Pajero III - [3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4
dziakoni - 20-05-2013, 22:13 Temat postu: [3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4 Na początku chce się przywitać. Zakupiłem Pajero DID 2000rok z silnikiem 3.2 i tu mam problem przy załanczaniu napędu na 4 słysze jak coś szumi pod spodem autka kontrolki zapalają sie na zielono lecz po przejechaniu powyżej 15 km na godzine kontrolki gasna i brak jest napędu na 4 koła . Szumienie dochodzi z reduktora chyba jakaś pąpka lecz jak odłącze przewód nie ma tam żadnego powietrza czy dobrze rozumiem koło reduktora jest pompka czy to coś zupełnie innego. na co mam zwrucić uwagę proszę o pomoc
zbyszekm2 - 20-05-2013, 22:59
Trzeba zaczac od sprawdzenia elektrozaworkow, przewaznie co jakis czas trzeba je wymienic.
dziakoni - 20-05-2013, 23:12 Temat postu: elektrozawory Ok rozumiem lecz czy mozesz mi powiedzieć czy z urządzenia co jest przy reduktorze co brzęczy jak przełancza sie na 4 koła powinno iść powietrze czy nie
czortunio - 21-05-2013, 00:55
Cytat: | i tu mam problem przy załanczaniu napędu na 4 słysze jak coś szumi pod spodem autka kontrolki zapalają sie na zielono lecz po przejechaniu powyżej 15 km na godzine kontrolki gasna i brak jest napędu na 4 koła . |
Gasną - znaczy zapala się środkowa pomarańczowa i miga ? Czy aby na pewno tracisz napęd na 4 koła, czy tylko nie świecą kontrolki, bo to nie jest równoznaczne ?
Napędy zapewne dalej masz.
Pod spodem to co szumi przy przełączaniu napędów to silniczek. Bardzo dobry objaw, że szumi - znaczy przełączanie działa.
Cytat: | Ok rozumiem lecz czy mozesz mi powiedzieć czy z urządzenia co jest przy reduktorze co brzęczy jak przełancza sie na 4 koła powinno iść powietrze czy nie |
Nie. To jest elektryczny silnik. A wężyk który tam zapewne widziałeś, to tylko odpowietrzenie.
Zawsze możesz zrobić diagnostykę i odczytać błędy skrzyni rozdzielczej. Jak ?
Pod kierownicą, po prawej stronie masz złącze diagnostyczne. Zwierasz pin 1 i 4 przełączasz stacyjkę na zapłon i patrzysz na środkową pomarańczową kontrolkę na wskaźniku napędów. Długie błyski to dziesiątki, krótkie to jedności.
Poniżej tabela z opisami:
http://obrazki.elektroda...._1369090330.jpg
http://obrazki.elektroda...._1369090332.jpg
A tu może znajdziesz coś przydatnego: manual.pajero4x4.ru
Powodzenia.
dziakoni - 21-05-2013, 07:52
Kurcza czortunio o taką odpowiedż mi chodziło bardzo dziękuję będe dziś testować ale właśnie żadna kontrolka środkowa mi się nie zapala wogóle nie zapala mi się tylko te 4 koła zielone, a napędu napewno nie mam i myśle że reduktor też się nie załancza ponieważ nie widze (czuje) aby miał większą moc a wyższe obroty.
zbyszekm2 - 21-05-2013, 08:35
Musisz sprawdzić elektrozawory, jak otworzysz maskę są po prawej stronie, pod filtrem powietrza. Sprawdź czy są podpięte przewody gumowe i sprawdź podłączenie elektryczne.
czortunio - 21-05-2013, 09:22
dziakoni napisał/a: | Kurcza czortunio o taką odpowiedż mi chodziło bardzo dziękuję będe dziś testować ale właśnie żadna kontrolka środkowa mi się nie zapala wogóle nie zapala mi się tylko te 4 koła zielone, a napędu napewno nie mam i myśle że reduktor też się nie załancza ponieważ nie widze (czuje) aby miał większą moc a wyższe obroty. |
Jeśli już zgasną Cie zielone koła, to nic nie przełączysz. Ale po "zgaśnięciu kół", powinien zachować pozycję skrzyni rozdzielczej jak przed. No ale to tylko taka dygresja
wojtas gst - 21-05-2013, 09:57
dziakoni, popraw tytuł tematu, bo razi w oczy..
dziakoni - 21-05-2013, 16:06
Więc po zwarciu 1 i 4 wtyku nic się nie dzieje sprawdze kontrolke może przepalona
Ok kontrolka wymieniona lecz zapala się tylko dolna a środkowa nie,niema nawet jak bo do niej nie dochodzi zadna lampka a jak włacze zapłon to po ok 2 sekundach gasną zielone i ta pomarańczowa kontrolka na tylnym napędzie i nic nie miga prosze co mogę jeszcze sprawdzić
czortunio - 21-05-2013, 16:24
środkowa pomaranczowa kontrolka dyferencjału nie miga ? A w ogóle Ci się świeci kiedykolwiek (po przełączeniu na 4HLC, 4LLc) ?
dziakoni - 21-05-2013, 16:31
tak środkowa wogóle nie świeci nigdy
[ Dodano: 21-05-2013, 16:43 ]
Przepraszam moja wina już znalazłem odpowiedzialną kontrolke za środkowe światełko i podaje kody błedów 25 ,33, 41
Jednak chyba załącza na 4 koła bo jak jestem pod samochodem i włącze na 4 kola to przedni wał nie kręci sie jest opór z tylnym a jak wyłacze 4x4 to wał przód chodzi lużno
czortunio - 21-05-2013, 20:29
Tak jak mówiłem. Jeśli zaczyna migać - napęd masz taki jaki przed. To ważna informacja, żebyś się bardzo nie stresował sytuacją
Wyżej w moim poście masz opisy błędów. Gdzieś w dokumentacji na manual.pajero4x4.ru do każdego błędu jest ścieżka diagnostyki. Jak znajdę to dam Ci linka - ale lepiej szukaj sam
Więcej na tą chwilę nie pomogę, bo sam póki co do tego etapu doszedłem. Tyle, że mi środkowa kontrolka zaczyna migać po dłuuugiej jeździe.
dziakoni - 21-05-2013, 21:24
Dziękuje za twoją pomoc jak odpiełem kleme i załączyłem 4x4 to wyskoczył jeden błąd i tu musze szukac jest to bład 33 ale nie wiem co on oznacza może któryś z kolegów coś wie na ten temat?
zbyszekm2 - 21-05-2013, 21:26
Zawsze jest tak, ze jak nie działają poprawnie zaworki, albo odpięte jest podciśnienie, albo siłownik nie zapina, to napęd zawsze jest na 4h.
dziakoni - 21-05-2013, 21:56
zbyszekm2 napisał/a: | Zawsze jest tak, ze jak nie działają poprawnie zaworki, albo odpięte jest podciśnienie, albo siłownik nie zapina, to napęd zawsze jest na 4h. |
Wszystkie przewody gumowe wężyki sprawdziłem są podpięte, siłownik nie zapina jak to sprawdzić i te elektrozawory jak sprawdzić prosze o pomoc
|
|
|