Sigma/Diamante Techniczne - Jak wyglądają tłumiki sigmy / diamante
VirMan - 29-05-2013, 23:05 Temat postu: Jak wyglądają tłumiki sigmy / diamante Witam zainteresowanych wydechem od naszych autek.
Osobiście przymierzam się do rekonstrukcji wydechu z nierdzewki, ponieważ jedyny dostępny w ludzkiej cenie zamiennik jest tragicznej jakości i "buczy" .
Żeby coś zbudować to trzeba wiedzieć jak, więc zebrałem do kompletu całkiem przyjemnie mruczący stary zestaw, czyli polski tłumik końcowy, oraz rurę środkową bosala którą oryginalnie miałem w samochodzie. Z Łukaszem12 testowaliśmy zestawy i mimo wszystko największą różnicę w brzmieniu powoduje część środkowa wydechu. Nawet przerdzewiały i niezbyt dobrej klasy tłumik końcowy nie psuje efektu tak , jak tania rura środkowa.
Obecnie posiadam zestaw powiedzmy standardowy i bardzo kiepski akustycznie niedorównujący przerdzewiałemu staruszkowi.
Skupiłem się na razie na dwóch elementach - tłumik na końcówce środkowego wydechu (ten który odrdzewiał ) - najczęstsza usterka rury, oraz na tłumiku końcowym.
Z poniższych zdjęć jasno widać przyczynę awarii tłumika - końcowy odcinek rury środkowej - mini tłumik wykonany jest z gorszej jakościowo stali i jako jedyny element całego zespołu posiada pojedynczą ściankę ze spawem bezpośrednio narażonym na czynnik wewnętrzny i zewnętrzny. Jak widać takie połączenie nie jest najszczęśliwsze. Wcześniejszy odcinek rury jest w stanie niemal idealnym co pozwala na ponowne wykorzystanie tego fragmentu.
Dodatkowo można zauważyć, że rura wykonana jest z dwóch warstw niepołączonych ze sobą oprócz małego spawu pozycjonującego, i jest uszczelniona / wypozycjonowana za pomocą zaciśniętego pierścienia z plecionki drucianej - zapewne w celu ograniczenia przenoszenia drgań akustycznych na zewnątrz wydechu. Gdzieś mam jeszcze zwykłą rurę (tę tanią) którą przetnę i pokażę różnicę - ale organoleptycznie rzecz biorąc na 99% jest to rura pojedyncza.
Oto zdjęcia :
Najpierw super skorodowany tłumik końcowy ( mimo to nie taki najgorszy ) :
Tutaj widać różnicę stanu końcówki wydechu od dwuwarstwowej rury poprzedzającej mały tłumik.
|
|
|