Carisma - Techniczne - Sonda Lambda
Adrian.7 - 29-05-2013, 17:16 Temat postu: Sonda Lambda Witam. Mam dwa pytania;
1. Czy grzałka pierwszej sondy lambda znajduje się w niej, czy jest naprawialna? (lutowanie kabli itp)
2. Czy jeżeli nie da się tego naprawić i zalecana jest naprawa, to czy opłaca się zakupić trzy razy tańszą sondę uniwersalną bez kostki czy lepiej droższą z kostką?
Czy ma ktoś doświadczenie z tymi uniwersalnymi (żywotność)?
volve - 29-05-2013, 17:23
Cytat: | 1. Czy grzałka pierwszej sondy lambda znajduje się w niej, czy jest naprawialna? (lutowanie kabli itp) |
Muszę poprawić się...u Ciebie wyskakuje błąd na sondzie tylnej
Adrian.7 - 29-05-2013, 18:20
To teraz czy ona jest 4 pinoea czy dwu i czy uniwersalna bedzie pasowac. Jesteś pewien co do tego która? ;d
rasiak1980 - 30-05-2013, 13:39
ja mam doświadczenie z uniwersalnymi ale raczej niezbyt dobrze to wspominam skończyło się na wymianie w sklepie i zakupie dedykowanej do GDI. w UK wymieniają z chęcią a w Polsce?Tu konsument w handlu detalicznym ma status śmiecia i nie ma żadnych praw a więc, podejrzewam że z wymianą będzie problem, A uniwersalna niestety działała ale jak się mocniej depnęło to wyskakiwał CE, grzałka znajduje się w środku i jet to niestety nie nienaprawialne a kable są wykonane ze stali nierdzewnej i o jakimkolwiek lutowaniu możesz zapomnieć, trzeba je zaciskać zaciskarką także najlepiej kupić dedykowaną z odpowiedniej długości kablem (ważne) i odpowiednią wtyczką i mieć święty spokój...
volve - 30-05-2013, 14:52
Najpierw posprawdzaj, czy to nie przetarty kabel itp. Tutaj masz ogólnie całą ścieżkę, co należy sprawdzić przy tym błędzie:
http://speedy.sh/hAQQP/sonda.pdf
Adrian.7 - 21-06-2013, 00:13
wymieniłem sąde na nowa uniwersalna zalutowałem kable (może coś edit bo nie za bardzo chciały się zlutować te kable) skasowałem błąd akumulatorkiem wszystko pięknie jadę sobie na działkę nic niema problemu wsiadam w auto po jakiejś godzinie zapalam i co i znów check enigine. takie pytanko czy ma ktoś doświadczenie w tym temacie czy ja źle zlutowałem czy może powinienem użyć jakiś złączek na kable czy może okazuje sie że sonda była git a kostka walnięta? ja już od zmysłów odchodzę jak widzę tą kontrolkę a zaraz na przegląd trzeba jechać wiec koledzy HELP!!
robertdg - 21-06-2013, 07:46
Kable powinno się łączyc tulejkami które powinny być w opakowaniu z uniwersalną sonda, jezeli dobrze podłaczone i prawidłowo zdiagnozowany błąd to CE nie powinno sie zapalać.
|
|
|