Carisma - Techniczne - Dziwne zachowania zegarów i kontrolki
bolo.pl - 08-06-2013, 18:47 Temat postu: Dziwne zachowania zegarów i kontrolki Koledzy mam następujący problem - może ktoś miał podobny lub wie co się dzieje. Otóż podczas jazdy w niespodziewanym momencie prędkośściomierz wraz z obrotomierzem spadają do zera i zapala sie kontrolka abs po sekunach wszystko wraca do normalnej pracy wszystko zaczelo sie od obrotomierza najpierw on spadal do zera i powracal teraz doszel predosciomierz a po chwili kontrolka abs i teraz mam komplet - wszystko dzieje sie podczas jazdy liczniki spadaja do zera zapala sie kontrolka abs i zachwile wszystko wraca do normy - pomocy carisma 1.6 automat
[ Dodano: 09-06-2013, 10:17 ]
koledzy naprawde nikt nie wie co moze byc przyczna?
secior - 11-06-2013, 00:24
Nie jestem pewien ale to może być coś z prądem a konkretnie chwilowym spadkiem napięcia. ABS potrzebuje do prawidłowego działania odpowiedniego napięcia, jeśli takiego nie ma to nie działa i zapala się kontrolka. Zegary jeśli nie są napędzane linką tylko elektronicznie to też tak będą się zachowywać.
To może być np alternator, akumulator albo masz luźne lub zaśniedziałe zaciski akumulatora a może jeszcze coś innego...
cwaniak - 11-06-2013, 21:25
bolo.pl wyczyść łączenie przewodu masowego z aku do karoserii i do silnika
bolo.pl - 12-06-2013, 18:52
Dzisiaj zauwazylem że podczas wciskania hamulca zegary ida do zera ale tylko predosciomierz i obrotomierz - nie zawsze ale niekiedy tak sie zdarza podczas wciskania wlasnie hamulca
meinteil07 - 12-06-2013, 20:53
Miałem taki przypadek w Nissanie primerze. Była to dziwna sprawa bo okazało się że akumulator nie miał ładowania i nie paliła się kontrolka braku ładowania więc auto po prostu "zdechło" podczas jazdy a chwilkę wcześniej zapaliła się kontrolka od poduszek i opadły zegary.
bolo.pl - 12-06-2013, 21:16
I co bylo przyczyną? Wydaje mi sie ze przy braku ladowania powinna zapalic sie kontrolka od akumulatora
meinteil07 - 12-06-2013, 21:59
bolo.pl napisał/a: | I co bylo przyczyną? Wydaje mi sie ze przy braku ladowania powinna zapalic sie kontrolka od akumulatora |
Właśnie sęk w tym że kontrolka od ładowania się nie paliła (żarówka na 100% sprawna bo było później sprawdzana).
Problemem był alternator ale co dokładnie w nim poszło niestety nie pamiętam :/
bolo.pl - 12-06-2013, 22:22
No tak to dziwny pzypadek tylko mi sie tak dzieje juz od dluzszego czasu to jakby byl alternator i nie bylo by ladowania to by zdechl od razu a jak dlugo miales takie objawy?
meinteil07 - 13-06-2013, 14:03
bolo.pl napisał/a: | No tak to dziwny pzypadek tylko mi sie tak dzieje juz od dluzszego czasu to jakby byl alternator i nie bylo by ladowania to by zdechl od razu a jak dlugo miales takie objawy? |
Objawy miałem raz około 20 minut do zgaszenia auta
Sprawdź ten przewód masowy od alternatora tak jak podpowiadał kolega wyżej.
bolo.pl - 14-06-2013, 16:37
Wszystko sprawdzone i niby ok przewody masowe swiatla - sam nie wiem co to moze byc - najgorsze ze to zawsze sie nie dzieje i mechanik nie moze tego wylapac
plecho1 - 14-06-2013, 16:46
A czy kontrolka ładowania działa właściwie, tzn. jak włączysz na zapłon to czy świeci a po odpaleniu auta gaśnie? Jeśli w ogóle się nie świeci, to może być wina szczotek w alternatorze, albo się skończyły albo tylko zawiesiły.
bolo.pl - 15-06-2013, 13:57
plecho1 napisał/a: | A czy kontrolka ładowania działa właściwie, tzn. jak włączysz na zapłon to czy świeci a po odpaleniu auta gaśnie? Jeśli w ogóle się nie świeci, to może być wina szczotek w alternatorze, albo się skończyły albo tylko zawiesiły. |
Tak kontrolka dziala wlasciwie
plecho1 - 18-06-2013, 12:06
A czy kiedy zegary spadają do zera przy wciśnięciu hamulca świecą się światła stopu czy może też nie działają?
Jeśli światła stopu wtedy też nie świecą, to nie łączy zasilanie do bezpiecznika obsługującego ten obwód. Może wypaliło się gniazdo tego bezpiecznika lub jakaś złączka przed tym bezpiecznikiem.
Darek4151 - 19-06-2013, 21:11
Witam. Miałem kiedyś podobny przypadek ale w silniku TD. podczas jazdy potrafił skakać lub zerować się prędkościomierz i obrotomierz. Wina leżała w regulatorze napięcia. Po wymianie wszystko wróciło do normy
|
|
|