Pajero II - Czujnik temp wody
jawaldek - 03-06-2013, 17:03 Temat postu: Czujnik temp wody Jak sprawdzić czy, w czasie naprawy, został wkręcony właściwy czujnik temperatury płynu chłodzącego ?? Jakie parametry powinien mieć-->> zaznaczam ze pytam jako totalny laik Strzałka wskaźnika ledwo odrywa się od dolnej kreski na 3-5 mm nawet podczas ostrego podjazdu. Może i termostat też jest non stop otwarty. Jaki symbol lub jakie oznaczenia powinien mieć czujnik ??
plecho1 - 03-06-2013, 17:20
Jaki powinien być czujnik, to niestety nie wiem ale jak sprawdzić, czy termostat dział właściwie, to mogę podpowiedzieć Wystarczy dotknąć chłodnicę jak auto jest trochę rozgrzane, powinna być zimna, jedynie ciepły powinien być górny gruby wąż idący do chłodnicy. Chłodnica powinna zrobić się gorąca, jak silnik rozgrzeje się do około 90 stopni i kiedy otworzy się termostat.
jawaldek - 04-06-2013, 19:49
plecho1 napisał/a: | Wystarczy dotknąć chłodnicę jak auto jest trochę rozgrzane, powinna być zimna, jedynie ciepły powinien być górny gruby wąż idący do chłodnicy | no to jest fakt. Rozbieżność cenowa czujników jest od 25zł do 145zł -->> co o tym myśleć ??? Podobnie jak ze sprzęgłem wiskotycznym wiatraka od, dostępne od ręki, 144zł do...... trzeba czekać miesiąc bo to oryginał .......1300zł
zbyszekm2 - 04-06-2013, 23:46 Temat postu: Re: Czujnik temp wody
jawaldek napisał/a: | Jak sprawdzić czy, w czasie naprawy, został wkręcony właściwy czujnik temperatury płynu chłodzącego ?? Jakie parametry powinien mieć-->> zaznaczam ze pytam jako totalny laik Strzałka wskaźnika ledwo odrywa się od dolnej kreski na 3-5 mm nawet podczas ostrego podjazdu. Może i termostat też jest non stop otwarty. Jaki symbol lub jakie oznaczenia powinien mieć czujnik ?? |
Zrób próbę, są trzy sposoby.
1. weź inny termometr rtęciowy, włóż go do chłodnicy przez korek, lub taki jak do kotła CO, taki z sonda i porównaj tem.
2. Przymocuj śmigło wisko tak aby się nie kręciło, włóż karton przed chłodnice i porównaj czy wskaźnik bardziej się wychyli.
3. wykręć termostat i wrzuć do b. gorącej wody i zobacz czy mocno się otworzy a jak ostygnie czy sie cały zamknie.
Najczęstsza przyczyna, że strzałka nie idzie do góry jest cały czas otwarty termostat lub jego brak, albo brak uszczelki na kołnierzu termostatu.
Vhyba że założony został termostat o niższej tem. otwarcia niż być powinien.
|
|
|