Nasze nieMiśki ;-) - Alfons 147 JTD 16V
bart1924 - 22-05-2013, 23:00 Temat postu: Alfons 147 JTD 16V Witam wszystkich!
Chciałbym Wam przedstawić moją Alfinę, która została sprowadzona z Luksemburga. Generalnie po pól roku poszukiwań powoli zacząłem wątpić, że znajdę coś ciekawego, bo każda następna okazywała się większym trupem Samochód trafił w moje ręce z przednim zawieszeniem do wymiany (o dziwo przy 190tys były oryginalne wahacze) i wieloma pierdołami z którymi powoli robię porządek.
Zawsze chciałem sobie sprawić Alfę, ale rozum wygrywał - nie tym razem
Silnik: 1.9 JTD 16V 140KM
Rok produkcji: 03.2003
Wersja: Distinctive
Przebieg (teoretyczny): 192tys
Kolor: Nero Fuoco
Wyposażona m.in. w:
- ABS, ASR, ESP,
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
- wspomaganie kierownicy,
- 6 poduszek,
- elektryczne szyby przód i tył,
- elektryczne podgrzewane lusterka,
- skórzane, podgrzewane fotele,
- centralny zamek,
- tempomat,
- follow me home,
- felgi 17" alu lato, 15" stal zima,.
Co zrobiłem:
- wymiana wahaczy przednich górne i dolne, łączniki stabilizatora, zbieżność,
- osłona przegubu wewnętrznego, którą rozwaliłem wymieniając wahacze
- rozrząd z pompą wody,
- filtry, olej,
- czyszczenie kolektora tyle ile się dało, klapy gaszącej i zaślepienie częściowe zaworu egr,
- czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania,
- wymiana tylnych klocków (zapieczone prowadnice i z jednego klocka została tylko blacha),
- nabicie, sprawdzenie, odgrzybienie klimatyzacji,
- wymiana dolnej tapicerki bagażnika,
- malowanie zacisków na najszybszy kolor,
- malowanie tłumika na czarno,
- naprawiony ogranicznik drzwi.
Plany:
- wymienić wieszaki tłumika,
- silniczek spryskiwaczy reflektorów,
- lampka w bagażniku nie działa,
- wymienić olej w skrzyni,
- wymienić płyn hamulcowy,
- zakup felg aluminiowych na zimę,
- konserwacja podłogi,
- końcówka tłumika,
- białe boczne kierunki,
- lampy z czarnym środkiem,
- obniżenie 30mm (amortyzatory i sprężyny),
- intercooler przedni FMIC,
- chip.
Po wypłacie biorę się za lakier (prawdopodobnie Megs UC, PB Black Hole, Collinite 476 lub PB Red) i czyszczenie/konserwacja skóry Gliptone G12,G13
Z autka jestem bardzo zadowolony, a najbardziej z właściwości jezdnych i silnika. Żeby nie było tak pięknie to dodam, że zawieszenie słabo wybiera nierówności i jest dość głośne.
wyderka - 22-05-2013, 23:20
kolega mnie taką parę razy przewiózł, daje to rady
wookash83 - 23-05-2013, 10:51
wygląda zacnie
marrok - 23-05-2013, 11:47
Prezencja jak najbardziej ok, życzę bezawaryjności, mój kuzyna miał 156 i mimo że wygląd miała super po roku się pozbył - za dużo awarii i kosztów się zrobiło. Życzę by ten modle był niezawodny i sprawował się jak wygląda-czyli b. dobrze
bart1924 - 23-05-2013, 23:55
Dziękuję za miłe słowa! Ja też mam nadzieje, że nie będzie z nią dużych problemów, aczkolwiek zakup był przemyślany i wiedziałem w co brnę
Za mną prawie trzy miesiące jazdy (zrobione 6000km) i jak na razie alfons sprawuje się ok poza skrzypiącym fotelem kierowcy
Ostatnie spalanie na trasie dom-Wiedeń-dom (1200km) liczone z dystrybutora - 5,1l
Marcin-Krak - 24-05-2013, 09:04
Ostatnio w temacie u Dominika pisałem, że niedługo forum Mitsumaniaków stanie się filia Alfomaniaków
Zadowolenia życzę i rzadkich wizyt w serwisie
szuwar - 24-05-2013, 09:24
Marcin-Krak napisał/a: | Ostatnio w temacie u Dominika pisałem, że niedługo forum Mitsumaniaków stanie się filia Alfomaniaków |
Uczciwie trzeba przyznać, że design obecny i wcześniejszy jak na tamte lata zachwycał, nie są to typowe jeździdełka wyglądające jak bryły wychodzące z tej samej prasy i doklejamy im tylko emblematy.
Widać, że zadbana pomyślności w użytkowaniu
bart1924 - 24-05-2013, 13:26
Dziękuję panowie, to właśnie design sprawia, że ludzie kupują te samochody oczami i zapominają o sprawdzeniu stanu technicznego, który jest najważniejszy.
Jeśli ktoś kupi trupa to przeklnie ten samochód bo koszt i ilość napraw może być przerażająca...
Generalnie kupiłem dość zadbany egzemplarz (albo inaczej - nie zajeżdżony), a oglądałem może z 40 sztuk. Do zrobienia zostało jeszcze sporo pierdół, ale powoli się wszystko ogarnie bo alfons musi być zrobiony na tip top
Matejko - 25-05-2013, 23:04
czy wiesz czy czesci przodu sa zamienne z alfa gt?? chodzi o lampy i maske ?
bart1924 - 26-05-2013, 22:14
Matejko napisał/a: | czy wiesz czy czesci przodu sa zamienne z alfa gt?? chodzi o lampy i maske ? |
Lampy nie podejdą, ale maska jest taka sama jak w 147 przed FL, różnica polega jedynie na rozstawie spryskiwaczy.
Matejko - 29-05-2013, 19:05
kurcze nie o lampy mi chodzilo tylko blotniki - bo na fotach wygladaja praktycznie identycznie
a maska fajnie ze pasuje do gt - 700zł, do 147-150zł
bart1924 - 30-05-2013, 11:11
Matejko napisał/a: | kurcze nie o lampy mi chodzilo tylko blotniki - bo na fotach wygladaja praktycznie identycznie
a maska fajnie ze pasuje do gt - 700zł, do 147-150zł |
Różnica konkretna w cenie, zważywszy, że maska różni się jedynie rozstawem spryskiwaczy
Błotniki niestety są inne, a dokładniej zakończenie progu.
Matejko - 30-05-2013, 13:12
dzieki za info
bart1924 - 21-06-2013, 00:25
Alfa dostała kilka nowych rzeczy, a mianowicie:
- klocki Textar na przód,
- wieszaki tłumika końcowego,
- białe boczne kierunkowskazy
- końcówkę tłumika Buzzer,
- olej skrzyni biegów Motul 75W90,
- ramki klubowe (w porównaniu do Mitsumaniaków to jakościowo wypadają bardzo słabo!),
- wyczyszczone i zakonserwowane skóry.
W następnym miesiącu alfons dostanie nowe śruby kół, filtry i olej, jeszcze się nie zdecydowałem, ale mam kilka typów:
- Amsoil AFL,
- Millers XF Longlife,
- Fuchs Titan GT1
- Valvoline Synpower
Skłaniam się ku Amsoil, ale cena jest dość wysoka bo za 5l wychodzi 200zł
Dadaj - 25-06-2013, 13:17
A czy jest gdzies wystawiona? otomoto lub allegro?
|
|
|