To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Silnik 6A13 - rozbiórka na części

jkrzysztof80 - 20-05-2013, 10:19
Temat postu: Silnik 6A13 - rozbiórka na części
Niedługo będę rozbierał silnik 6a13 na części pierwsze, więc mam pytanie czy ktoś jest zainteresowany fotorelacją, ewentualne uwagi, komentarze i krytyka mile widziana. Czekam na odpowiedzi. Jeśli nie będzie zainteresowania proszę moderatora o zamknięcie tematu.

Wczoraj zajechał

anwi - 20-05-2013, 17:25

ja jestem mega ciekawy!!

na początek chętnie bym zobaczył foto z miarką przy kanałach ssących i wydechowych,

rozbierasz i składasz na "nowo" czy na czesci??

jkrzysztof80 - 20-05-2013, 21:41

Zacznę prawdopodobnie w następny weekend bo muszę opróżnić garaż z resztek od vrki po za tym teraz mamy tu długi weekend więc raczej nie będę siedział w domu.

Cytat:
rozbierasz i składasz na "nowo" czy na czesci??

Rozłożę zobaczę co padło (prawdopodobnie uszczelki pod głowicami - więc dam do szlifowania) i złożę. Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie, planuję też pomalować jak będzie czas jeśli nie to dokładne czyszczenie mnie czeka.

Liczę na pomoc znawców lub mechaników, chociaż widzę że jest małe zainteresowanie tematem :(

MKV - 21-05-2013, 07:49

jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?

white90 - 22-05-2013, 00:20

MKV napisał/a:
jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?


Z tego co wiem to sam silnik :)
wiązka, komputer itd idzie z silnikiem z Krisowej VR'ki ;)
Kris ja jestem bardzo ciekawy fotorelacji bo napewno przyda mi sie bardzo :)
Za jakis czas moge Ci pomoc z prowadzeniu tej fotorelacji hehe
Pozdrawiam

MKV - 22-05-2013, 12:23

white90 napisał/a:
MKV napisał/a:
jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?


Z tego co wiem to sam silnik :)
wiązka, komputer itd idzie z silnikiem z Krisowej VR'ki ;)


Nie no to ja potrzebuję silnika z wiązką i komputerem żeby zrobić VR2 z mojego V6

white90 - 22-05-2013, 15:56

Może mi się wydawać ale jeśli masz V6 to instalacja w TT może sie różnić minimalnie albo wcale
tzn wystarczy że będziesz mieć ECU z TT i silnik powinien zagrać ;)

jkrzysztof80 - 22-05-2013, 21:50

Cytat:
na początek chętnie bym zobaczył foto z miarką przy kanałach ssących i wydechowych,

Fotki już nie długo

MKV napisał/a:
white90 napisał/a:
MKV napisał/a:
jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?


Z tego co wiem to sam silnik :)
wiązka, komputer itd idzie z silnikiem z Krisowej VR'ki ;)


Nie no to ja potrzebuję silnika z wiązką i komputerem żeby zrobić VR2 z mojego V6

Silnik bez wiązki ale ECU gdzieś tam mam także dorzucić mogę
a rozpiska pinów w VR jest tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68498

Bartek - 23-05-2013, 09:37

white90, wydaje Ci się - różni się wieloma szczegółami - oczywiście można zbudować wiązkę na podstawie wiązki z n/a, ale po co jak są gotowe fabryczne. Do zmiany/pociągnięcia na oko ok. 20 kabli......
jkrzysztof80 - 23-05-2013, 09:53

Bartek, łatwiej pociągnąć przewody czy lepiej zmienić okablowanie?
Bartek - 23-05-2013, 21:28

Wg mnie lepiej zmienić na oryginał, rzeźba we wiązkach to ostateczność, gdy nie masz innego wyjścia.
jkrzysztof80 - 03-06-2013, 22:02

Ok powoli zaczynam zabawę :D

fiole1, kilka fotek dla ciebie



Jak coś jeszcze chcesz z miarką to pisz
Mocowanie kanałów wydechowych jest na 7 śrubach 14mm z obu stron 4 na dole i 3 na górze

dla potwierdzenia :)


tyle na dziś
Jeśli ktoś potrzebuje dokładniejsze foto niech pisze.

anwi - 04-06-2013, 10:32

wymiary silnika, zewnętrzne, czasem ktoś chce gdzie go włożyć a nie wie czy starczy miejsca, zaraz poszukam przykładowe foto
jkrzysztof80 - 04-06-2013, 20:21

Tutaj są wymiary bez turbin oczywiście
Wysokość 60 cm do korka wlewu oleju

szerokość 62 cm do najdalej wystających brzegów rozrządu

i długość 60 cm od mocowania do wystającego termostatu

Dla tych którzy szukają numerów silnika są od strony łączenia silnika ze skrzynią


Dziś zabrałem się za ściąganie pokryw zaworów
najpierw przednia

oto śruby wystarczy klucz 10mm
najdłuższą zaznaczyłem na czarno
najkrótsze na niebiesko
i pozostałe na czerwono
śruby mają gumowe podkładki do uszczelnienia


po zdjęciu pokrywy





oraz tylna
wbrew pozorom jest troszkę inaczej
czarna ma tą samą długość co z przodu
czerwone są te same co z przodu
a na żółto zaznaczyłem średniej długości śrubę



oczywiście nie można zapomnieć o plastikowej pokrywie rozrządu 3 tej samej długości śrubki (ponieważ przedniej pokrywy rozrządu nie było wydaje mi się że jest podobnie)






Jeśli ktoś potrzebuje żeby coś jeszcze zmierzyć niech da znać.
Mam nadzieję że nie zanudziłem - śrubka po śrubce :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group