[96-02]Colt CJ0 - sonda lambda colt V
pkret - 20-05-2013, 14:48 Temat postu: sonda lambda colt V Witam,
Warsztat zamontował mi uniwersalną sondę lambdę marki bosch. Niestety lampka check engine znów się zaświeciła. Podłączenie do komputera w ASO nie wykazało błędów. Najprawdopodobniej sonda marki bosch nie współpracuje dobrze z miśkami. Ktoś miał podobny problem? Pozostaje mi zakup oryginału w ASO czy jakaś inna uniwersalna lepiej się spisze?
Anonymous - 20-05-2013, 19:06
Bosza wrzuć do kosza, jaki kiedyś napisał Krzyzak. Kupujemy sondy NGK/NTK lub Denso.
Ale to na marginesie.
Kolejna rzecz - świeci się CE i jednocześnie brak błędów? To się kompletnie nie trzyma kupy. W którym ASO tak stwierdzili?
pkret - 20-05-2013, 19:09
Troszkę źle napisałem. W ASO stwierdzili, że do wymiany lambda więc mój nie-ASO wpakował boscha. Lampka zaświeciła i ich koledzy podłączyli do nie ASO-komputera i nic im nie wyszło. Wiem, że dziwne ale tak to jest jak się do pana Kazia oddaje a nie do kogoś w temacie. A jak wymienię na Denso jest szansa, że zgaśnie? Bo NGK to prawie 900 zł kosztuje.
Anonymous - 20-05-2013, 19:21
Jeśli Bosch to sonda uniwersalna, to raczej powinna pasować. Jeśli błąd pojawił się natychmiast po jej założeniu, można przypuszczać, że Twój mechanik źle podłączył przewody.
Nigdy nie słyszałem, by NGK/NTK czy Denso źle współpracowały z Miśkami. Może dlatego, że były montowane fabrycznie.
I wcale nie musisz kupować oryginału NGK za 900 PLN (chyba cena z ASO, bo w "normalnych" sklepachy cena jest prawie 3x niższa) czy Denso (zapewnie jeszcze droższa), a sondę uniwersalną, którą montuje się do oryginalnej wtyczki. Czteroprzewodowa uniwersalna sonda NGK/NTK bez wtyczki kosztuje 70-100 PLN. Montaż można wykonać samemu, można zlecić mechanikowi/elektrykowi.
pkret - 20-05-2013, 21:15
Po wymienia parę dni pojeździł i znów się zapaliła lampka. Wydaje mi się, że on kupił bosha z wtyczką więc pomyłka w podłączeniu odpada. Chciałbym kupić nową z wtyczką - tak, żeby kupić, w 10 minut zainstalować i zapomnieć. Kompletnie się jednak nie mogę połapać co kupić. http://www.motointegrator...ndy-lambda.html
Tutaj jest chyba z 10 rodzajów. I która pasuje do mojego?
Gdzie można kupić tę sondę, o której piszesz?
Anonymous - 21-05-2013, 23:18
A np. tutaj
leebailong - 17-06-2013, 09:38
Witam.
Mam poewien problem z doborem sondy lambda do mojego auta. Zdecydowalem sie na uniwersalna ntk, sa jednak jej dwie rodzaje: z masa zaizolowana i z masa na obudowe.
http://www.e-ngk.pl/uniwe...c-12_19_30.html
Od czego zalezy, ktory rodzaj trzeba wybrac?
Pozdrawiam.
ZPL - 09-07-2013, 18:34
Witam wszystkich Forumowiczów! Mam Colta z 2001 roku 1.3 benzyna. Generalnie nic się nie psuło do tej pory...mianowicie zaświeciła mi się lampka silnika ale poza tym nic się nie dzieje,motor chodzi równo itd. Poradzicie coś?
eaglee - 09-09-2013, 13:29
ZPL napisał/a: | Witam wszystkich Forumowiczów! Mam Colta z 2001 roku 1.3 benzyna. Generalnie nic się nie psuło do tej pory...mianowicie zaświeciła mi się lampka silnika ale poza tym nic się nie dzieje,motor chodzi równo itd. Poradzicie coś? |
U mnie to samo. Zatankowałem dobrym paliwem z BP i znikło.
figi - 09-09-2013, 17:21
@pkret
Tu masz liste zastosowań wg. katalogu DENSO:
http://www.denso-am.pl/ca...Txt=&srchType=3
Zarówno "uniwersalne" (do wlutowania złaczki jak i "direct-fit" z gotową wtyczką. Wygląda na to, że oprócz rocznika, wyróżnikiem jest długość kabla czyli zapewne miejsce montażu sondy. Wg katalogu NGK mają jeden typ zarówno do 1.3 i 1.6 więc można założyć, że wszystkie będą ok - kwestia tylko żeby kabla Ci starczyło.
http://www.ngk.de/nc/pl/w...W/LAMBDASONDEN/
Pomierzyć, wybrać, spisać nr katalogowy i wio do InterCarsu czy innego z czesciami to Ci znajdą albo powiedzą co zamiast tego.
Pozdr
FiGi
konradzik24 - 14-05-2018, 00:09
Dobry wieczór,
Postanowiłem odświeżyć temat Od niedawna jestem posiadaczem Mitsubishi Colt 1.6 GLX 90 KM (4G92) i jestem bardziej niż pewny, że mam do wymiany sondę lambda (coś grzechocze w środku, wyskakuje check engine, falują obroty na niskich obrotach). Niestety we wszystkich znanych mi hurtowniach powiedzieli, że nie produkują już sondy denso (234000, 8112, 11F03, fi 18 x 1,5; długość przewodu 25 cm) -->
W związku z powyższym zwracam się do Was Drodzy Mitsumaniacy czy ktoś może podejmował się operacji (zakończonej sukcesem) wymiany sondy wśród obecnych produktów na rynku? Zastanawiam się nad:
LINK
Pozdrawiam.
[ Dodano: 06-01-2020, 10:22 ]
Może późno ale lepiej niż wcale
Jakby ktoś natrafił na taki problem jak ja to sonda DENSO DOX-1441 spisuje się doskonale. Jednak w moim przypadku to nie była jedyna usterka
Konieczna była jeszcze wymiana cewek zapłonowych i dwóch z czterech przewodów zapłonowych
|
|
|