To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - dziwna "nerwowość" auta

Anonymous - 12-01-2007, 08:15
Temat postu: dziwna "nerwowość" auta
Witam ponownie

Teraz z innej beczki, mam moją Cari od niedawna (ok. 1-go miesiąca) więc normalne jest że sprawdzam i testuje jej zachowanie na drodze w rożnych warunkach i sytuacjach. Ostatnio odnoszę pewne wrażenie "nerowości" auta na drodze przy prędności od. 100 km/h.
Objawia się to tym iż auto jakby nie trzymało toru jazdy, konieczne jest stałe korygowanie kierownicą dosłownie o 1cm w prawo i zaraz w lewo. Wcześniej miałem Renault Megane i nie było takiej sytuacji. Oczywiście może to być moje subiektywne odczucie i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Czy ktoś może taż miał takie doświadczenia i jest to zapowiedź jakiejś usterki?.

Zaznaczam żę auto nie jest po dzwonie jest w bardzo dobrym stanie niec w nim nie puka nic nie stuka, ma zrobioną zbieżność nie znosi go przy hamowaniu i tak ogólnie jest śliczne i bardzo dobrze się nim jeździ tylko ta nerwowość.

mlun - 12-01-2007, 09:12

Mogą to być opony, drążki kierownicze i różna masa innych rzeczy. Diagnostyka niby pokazuje że jest ok ale juz nie jedna osoba pisała że i tak troche sciąga. Może wystarczy zamiana opon przednich z tylnymi niektórym osobom to pomagało.
saphire - 12-01-2007, 09:29

dodatkowo czasem zbyt szerokie kapcie, za słabo napompowane, zużyte nierównomiernie, problemy z układem kierowniczym lub z zawieszeniem itp.
szczeslaw - 12-01-2007, 10:28

Amadeus, robiłeś tylko zbieżność czy PEŁNĄ geometrię? Jeżeli pełną to czy wszystkie kąty są ustawione na nominał czy tylko w tolerancji? Jeżeli masz wydruk z geometrii to zeskanuj i zamieść tu - wtedy będzie można coś powiedzieć.
Anonymous - 12-01-2007, 12:05

Mam wydruk zeskanuję i wrzuce.

Opony są nowe zimówki firestone 185/65 R14, luzów na kierownicy brak. Problem jest taki że go nie ściąga w jedną konkretną stronę ale podczas jazdy z prędkością 100km/h zaczyna go delikatnie ściągać w prawo, korekta kierownicą (naprawdę minimalna) i zaczyna go wozić w lewo też delikatnie. Dla tego pisze o “nerwowości” auta.

Matejko - 12-01-2007, 12:50

sprawdz cisnienie w kolach 2.1 przod 1.9 tyl - lub wiecej przy czym roznica 0.2 miedzy przodem i tylem, czy meganka miala wspomaganie ??
turek61 - 12-01-2007, 14:33

Ja mam swoją Cari tez ok. miesiąca, i też czasami mam wrażenie jakby wymykała mi się spod kontroli.Podobnie jak u Ciebie Amadeus + dziwne nieskoordynowane ruchy podczas wyprzedzania.Kiedy na drugim lub trzecim biegu dodaję ostro gazu( obroty ok.4-5 tys.) i zaczynam manewr wyprzedzania to mam wrazenie, że zaczyna ją nosić na boki a nie torem jaki jej nakazuję.Miałem tak od poczatku ale zmieniając laczki na zimowe zauważyłem dopiero , że ma nierówno zdarte tylne gumy.Pojechałem zrobić zbieżność i diagnosta stwierdził, że rzeczywiście były źle ustawione tylne koła.Wykonał pomiar, ustawił i stwierdził, że teraz powinno być O.K.
Poprawilo się ale nie do końca.Na wydruku jest coś co mnie zastanawia(zakreślone)Jezeli ktoś znający sie na rzeczy zerknąłby na wydruk i sprawdził, byłbym wdzięczny:
http://img267.imageshack....anuj0001jq7.jpg

