Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] TURBO - łopatki w turbinie - demontaż!
tomicarisma - 10-06-2013, 12:49 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] TURBO - łopatki w turbinie - demontaż! Witam. Czy ktoś rozbierał w silniku DID 116KM turbinę żeby ruszyć łopatki? Może udzielić podpowiedzi? Jak to zacząć odkręcać? Od kolektora czy próbować rozpołowić obudowę?
Jaro1974 - 10-06-2013, 15:03
Ja bym zaczął od demontażu z kolektora. Tak czy tak, jeśli chcesz ją czyścić to trzeba ją zdemontować. Ja robiłem to w turbinie z passata 110 kM i też ją wywlekałem. Mając ją na zewnątrz masz możliwość obejrzenia wszystkiego i sprawdzenia. Ja bym ją wyjmował zresztą tam chyba nie jest to zbyt skomplikowane.
pawelsonx - 11-06-2013, 12:06
no olejową rure od dołu odkręcić jest problem ja miałem lusterko i specjalny klucz szpilki od katalizatora mi się wykręciły wiec nie musiałem luzować. Niektórzy demontują katalizator żeby mieć dostęp. Ale w tym silniku nigdy nie widziałem jakoś poważnie zawalone łopatki to nie passat z pompowtryskiwaczami
tomicarisma - 11-06-2013, 13:13
No i ja właśnie dzisiaj oceniłem tę turbinę u siebie. Ten czujnik ciśnienia po podłączeniu pod strzykawkę ładnie pociąga za to cięgno i wraca też ładnie w dużym zakresie więc na razie wykluczam turbinę i zostawię ją. Zaraz wymiana filtra paliwa i może olej i filtr oleju. Aha a ten wysięgnik, czujnik ciśnieniowy od turbiny po dodaniu gazu na włączonym silniku powinien chodzić góra/dół i pociągać za cięgno, które rusza łopatkami - chyba taka jest jego zasada działania?
Student - 11-06-2013, 20:15
Wyjecie turbo to dwie godzinki bez Demontażu niczego. Trzeba mieć klucze 10, 13 i płaskie do odkrecenia przewodów olejowych oraz wkrętak płaski do odkrecenia przewodów powietrznych. Problem jest tylko z jedną śróbę pod kolektorem bo kiepski dostęp ale idzie to zrobić, turbawkę rozbierać się w 10 min.
cwaniak - 11-06-2013, 21:16
Student, Ty nie bądź taki cwany z tymi 2-ma godzinkami i mi lepiej powiedz. Czy bez kanału da się turbinkę wymontować. A i jakieś wskazówki jak i co czyścic
Student - 15-06-2013, 19:11
Ja to zrobiłem bez kanału jest tylko mały problem ze śrubą pod trubiną idzie po mału ale jak ktoś cierpliwy to da radę , kanał za wiele nie pomaga bo dostęp do wszystkiego jest od góry a właściwie od lewego boku , zdemontować przewody powietrzne, odkręcić rzewód olejowych chyba 17 tka i potem na dole jest przewód olejowych chyba na 10/12 i trubina na trzy szpilki.
Na pierwszy raz trochę strasznie to wygląda ale idzie zrobić.
|
|
|