To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Układ kierowniczy

kedas1 - 26-05-2013, 19:40
Temat postu: [2.5 TD] Układ kierowniczy
Witam,
Panowie tym razem poruszam temat układu kierowniczego, Misiek jest pierwszym moim pojazdem z rodziny Mitsubishi za którego sterami siadłem. Do tej pory były to osobówki i parę lat temu Jeep XJ. Mam takie dziwne spostrzeżenie mianowicie przy skręcaniu nie "odbija" mi kierownica. Przykładowo przy skręcie kołem kierownicy przyjmijmy 90 stopni i dodaniu gazu bo wyjeżdżam na prostą koło kierownicy samo nie ma tendencji do powrotu jak to bywa np. w osobówkach etc. Pytanie czy cos jest zatarte w kolumnie kierowniczej?? Luzów w zawieszeniu brak, sworznie, końcówki, podpory OK. Wiem, że do regeneracji mam maglownice, ona ma luz i auto lata po drodze ale czy ona może być zatarta do tego stopnia ze blokuje sie. Czy może któreś z końcówek kierowniczy a może górne sworznie choć luzu nie mają to są zatarte (dolne już wymieniłem) ramie maglownicy wymienione, podpora układ wymieniona (cała reszta przesmarowana). Macie może jakieś sugestie czy może ten tym tak ma :DDD

Alberts - 26-05-2013, 23:35

Nie - ten typ tak nie ma. Ten typ ma normalnie jak wszystkie inne auta. Może ktoś za bardzo docisnął śrubę regulacji luzu na "maglownicy" Albo coś jest bardzo nie tak ze zbieżnością.
osieck19 - 26-05-2013, 23:35

witam
możliwe że jakaś końcówka zapieczona spotkałem się z czyś takim w innym samochodzie. Ale powinien być pisk albo inny podobny odgłos.

kedas1 - 27-05-2013, 08:00

hmm... właśnie pisków nie ma, zbieżność ustawiona. Kwestia tej sruby regulacyjnej ?? Normalnie w aucie z stawiałbym na górne mocowania - zatarte łożysko ale tu.. zonk ;) Może to być któras z końcówek lub górne sworznie. A kolumna ma jakies łożysko ?? Jeśli tak to na jakiej wysokości ?? Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji
piotr277 - 27-05-2013, 17:40

Śruba regulacyjna może być zbyt mocno dokręcona. Ale również mogą być to też wyrobione i stare krzyżaki w kolumnie kierowniczej. Najpierw jednak trzeba sprawdzić śrubę.
kedas1 - 27-05-2013, 18:38

Panowie a powiedzcie mi czy przy wymianie wspornika ukladu kierowniczego (ten przykrecany na 4 sruby) majac go w rekach pracowal wam luzno. Pytam poniewaz ja swojego aby ruszyc przy smarowaniu musialem wkrecic w imadlo. Zastanawlia mnie czy to przypadkiem nie jest moj problem.
piotr-stihl - 27-05-2013, 19:12

niedawno wymieniłem [ w L-ce ] ale to to samo
kurde byłem poszukać ten stary ale chyba wywaliłem , o ile pamiętam ma dosyć ciężko się ruszać - u mnie nie ma w nim kalamitki do smarowania

kedas1 - 27-05-2013, 19:44

zamówiłem z hurtowni innego producenta, jutro przyjdzie i porównam
jawaldek - 27-05-2013, 20:07

A olej we wspomaganiu sprawdziłeś ??
lukas 78 - 27-05-2013, 20:53

wspornik ma się dać bez większych oporów w rękach przekręcać
kedas1 - 28-05-2013, 06:48

Waldku ale czy olej miałby taki wpływ.. on jest do wymiany ale to zrobie przy okazji regeneracji maglownicy. Chciałbym w pierwszej kolejności upewnić się, czym spowodowane jest to zacinanie
jawaldek - 28-05-2013, 08:26

kedas1 napisał/a:
ale czy olej miałby taki wpływ..
Pomny wczorajszego zachowania rozrusznika w moim Miśku trzeba zaczynać od najprostszych spraw->> rozrusznik nie kręcił, wymontowany (dość kłopotliwy demontaż) na zewnątrz hula że z rąk wyrywa,na wszelki wypadek rozebrany,wyczyszczony. Zamontowany w samochodzie i cisza->> przyczyna->> poluzowana (sama się nie poluzowała,w warsztacie nie dokręcili) klema "+" na akumulatorze->>słaby prąd. Cena za dokręcenie klemy 100zł :twisted: ale rozrusznik przejrzany :mrgreen: Przy demontażu zdjęta była klema "-"
Kiedyś w porywie adrenaliny wykonałem mały skok samochodem->> zgiął się wąs od maglownicy ale nic się nie zacinało jedynie inaczej :mrgreen: ustawiła się kierownica

piotr277 - 28-05-2013, 09:20

kedas1 napisał/a:
ja swojego aby ruszyc przy smarowaniu musialem wkrecic w imadlo.

Powinien się obracać z lekkim oporem pod naciskiem siły mięśni :) Więc, to tutaj może leżeć Twój problem.

kedas1 - 28-05-2013, 19:59

a wiec przyszedł dziś wspornik innego producenta i opór na porównywalnym poziomie. Szukam dalej...
jawaldek - 28-05-2013, 20:20

kedas1 napisał/a:
Szukam dalej...
aby ułatwić Ci szukanie http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group