To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY4A 2.0] Zbyt duże spalanie

leszekny - 21-05-2013, 19:47
Temat postu: [CY4A 2.0] Zbyt duże spalanie
Witam
W moim Lancerku 2.0 benzyna z 2008 roku od kilku miesiecy zauważyłem średnio o 2 litry na 100km większe spalanie, to nie jest raczej normalne i nie jest to związane z używaniem AC. Przy naprawdę spokojnej jeździe (max 120km/h) na odcicnku 50km ciężko mi wogóle zejść poniżej 10l/100km.
Przebieg jaki jest około 75k więc nie jest to dużo, wymiany oluju robione regularnie.
Zanim udam się gdzieś do mechanika chciałbym Was zapytać co może być przyczyną takiego zachowania, może istnieje sposób na poprawienie czegoś w garażu własnoręcznie.

Pozdrawiam

RalfPi - 21-05-2013, 20:44

Hej :)
1) niedopompowane koło
2) szemranej jakości paliwo
3) Zaciśnięta któraś ze szczęk od hamulca.
4) Coś się w kompie poprzestawiało

1,2,3 w mojej opinii bardzo prawdopodobne.
Pozdrowienia!

Luk - 21-05-2013, 20:48

Zapieczony zacisk hamulcowy, klocek cały czas ociera o tarczę, generując opory toczenia. Łatwe do sprawdzenia po jeździe i delikatnym hamowaniu felga nie powinna być mocno ciepła. Przeważnie występuje w tylnych hamulcach, ze względu na ich rzadsze używanie.
U mnie generowało wyraźnie większe spalanie, a felga po parokilometrowej jeździe była gorąca. Klocki do wyrzucenia :)

leszekny - 21-05-2013, 20:53

RalfPi napisał/a:
Hej :)
1) niedopompowane koło


2,2
Cytat:

2) szemranej jakości paliwo


orlen na zmianę z innymi stacjami
Cytat:

3) Zaciśnięta któraś ze szczęk od hamulca.


alusy w normalnej temperaturze
Cytat:

4) Coś się w kompie poprzestawiało

?
Cytat:

1,2,3 w mojej opinii bardzo prawdopodobne.
Pozdrowienia!


znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania?

Trik - 21-05-2013, 21:10

Filtr powietrza wymieniałeś? Może auto ma za mały oddech?
leszekny - 21-05-2013, 21:50

Trik napisał/a:
Filtr powietrza wymieniałeś? Może auto ma za mały oddech?


Tak, dwa lata temu ale co jakis czas go odkurzam

Lucas123w - 21-05-2013, 21:51

leszekny napisał/a:
znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania?


Szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegu wystepuje ??

leszekny - 21-05-2013, 22:03

Lucas123w napisał/a:
leszekny napisał/a:
znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania?


Szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegu wystepuje ??


Tego nie zauwazylem, dodam ze mam automat

Lucas123w - 21-05-2013, 22:11

To takie pytanie jakie filtry wymieniałeś, świece itp. ?
Czasami takie pierdoły potrafią zwiększyć spalanie.

leszekny - 21-05-2013, 22:47

Lucas123w napisał/a:

Olej i filtr oleju wymieniony w styczniu, powietrza sprawdziłem i odkurzylem dodatkowo kilka dni temu, paliwa nie zmienialem

Uwex - 22-05-2013, 09:25

Może siadł któryś z czujników (a jest ich trochę) i podaje złe dane do komputera ?
Ale to już raczej w swoim zakresie nie do zlokalizowania.

Silverrr - 22-05-2013, 21:09

Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania :mrgreen:
leszekny - 22-05-2013, 21:21

Silverrr napisał/a:
Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania :mrgreen:


Ja robie trase 50 km srednio 45-50 minut, a to nie jet jakas szybka jazda. Kiedys spalanie mialem na tej trasie 8 do 8,5l/ na 100km. Teraz ciezko mi zejsc ponizej 10 wiec cos jest nie tak. Jutro zainwestuje w nowy filtr powietrza, moze sie poprawi

jaca87 - 22-05-2013, 23:26

Silverrr napisał/a:
Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania :mrgreen:


Jak już mówimy o minimum to, ja na trasie Gliwice - Katowice A4 (jeżdżę codziennie do pracy) jazda max. eco czyli 80-90 km/h daje spalanie 6.4 z tempomatem ustawionym na 90 km/h - 7 l/100km.

Generalnie zawsze z tempomatem mam około 0.5l większe spalanie.

Gwarantuje ci jak byś tą samą trasę jechał 70km/h to spalanie było by -10% więc 90 km/h nie jest najbardziej oszczędną wersją ale ma najlepszy stosunek prędkość/spalania. Przy 140 robi się okolica 9 a nawet ponad więc różnica jest ogromna.

$iwy - 22-05-2013, 23:42

Radziłbym jeszcze raz sprawdzić hamulce. Gorąca felga to już efekt krańcowy. Proponowałbym sprawdzić (dotknąć) temperaturę piasty, która przy normalnej jeździe nie powinna parzyć i być podobna na kołach jednej osi. Ja właśnie walczę z lewym tyłem , który mi się ponadprzeciętnie grzeje i jest to odczuwalne na spalaniu i minimalnie odczuwalne przy przyspieszaniu. Podejrzewam przycinający się tłoczek w zacisku (bębny na pewno są w porządku). Ktoś wcześniej wymieniał klocki hamulcowe - czy na pewno pomogło ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group