Carisma - Techniczne - Czy to wina pompy paliwa??
Brion - 10-06-2013, 18:25 Temat postu: Czy to wina pompy paliwa?? Witam ostatniego czasu pojawił się pewien problem a mianowicie czasem podczas jazdy lekko szarpnie gdy trzymam pedał gazu w tej samej pozycji a czasem nie chce też odpalić samochód i wtedy nie słychać pompki przed odpaleniem silnika a po za tym wydaje mi się że czasem za głośno chodziła pompka. Pytanie moje jechać na szrot po nową pompę paliwa czy może to inny powód może miał ktoś taki przypadek?? druga opcja to kluczyk który mi się trochę pękł (immobilaizer) ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy.
radek8622 - 10-06-2013, 18:36
immo może mieć wpływ na odpalanie auta.Raczej w szarpanie nie.Natomiast co do szarpania układ paliwowy czyli filtr paliwa kiedy wymieniany...? ewentualnie kiepskie paliwo zalane(chyba że pewne źródło lejesz) pompy też mogą mieć wpływ.Niskiego ciśnienia może się zaciera ewentualnie filterki w niej.Ciśnienie na pompie WC warto sprawdzić w tej pompie też jest ważny filterek było gdzieś o tym na forum.Również przepustnica może być przyczyną takiego zachowania.Cewki przebicie,świece.Powiem tak ZANIM COŚ WYMIENISZ NAJPIERW SPRAWDŹ WSZYSTKO PODSTAWOWE CO MOŻE MIEĆ WPŁYW NA TAKIE ZACHOWANIE SZKODA KASY NA WYMIANE.
Ja miałem problem podobny jak miałem zalane świece.(uszczelka pokrywy zaworów się okazało)
plecho1 - 10-06-2013, 18:45
A czy zapaliła Ci się może kontrolka silnika? Jeśli tak, to wymrugaj błędy według tego opisu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Możesz też sprawdzić parametry pracy silnika a głównie ciśnienie paliwa Evoscanem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 lub za pomocą multimetru co jest opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 Przy niedomagającej pompce w baku Ciśnienie na listwie wtryskowej na pewno nie będzie właściwe. Immobiliser między innymi odłącza pompę paliwa więc też może być przyczyną Twoich problemów ale raczej jeśli coś by się z nim działo, to pojawił by się błąd.
adrian.mazur - 10-06-2013, 19:07
Nie polecam multimetrem. Miałem kalibrowany dzień wcześniej, pokazywał wartość ale nie pokazywał "szarpania" ciśnienia. Mierniki mają dużą bezwładność.
Ja mam tak samo. Jadac ze stałą prędkością delikatnie czuć szarpanie. Próbowałem rozruszać regulator - pomogło na dwa miesiące. Obecnie przymierzam się do wykręcenia regulatora WC i przepolerowanie go papierem 2500 i dotrzeć pastą drobnoziarnistą.
Co do pracy pompki przed odpaleniem - nie zauważyłem aby w moim samochodzie po przekręceniu kluczyka, słychać było pompkę paliwa ... .
plecho1 - 10-06-2013, 20:02
W Carismach GDI jak i 1.6 pompa działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
adrian.mazur - 13-06-2013, 08:44
Hej, zrobiłem tak, jak pisałem.
Wczoraj sklepałem nasadkę 14, odkreciłem regulator. Wcalę się nie dziwie że samochód poszarpywał. Rysa była na trzpieniu o długości około 4-5mm, głębokość ? wyczuwalna pod paznokciem .... Po wypolerowaniu trzpienia, złożenie wszystkiego do "kupy" samochód nie szarpie, brak spadków ciśnienia....
Godzina pracy i problem z głowy!
Teraz spalanie wg komputera się poprawiło i mocniejszy się zrobił
Brion - 15-07-2013, 14:44
Problem został rozwiązany delikatne szarpanie to filtr paliwa gdyż był bardzo stary:) a to że nie chciał odpalać wina kluczyka dorobiłem kluczyk koszt 250zł i teraz pali za każdym razem.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
|
|
|