To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] RALLIART PRZESTROGA ! szarpanie, gasnący silnik

gosebus - 03-06-2013, 21:50
Temat postu: [II 2.0 DID] RALLIART PRZESTROGA ! szarpanie, gasnący silnik
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Outlandera II 2.0DID 2008r z fabrycznym chipem 170KM, przebieg 60 tys km.
Auto stało kilka dni (przed postojem auta było tankownie do pełna), dziś wsiadam i jadę spokojnie, kiedy chciałem przyspieszyć gwałtownie - nagle bardzo niepokojący dźwięk "hry hry" .. + mega szarpanie i auto w ogóle nie jechało, wręcz przeciwnie, zaczęło zwalniać. Jadę dalej spokojnie i jest ok, znów kiedy chciałem przyspieszyć >od 2 tys obr, to samo zaczął mega szarpać. Wyłączyłem wszystkie zbędne odbiorniki typu klima itp, napęd przełączyłem na 2WD - żadnej zmiany.
Jadąc dalej szarpanie nie było już takie mocne, było "w miarę ok". Dojechałem w końcu na miejsce, i na jałowym silnik nie chodził dobrze obroty jakieś chyba niższe, przede wszystkim dźwięk nie ten. Gazując na jałowym w pewnym zakresie obrotów pojawia się dziwny dźwięk. Poniżej zamieszczam film, niestety bardzo słabej jakości:
http://www.youtube.com/watch?v=AckcOwF3Wzg

rezon - 05-06-2013, 08:28

na początek to wyjeździłbym paliwo i zatankował ponownie ;)
gosebus - 05-06-2013, 09:58

Rozumiem jakby paliwo miało wpływ tylko na szarpanie. Ale na jakiś dziwny (metaliczny?) dźwięk też? +to co słychać w 8 sekundzie filmu
lexus - 05-06-2013, 10:11

może wtryski lub turbina :cry:
gosebus - 05-06-2013, 10:36

Czy diagnostyka komputerowa by coś pomogła stwierdzić w tym wypadku?
Nie mam zielonego pojęcia o tych jednostkach napędowych, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Auto na razie stoi u lakiernika na likwidacji szkody, także jeszcze nie panikuje, ale gdy odbiorę mitsu to nie wiem co robić :(

rezon - 05-06-2013, 10:37

gosebus, przyczyn możesz mieć dużo, ale ponieważ jedną z nich może być jednak paliwo
gosebus napisał/a:
Auto stało kilka dni (przed postojem auta było tankownie do pełna), dziś wsiadam i jadę spokojnie, kiedy chciałem przyspieszyć gwałtownie - nagle bardzo niepokojący dźwięk "hry hry" .. + mega szarpanie
to zanim zacząłbym grzebać wyeliminowałbym zmianę, po której pojawiły się niepokojące objawy. Jak coś Ci przytka wtryskiwacz albo pociągnie wodę to będzie szarpać. Jechać do mechanika, wymieniać turbinę czy cokolwiek innego zawsze zdążysz.
gosebus - 05-06-2013, 18:57

Dzięki za odpowiedzi.
- ok jak będę odbierał auto to spuszczę jak najwięcej paliwa i wleje jakiegoś ultimate, tylko jakoś mnie to nie przekonuje, bo tankuje zawsze na tej samej stacji lotosa i zawsze było ok, równocześnie tankowałem to samo ON (w tym samym dniu co mitsu) drugie auto i jeżdżę nim cały czas i jest ok
- druga kwestia to auto na niskich obrotach zachowuje się normalnie, dopiero od 2 tys, kiedy turbina się załącza jest te (bardzo głośne!) chrobotanie - zaznaczam, że za pierwszym razem było najgłośniejsze. Boję sie po prostu, że dalej tak jeżdżąc coś dobiję do końca..

Kiedyś miałem taki problem z paliwem (choć była to benzyna) to wiadomo silnik szarpał. W tym wypadku najbardziej niepokoją mnie te dźwięki :(

rezon - 06-06-2013, 07:49

gosebus napisał/a:
bo tankuje zawsze na tej samej stacji lotosa i zawsze było ok, równocześnie tankowałem to samo ON (w tym samym dniu co mitsu) drugie auto i jeżdżę nim cały czas i jest ok
o tym nie pisałeś wcześniej. Ten drugi też na ON? Tankowany mniej więcej o tej samej porze? Nie było między nimi jakiejś dostawy? jeśli nie było dostawy to paliwo masz na 90% wykluczone. Niestety należy wziąć stetoskop i osłuchać autko :) wtedy wyjdzie dokładnie gdzie chrobocze. Turbina kręci Ci się cały czas - od 2 tys. obr tylko szybciej i zaczyna być odczuwalne tłoczenie powietrza. Równie dobrze mogła polecieć np. rolka paska wielorowkowego i przy większych obrotach ją słychać, ale szarpanie niestety nie pasuje do tego i pozostają poważne sprawy - turbina, pasek rozrządu z rolkami, sam rozrząd. Możesz kupić sobie stetoskop samochodowy za kilkanaście zł i posłuchać gdzie najgłośniej. np. taki http://allegro.pl/stetosk...3280291491.html
Ciśnienie oleju jest OK? Nie świeci lampka? sprawdź jeszcze poziom oleju, ale obawiam się, że będzie w normie. Raczej unikałbym jeżdżenia.

gosebus - 17-06-2013, 20:23

Tak ON było tankowane "jednocześnie".
Dziś odebrałem auto od lakiernika (stało tydzień nieodpalane). Odpalił normalnie, dźwięk normalny, to jadę i wszystko ok aż do tych magicznych ~2 tys obrotów i silnik gaśnie. Już nie ma żadnych dziwnych dźwięków, tylko po prostu auto staje i już..
Teraz mam i lampkę check engine. Pożyczyłem skaner błędów i wywala "P2148"
Co to?

rezon - 17-06-2013, 21:59

poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/89932-blad-18580
gosebus - 17-06-2013, 22:49

Specjalnie mi ten temat dużo nie mówi - walnięty pompowtryskiwacz? jego instalacja? który z nich?
Czy ten fabryczny chip co mam, to ma jakiś wpływ na to? Bo to jest "puszka" wpięta w instalacje elektryczną.. tylko nawet nie wiem jak mógłbym go zdemontować. Czy ten chip nie może mieć wpływu na ten błąd?

rezon - 18-06-2013, 14:17

wg opisu to walnięty jest pompowtryskiwacz. Przy dokładnej diagnozie kompem powinno pokazać który, a nie tylko kod błędu.
gosebus - 18-06-2013, 14:19

dziś byłem na diagnostyce komputerowej i jednak na pewno wtryski - prawdopodobnie 1szy :/
pojechałem następnie do warsztatu od wtryskiwaczy i tam mi polecili na początek spróbować wlać środek do czyszczenia wtryskiwaczy i jak to nie pomoże to zajmiemy się regeneracją. Kupiłem jak na razie ten tani STP i zobaczymy czy pomoże.

Gunner - 18-06-2013, 15:02

Tych wtryskow chyba sie nie regeneruje
:(
Masz go na gwarancji?
Bo jesli nie to moge ci dac namiar na warsztat ktory sie zajmuje ukladami wtryskowymi.

gosebus - 18-06-2013, 17:36

Już rok po gwarancji..
Byłem w warsztacie "Diesel" na ul. Bora Komorowskiego 1 w Gdańsku. Tam mi mówili, że może być problem, bo chyba są wtryski siemensa. Ale dadzą jakoś radę.
Gunner masz jakiś inny/lepszy namiar?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group