Outlander II GEN Techniczne - Serwis pogwarancyjny
kamilkampo - 22-05-2013, 12:55 Temat postu: Serwis pogwarancyjny Witam, posiadam Outlandera 2.0 DID 2009 r. przebieg 42tys. Minął ponad rok od ostatniego serwisu gwarancyjnego. Jaki serwis teraz zrobić? Co wymienić? Dzwoniłem do 2 ASO. W pierwszym powiedziano mi cene 1150 zł za wymiane standardową czyli olej,f.oleju,f.powietrza,f.klimatyzacj. W drugim cena 1350 zł w tym wymiana standardowa + płyny: hamulcowe,skrzyni biegów,dyferencjał i coś chyba jeszcze.
Co tak naprawde trzeba wymienić w moim przypadku i czy musze koniecznie robić to w ASO?
Ich ceny mnie czasem powalają.
Z góry dzięki za odpowiedz.
JCH - 22-05-2013, 13:41
Nie musisz tego robić w ASO. A już na pewno nie w RM Filipowicz
W książce gwarancyjnej / instrukcji obsługi powinieneś mieć wykaz czynności przy danym przebiegu lub okresie użytkowania. Kup olej i filtry gdzieś na rynku i zapytaj o samą robociznę w dowolnym zaufanym serwisie lub w Auto-Krak - zdaje się, że jako Mitsumaniaki mamy tam rabat - poszukaj, powinno być na Forum.
Wydaje mi się, że 42 tys. km to na wymianę oleju w skrzyni i dyferencjale to za wcześnie. W moim OBK było to 60 tys. km (co i tak wydaje mi się jakoś szybko )
kamilkampo - 22-05-2013, 14:16
Dzięki za info
Tux - 22-05-2013, 14:27
Ja skorzystałem z rady Forumowiczów i swojego serwisuję u Leszka w podkrakowskich Pielgrzymowicach. Póki co jest OK.
Tutaj wątek na Forum http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221
Trik - 22-05-2013, 19:56
JCH napisał/a: | Wydaje mi się, że 42 tys. km to na wymianę oleju w skrzyni i dyferencjale to za wcześnie |
Zwróć uwagę na to, że lista czynności przeglądowych określa 2 kryteria: przebieg i czas, w zależności co nastąpi pierwsze.
sztucjan - 22-05-2013, 20:34
Zadzwon po prostu do ASO i spytaj jakie elementy nalezy serwisowac przy takim przebiegu. Jak zapytasz to z pewnoscia Ci udziela takiej informacji a przeciez nie musisz obowiazkowo robic u Nich przegladu
JCH - 22-05-2013, 20:46
Trik napisał/a: | Zwróć uwagę na to, że.... | Zwracam
JCH napisał/a: | W książce gwarancyjnej / instrukcji obsługi powinieneś mieć wykaz czynności przy danym przebiegu lub okresie użytkowania. | Jednakowoż skoro w niektórych samochodach nie przewiduje się w ogóle wymiany oleju w skrzyni, w OBK zaś po 60 tys. km. więc nie spodziewam się, żeby w OII wymiana była przewidziana przy 45 tys. km lub 3/4 latach.
edit:
http://mitsubishi.autogt.pl/lista_przegladow
Dla OII 2.0 DID:
Olej w skrzyni - co 200 tys. km lub co 10 lat
Olej w skrzyni rozdzielczej - co 100 tys. km lub co 3 lata
Olej w tylnym dyferencjale - co 80 tys. lub co 3 lata
Trik - 23-05-2013, 00:03
borsak1 - 23-05-2013, 08:41
kamilkampo napisał/a: | Outlandera 2.0 DID 2009 r. przebieg 42tys |
gdzie ty tym jeździsz tylko 42 tysiące ?
mitsu00 - 23-05-2013, 23:39
borsak1 napisał/a: | kamilkampo napisał/a: | Outlandera 2.0 DID 2009 r. przebieg 42tys |
gdzie ty tym jeździsz tylko 42 tysiące ? | A co.....? Moze kolega do kosciola ma blisko
kamilkampo - 26-05-2013, 09:39
Heheh, dokładnie tak kościół mam blisko Mam 2 auta a ten jest moim dodatkowym co do wymiany, zakupiłem f.paliwa,f.oleju,f.klimatyzacji,f.powietrza oraz olej i pojechałem do normalnego serwisu, nie ASO. Zastanawia mnie tylko fakt że weszło tylko 4 litry, a na miarce oleju jest w tym momencie ponad stan. I nie wiem czy wyciągnąć troche czy tak zostawić.
P.s za części zapłaciłem ok 400 zł, za robocizne 150zł.
bonito - 26-05-2013, 11:09
kamilkampo napisał/a: | Zastanawia mnie tylko fakt że weszło tylko 4 litry |
Nic dziwnego że weszło 4 litry - dokładnie tyle mieści się w 2.0 TDI (specyfikacje czasami podają 4,2 - wtedy jest "pod korek").
bonito
kamilkampo - 26-05-2013, 13:40
A czy może być stan oleju ponad kreske "MAX" ?
lexus - 27-05-2013, 13:00
Według mnie w instrukcji chybA jest 3,7 L ,MNIE OSTATNIO PRZELALI 1LITR bo pan myślał że olej ma 4l więc wróciłem i musieli spuścić ale jak jest 2-3 setki to problemu nie ma ,i tak zaraz się wypali ,jak to w 2tdi
|
|
|