Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Odpalanie na 3-4 razy / Check Engine
Marcel - 09-06-2013, 18:10 Temat postu: [Cari 1.6] Odpalanie na 3-4 razy / Check Engine Witam wszystkich odwiedzających . Szperając w podobnych tematach nie natknąłem się na coś podobnego . Zawsze z rana od tygodnia odpalam auto na 3 - 4 razy , czasami nawet 5 i dławiąc się nabiera obrotów , przy dodaniu gazu od razu gaśnie . Wyszukałem że może to być cofające się paliwo co wskazywało by na pompę paliwową !? . W następnym tygodniu zapala się kontrolka CHECK ENGINE - Po odpaleniu na 3-4 razy i palącej się kontrolce silnik pracuje normalnie (wszystko to zbiegło się z nową dziurą w tłumiku )
Czy ktoś wie o co może chodzić i ile mogę z tym problemem przejechać ?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc !!!
radek8622 - 09-06-2013, 18:25
sprawdź jaki błąd wymruga. Przyczyn może być wiele masz auto przed liftem więc nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu.Ten temat pokazuje wszystko http://forum.mitsumaniaki...ga%E6+b%B3%EAdy
Marcel - 09-06-2013, 18:43
Dzięki za szybką odpowiedz , będę sprawdzał .
[ Dodano: 09-06-2013, 18:55 ]
Jeszcze nie sprawdziłem , ale - jeżeli to pompa i cofające się paliwo to błędów na pewno wyskoczy wiele , z powodu że wszystko nie działa jak powinno !!? świece , wtryski (przez dławienie )itd ....... co wtedy , jeżeli tak może być !!??
radek8622 - 09-06-2013, 19:29
Marcel, może pompka w baku nie domaga(można ja przeczyścić).Sprawdź najpierw błędy co i jak może wyskoczy tylko jeden.
Marcel - 09-06-2013, 19:40
Dzięki Radek za podpowiedzi , będę sprawdzał te błędy wieczorem . Ciekawi mnie jeszcze czy można się sugerować ich kolejnością ?????
Można przeczyścić pompkę nie odwiedzając warsztatu , jak można się do tego zabrać ?
plecho1 - 09-06-2013, 20:07
Kolejność jest zawsze od najmniejszej do największej liczby. Po wymruganiu błędów odłącz na chwilę akumulator aby wykasować błędy. Po tej operacji pojeździj aż znów zapali się kontrolka i znów sprawdź błędy. Będziesz miał wtedy pewność, które błędy pojawiły się teraz a które mogły pozostać po jakichś wcześniejszych problemach. Po zapaleniu się kontrolki auto chodzi lepiej, bo ECU silnika przechodzi w tryb awaryjny w którym ECU przestaje polegać na czujnikach. Może to wskazywać na np. problem z przepływomierzem ale wymruganie błędów powinno to wyjaśnić.
Marcel - 09-06-2013, 20:16
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury - czy przy tym może być problem z odpalaniem ???????
[ Dodano: 09-06-2013, 20:23 ]
Tylko to , o ile dobrze odczytałem . Dzięki plecho 1 za podpowiedz
plecho1 - 09-06-2013, 20:32
Może być, bo dzięki wskazaniu tego czujnika ECU wie jaką podać dawkę paliwa przy odpalaniu. Na zimny ma być inna a na rozgrzanym inna. Jak masz czym, to sprawdź go według instrukcji która jest w temacie podanym przez radek8622.
Marcel - 09-06-2013, 20:43
Dzięki , nie wszystkie diagnozy są opisane , a 21 przeoczyłem . Poszperam , wymienię i dam znać jak poszło . Pozdrawiam !!!!
plecho1 - 09-06-2013, 21:30
Opis jest na pierwszej stronie.
Marcel - 09-06-2013, 22:47
[ Dodano: 11-06-2013, 22:37 ]
Sensor chłodzenia temperatury zamówiony ! . Przeglądając inne fora natknąłem się na coś takiego " Przy powstaniu problemu z ECU czasami wystarczy wymienić płyn na nowy bo stary może być już nie wydajny.... , bądz wykręcić i przeczyścić EKU z osadu...... "
Pomyślałem że nie zaszkodzi spróbować . Odpalił trochę lepiej , zrobiłem jazdę próbną i znów zapalił się Check Engine . Podczas jazdy zauważyłem że silnik się nie nagrzewa (wcześniej mi pokazywało temp ) . Zajechałem na parking , poruszałem przewodami i wtyczkami , temperatura się pojawiła ,, ale , skoczyło dużo powyżej normy , wentylator chłodnicy nie włącza się . Zresetowałem błąd przez odłączenie aku i sprawdziłem ponownie , nadal wyskakuje nr błędu 21 Sensor chłodzenia temperatury .
Tak więc - nie ogarniam . Czy to wszystko jest sprawką ECU , czy to może być coś jeszcze innego a komp zwala winę na ECU ???
[ Dodano: 12-06-2013, 22:58 ]
[ Dodano: 12-06-2013, 22:40 ]
ECU wymieniłem i pali za pierwszym , przy okazji sprawdziłem wentylator od chłodnicy i okazało się że nie było styku ( wtyczka wyszła razem z wodzikami ) . Wykręciłem wentylator i rozkręciłem silniczek , blaszki od szczotek były pokryte niebieskim osadem i rozkruszyły się . Zlutowałem , podłączyłem na sztywno i działa ! - problem rozwiązany
Dzięki wszystkim za pomoc !!!! Pozdrawiam
|
|
|