Anonymous - 12-01-2007, 17:21

Turek61 to nie do końca tak jak u ciebie. Wracajac z pracy przegoniłem się przez A4 baczniej obserwując zachowanie auta (może wcześniej niedokładnie to opisałem i nie dla każdego czytelnie). Wygląda to tak jakby koła po skręcie nie wracały idealinie do pozycji jazda do przodu. W czasie jazdy do przodu po prostym lekkie puknięcie kierownicy w prawo(czyli delikatny skręt - jakieś 1,5 cm na obwodzie koła kierownicy - i puszczenie kierownicy) i auto ściąga (zaznaczam delikatnie) w prawo, korekta w taki sam sposób w lewo i auto nie jedzie prosto tylko ściąga w lewo.
Dodam że prosto też jeździ :D ale trzeba go "ustawić". W Meganie (też ze wspomaganiem i to bardziej czułym) wystarczyło że oparłem dłoń na kierownicy i auto pomykało prościutko jak strzelił.
Jutro wrzucę skan wydruku ze zbieżności.

turek61 - 12-01-2007, 19:11

Amadeus napisał/a:
Wygląda to tak jakby koła po skręcie nie wracały idealinie do pozycji jazda do przodu. W czasie jazdy do przodu po prostym lekkie puknięcie kierownicy w prawo(czyli delikatny skręt - jakieś 1,5 cm na obwodzie koła kierownicy - i puszczenie kierownicy) i auto ściąga (zaznaczam delikatnie) w prawo, korekta w taki sam sposób w lewo i auto nie jedzie prosto tylko ściąga w lewo.
Dodam że prosto też jeździ :D

Amadeus ja mam tak samo więc może ten typ tak ma :?
Nadsterowność :?:

saphire - 12-01-2007, 19:18

No chyba raczej nie bo ja tak nie mam. Dodam że mam na kierownicy około 1cm luzu po obwodzie tak że mogę obracać +/- po pół cm w lewo i prawo bez jakiejkolwiek wyczuwalnej zmiany toru jazdy a wręcz nawet czuć na kółku kiedy się po tym pól cm opierać zaczyna i brać skręt już na wspomaganiu. Autko oczywiście jedzie jak trzeba i nie zbacza i nic nie trzeba kontrować czy korygować. Jest dobrze.
Anonymous - 12-01-2007, 19:31

Turek61 Może być jeszcze inna przyczyna czy to przypadkiem nie auto a ja wykazuje lekką "nerwowość" oboje mamy auto od niedawna. Może w Meganie było podobnie tylko się przyzwyczaiłem. Ja lubie wiedzieć czego po autku mogę się spodziewać (chodzi o zachowanie na drodze i wyczucie), może jeszcze nie mam jej "wyczutej" wiesz inna kierownica, wspomaganie inaczej pracuje zawieszenie itp. Bo widzisz jak narazie to tylko my (nowi właściciele) zauważamy taką przypadłość. Jutro wezmę kumpla posadzę za kołkiem i zobaczymy.
Matejko - 12-01-2007, 21:23

problemem to by bylo gdybys mial kierownice sztywno na wprost a auto by myszkowalo po drodze
wolgaster - 12-01-2007, 21:27

Matejko zamiast zaprosić mnie na browara to zapraszasz na aukcje. Skąd masz te trefne fanty :D
Matejko - 12-01-2007, 21:34

nie sa trefne full legal, ceny atrakcyjne, zapraszam wszystkich :mrgreen:
szczeslaw - 12-01-2007, 23:07

turek61, odnośnie twojego wydruku - nie wiem co koleś ma za program, ale dane fabryczne, jeżeli są do Cari, to do starej. Widzę, że ty masz nową.
Kąt pochyenia kół tylnych nominalnie ma być -40' czyli masz dobrze.
Zbieżność połówkowa kół tylnych +9' dla każdego z kół i całkowita +18 czyli masz względnie dobrze.
Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy ma być +2*54' - na lewym kółku masz za dużo, na prawym może być.
Kąt pochylenia kół przednich ma być -40' - lewe kółko masz za mało pochylone i jest za duża różnica między kołami - do ustawienia (20' powinno spokojnie puścić na śrubach od amortyzatorów).
Zbieżność połówkowa i całkowita powinna być 0*00' czyli masz ok.
Ustawienie kąta pochylenia kół przednich powinno spowodować wyrównanie kątów wyprzedzenia i pochylenia osi sworznia zwrotnicy.
Duża różnica w pochyleniu kół i wyprzedzeniu sworznia może powodować ściąganie i dziwne zachowanie autka na drodze - jedź to ustawić i powinno być ok.
Niestety większość mechaników nie zwraca uwagi na takie "detale" jak kąty inne niż zbieżność.
Amadeus, co z twoim wydrukiem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group