trochę przesadziłem, jednak strata niewielka bo i tak przepławka była do wymiany. Czytałem też, że można użyć do czyszczenia specjalnego środka w spray firmy CRC Air Sensor Clean.

Jeśli ktoś nie będzie miał mocy w swojej Carismie 1,9 DID i uda mu się to naprawić czyszcząc przepływomierz, niech napisze jakiego środka użył i jak to zrobił.

Pozdr!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group